DETEKTYW.doc

(33 KB) Pobierz
DETEKTYW

DETEKTYW

Nr

GAWĘDA

ZAM. POZNAWCZE

ZAM. WYCHOWAWCZE

PRZEBIEG

1.

Rozmowa o tym kto to jest detektyw i czym się zajmuje - nawiązanie do kradzieży naszej kroniki. Pragniemy odnaleźć zgubę. Żeby dobrze przygotowanym wyruszyć na poszukiwania zapisujemy się do szkoły detektywów.

Zapoznanie dzieci z postacią Sherlocka Holmesa.

Zachęcanie do głośnego wyrażania przez dzieci własnych opinii.

- odgadywanie zagadek detektywistycznych
- nauka tańca detekty- wów (taniec saperów)
- nauka pisania listów gończych i tworzenie ich
- być detektywem to widzieć to czego nie widać i słyszeć to czego nie słychać - zabawy na spostrzegawczość, refleks, słuch

2.

List od Sherlocka Holmesa, w którym ostrzega nas przed Zdzisławem Złodziejaszkiem. Czy to on ukradł naszą kronikę?

Zapoznanie się z technikami zbierania odcisków palców, oraz z metodami tworzenia portretów pamięciowych.

Rozwijanie umiejętności twórczej pracy w grupie.

Ćwiczymy się dalej w detektywistycznej pracy:
- nadawanie tajnych kryptonimów
- pląs "Szpieg"
-zapoznawanie z technikami zbierania odcisków palców, oraz praktyczne ich zastosowanie
-zabawa "Morderca"
- rysowanie portretów pamięciowych

3.

W szkole detektywów bardzo istotne są również zajęcia związane ze zdrowiem i sprawnością fizyczną, tak potrzebną w pracy młodemu detektywowi.

Nauka nowych gier i zabaw.

Rozwijanie koleżeńskości podczas zabawy w grupie oraz pozytywnych postaw podczas rywalizacji.

- Wielki turniej ćwiczeń fizycznych, poprawiających kondycję fizyczną u detektywów

4.

Quiz - " Czy jesteś dobrym detektywem?"

Zaznajomienie z zagrożeniami czyhającymi ze strony świata przestępczego.

Wdrażanie zasad fair - play podczas gry.

-zabawa "kto jest naszym przestępcą"
gra planszowa - niebezpieczeństwa jakie czyhają na detektywa podczas pościgu

5.

Fragment książki "Wakacje z Sherlockiem Holmesem"

Przypomnienie szyfrów czekoladka i GADERYPOLUKI

Wdrażanie oceny własnego działania i wyciągania z niego wniosków.

- Gra typu bieg po kole: zuchy zbierają za różne zadania dowody w sprawie Zdzisława Złodziejaszka typu: włos, odciski palców, fragment ubrania, portret pamięciowy.

6.

Otrzymujemy anonimowy list z informacją na temat miejsca pobytu naszej kroniki - mapką z zaznaczonymi miejscami.

Zapoznanie zuchów z wyglądem kartoteki i jej rolą.

Integracja gromady poprzez wykonywanie wspólnych zadań.

- wyruszamy z mapą na poszukiwanie kroniki gromady
- odnalezienie kroniki
- wykonanie karty z kartoteki zuchowej Zdzisława Złodziejaszka

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin