PIOTRUŚ PAN.doc

(54 KB) Pobierz
Cykl sprawnościowy ,,Piotruś Pan,,

Cykl sprawnościowy Piotruś Pan

 

Zbiórki:

1.Przybycie Piotrusia Pana do domu państwa Darling . Łapiemy cień Piotrusia.

2.Wyprawa do Nibylandii.

3.Laguna syren

4.Tygrysia Lilia w rękach kapitana Haka

5.Bank szczęśliwych myśli.

 

Zbiórka pierwsza

Temat: Przybycie Piotrusia Pana do domu państwa Darling . Łapiemy cień Piotrusia.

Osoba odpowiedzialna: Magdalena Szewczyk

Cel: Wykształtowanie w zuchach kreatywności i pomysłowości. Pobudzenie wyobraźni zuchów.

Zamierzenie: Po zbiórce zuchy będą bardziej kreatywne i pomysłowe, będą w stanie wykonać powierzone zadanie samodzielnie i według własnego pomysłu.

 

Przebieg:

 

1.ORZ

2. Gawęda - Wprowadzenie- krótka scenka jak Piotruś Pan przybywa do domu państwa Darling, wpada, krzyczy „nie uciekaj”, goni za cieniem.( na tle jakiegoś materiału, podświetlonego lampką widzimy ten cień. W końcu udaje mu się złapać go./ok.10 minut max.

Króciutka opowieść – Piotruś Pan opowiada o sobie i swojej krainie(króciutko kim jest i gdzie mieszka i że kiedyś nas tam zabierze)ok. 6 min max (opowie o festiwalu syren)

3.Majsterka - Robimy własne cienie ( materiały: kalka, tektura, kleje, nożyczki ołówki, kredki itp.)//ok.20 min max. Porozwieszanie własnych cieni. Piotruś Pan ocenia najładniejszy cień. Nagrodą jest takie samo piórko jak ma Piotruś od kapelusza. A dla innych dzieci nagroda pocieszenia: cukierki prosto z Nibylandii..J s./ok. 10 min.

4.Teatr zuchowy- przedstawienia szóstek o Piotrusiu Panie. /przygotowania + scenki ok. 20 minut/

5.Pląs z Piotrusiem Panem.

6.Majsterka - Prezent dla Piotrusia – zuchy robią (niby w tajemnicy) duży  jego własny cień z kalki i tektury //ok. 10 minut

7. Krąg Rady

8. Obrzędowe zakończenie zbiórki z Piotrusiem na czele./ok. 5minut

 

Wendy- Sandra( niebieska koszula nocna, kucyk i kokarda)

Jaś-(ma parasol czarny i białą koszulę nocną)-Łukasz

Michaś z misiem- Olcia T.( różowa piżamka lub jakaś koszula nocna)

Dzwoneczek-Ola Z

Piotruś Pan-Madzia;)

 

 

Materiały szczegółowe: materiał, prześcieradło, lampka, strój Piotrusia Pana, Wendy , Jaś, miś i chłopiec z parasolem, dwa pomarańczowe piórka : jedno dla Piotrusia jedno dla zwycięzcy, kalka, przezroczysty papier tektura, kleje, nożyczki.

 

 

Zbiórka druga

 

Temat: Wyprawa do Nibylandii.

Cel: Nauczenie zuchów zwyczai i tradycji indiańskich, wykształtowanie w zuchach  odpowiedzialności za  nasze wspólne dobro jakim jest przyroda, wyćwiczenie w zuchach estetyczności i perfekjonizmu w tworzeniu własnych prac.

Zamierzenie: Po zbiórce zuchy będą znały zwyczaje i tradycje Indian, oraz będą bardziej zawascynowane światem przyrody.

 

 

Przebieg:

 

1.     ORZ

2.     Pip - Uczymy się z dzwoneczkiem piosenki pt. ,,Wyruszyć czas,, //ok. 10 min

"To jasne że już wyruszać czas,

krok za krokiem pragnę cieszyć się,

słońce śle promień swój do mnie raz po raz

a ja wciąż czuje że świat się chcę... "

(tekst będzie później cały)

3.     Zabawa tematyczna - Lecimy do Nibylandii z Piotrusiem, pokazuje on nam mapę swojej baśniowej krainy.//ok. 5 minut. Odwiedzamy indiański obóz, przyglądamy się Indianom Poznajemy ich zwyczaje i tradycje//ok. 10 minut. Poznajemy się z Zagubionymi chłopcami ,pojawia się dzwoneczek który jest obrażony na Wendy , po chwili godzimy się ze wszystkimi.//ok. 5 minut

4.     Majsterka - Idąc dalej przez rzeczkę , po  kamieniach (taka będzie dekoracja) podziwiamy piękno przyrody nibylandzkiej.. Postanawiamy namalować oczami wyobraźni Nibylandię , a następnie przelać to na papier..;). Otwieramy drzwi Nibylandii( galerię)Dzwoneczek ocenie najpiękniejszą pracę (nagrodą jest śliczny malutki, złoty dzwoneczek)ok. 10 min.

5.     Krąg Rady -  Piszemy plusy i minusy życia  w Nibylandii//ok. 10 min.

6.     Gry i ćwiczenia - Bawimy się z dzwoneczkiem i Piotrusiem w ,,oczko,,//ok. 5 min.

7.     OZZ

 

Materialy: Mapka Nibylandii , indiańskie przebrania i ludzie na Indian ,worki niebieskie na rzeczkę, kamienie duże, dzwoneczek na nagrodę, kartki kredki itp., przygotować zwyczaje i tradycje Indian

 

 

Zbiórka 3

Temat: Laguna syren

Osoba odpowiedzialna: Magdalena Szewczyk

Cel:Uwrażliwienie zuchów na piękny śpiew syren. Piękne występy zuchów nauczą je jak można  dobrze się bawić,  a przy tym uczyć się śpiewu mając odpowiednia muzykę, zachowując tempo i rytm.

Zamierzenie: Po zbiórce zuchy będą potrafiły samodzielnie rozpoznać śpiew syren, będą potrafiły śpiewać w odpowiednim tempie i rytmie. zuchy będą potrafiły zbudować samodzielnie makietę.

 

 

 

1. ORZ

2. Gawęda – laguna syren

3. Majsterka - Lecimy do laguny syren tam spotykamy na wysepce syrenki pięknie śpiewające, podziwiamy je, majsterka robimy wyspę syren

4. Piosenki i pląsy - Urządzamy festiwal piosenki na wyspie syren. Przygotowania. Każda grupa prezentuje, co przygotowała na swój występ.//ok./30 min min.

5. Dostajemy od jednej z syren za pięknie wykonaną makietę i występy złote łuski z jej ogona..J//ok.5 min.

6. Krąg Rady

7. Obrzędowe zakończenie zbiórki.

 

Zbiórka 4

 

Temat: Tygrysia Lilia w rękach kapitana Haka.

Osoba odpowiedzialna: Magdalena Szewczyk

Cel: Wykształtowanie w zuchach odwagi, dzielności i odpowiedzialności za siebie i innych oraz pobudzenie w zuchach chęć pomocy innym.

Zamierzenie: Po zbiórce zuchy będą kształtować odwagę i odpowiedzialność, na wzór Piotrusia Pana, będą chciały bezinteresownie pomagać innym, bo wiedzą, że to da im poczucie bycia potrzebnym i niezastąpionym.

 

Przebieg:

 

Jeziorko z folii niebieskiej, „łódka” na niej kapitan Hak

Dzieci muszą dowiedzieć się gdzie jest dziewczynka. Sposobem na to będzie ,że z pewnej odległości będziemy musieli pokonać Haka rzucając w niego ,,kulą,,(piłką) wtedy on wypadnie za burtę i wyciągniemy od niego gdzie jest Lilia i wtedy my uratujemy ją ze skały czerepu..

 

 

1.     ORZ

2.     Gawęda - Przychodzi Piotruś Pan i opowiada, co się stało z Tygrysią Lilią.//ok. 5min.

3.     Krąg Rady - Zuchy obmyślają plan ratowania córki Wielkiego Wodza.//ok. 10 min max

4.     Gry i ćwiczenia - Zaczynamy atak na  Haka .//+ uratowanie Lilii ze Skały Czerepu//całe ratowanie Lilii, pokonanie Haka 10 min.

5.     Gawęda - Rozmowa Lilii  zuchami, opowiada jak się bała, że chciał ją dać na pożarcie krokodylowi itd. //ok. 6 min.

6.     Udajemy się do wioski wielkiego Wodza, by oddać mu córkę( kolejne miejsce w harcówce//ok.3 min.

7.     Gaweda- Rozmowa Wielkiego Wodza z Piotrusiem o uratowaniu jego córki, uwolnienie zagubionych chłopców. Mianowanie Piotrusia Pana na Śmigłego Orła, zuchy też zostają minowane, dostają od Wodza po Piórku..J//ok. 10 min.

8.     Majsterka - robimy przepaski z piórkiem na główki// ok. 10 min.

9.     Zabawa tematyczna - Wielki Wódz wyprawia wielką ucztę na cześć zuchów i Piotrusia Pana. (siedzimy w kręgu po turecku, jest jedzonko , picie)//jemy. Bawimy się tańczymy, śpiewamy

10. Obrzędowe zakończenie zbiórki wraz z Lilia, Wodzem i Piotrusiem// ok. 8 min.

 

 

 

Zbiórka 5

 

Temat: Bank Szczęśliwych myśli

Cel: Pobudzenie zuchów do myślenia intelektualnego. Wykształcenie w zuchach życzliwości, uprzejmości i poszanowania dla innych ludzi.

Zamierzenie: Po zbiórce zuchy Będą życzliwe i uprzejme, bo wiedza ze traktowanie innych to tak jaktraktowanie samego siebie.

/Założenie banku szczęśliwych myśli i obdarowanie się nimi nawzajem, poznanie co przytrafiło się Wendy, Jasiowi , Misiowi i Dzoneczkowi, napisanie recepty na życie szczęśliwe bez kapitana HakaJ otrzymanie przez zuchy od Piotrusia Pana tejże sprawności..J/

Przebieg:

 

1.ORZ

2. Gawęda - Przybycie Piotrusia Pana, gawęda o dalszych losach Wendy, Jasia, Michasia, Dzwoneczka//ok. 6 min max

3. Krąg Rady - Postanowienie przez zuchy i PP i dzwoneczka, że po całych tych złych przeżyciach założymy bank szczęśliwych myśli. Piszemy karteczki z myślami szczęśliwymi//ok. 10 minut max

4. Majsterka: robimy Drzewo szczęścia, na którym przyczepimy nasze myśli, które dostaniemy od innej osoby// ok. 25 min max. Rozdajemy sobie Myśli// ok. 5minut

5.Pląs// ok. 5 min

6. Majsterka - Piszemy receptę na życie w szczęściu/ ok.  8 min. Malujemy „szczęście// ok. 10min.

8. Piosenki i pląsy: Razem z dzwoneczkiem uczymy się ballady o szczęściu:

 

Był sobie las, zielony las,                                     eH7
A w lesie sejm burzliwy,                                        aa
Bo zwierząt chór prowadził spór,                       H7                       
Co znaczy być szczęśliwym.                            H7eE7
 

Więc bury miś, kudłaty miś,                              ad
Pomedytował krótko:                                     HC
Szczęśliwym być to miodek pić                     H7e
I mieć porządne futro.                                       e                            
 

Pracować wciąż i piąć się wzwyż -
Orzekła mała mrówka,
A ślimak rzekł: mieć własny dom
Z garażem i ogródkiem.

A polny wiatr, obieżyświat,
Przyleciał z końca świata:
Szczęśliwym być, to znaczy żyć,
Nie robić nic i latać!

Zasępił się posępny sęp
I rzecze zasępiony:
- A czy ja wiem? szczęśliwszy ten,
Kto ma silniejsze szpony!

Przyleciał kos i zabrał głos
I rzekł niewiele myśląc:
- Szczęśliwym być, to z losu drwić
I gwizdać na to wszystko!

Aż nagle ktoś na pomysł wpadł,
Wśród sporów i dociekań:
- A może by, a może tak,
Zapytać się człowieka?

I właśnie tu, aż mówić wstyd
Skończyła się ballada,
Bo człowiek siadł, w zadumę wpadł
I nic nie odpowiada.

 

9. Krąg parady - Uroczyste wręczenie sprawności

10. obrzędowe zakończenie zbiórki

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin