DETEKTYW
Nr
GAWĘDA
ZAM. POZNAWCZE
ZAM. WYCHOWAWCZE
PRZEBIEG
1.
Rozmowa o tym kto to jest detektyw i czym się zajmuje - nawiązanie do kradzieży naszej kroniki. Pragniemy odnaleźć zgubę. Żeby dobrze przygotowanym wyruszyć na poszukiwania zapisujemy się do szkoły detektywów.
Zapoznanie dzieci z postacią Sherlocka Holmesa.
Zachęcanie do głośnego wyrażania przez dzieci własnych opinii.
- odgadywanie zagadek detektywistycznych- nauka tańca detekty- wów (taniec saperów)- nauka pisania listów gończych i tworzenie ich- być detektywem to widzieć to czego nie widać i słyszeć to czego nie słychać - zabawy na spostrzegawczość, refleks, słuch
2.
List od Sherlocka Holmesa, w którym ostrzega nas przed Zdzisławem Złodziejaszkiem. Czy to on ukradł naszą kronikę?
Zapoznanie się z technikami zbierania odcisków palców, oraz z metodami tworzenia portretów pamięciowych.
Rozwijanie umiejętności twórczej pracy w grupie.
Ćwiczymy się dalej w detektywistycznej pracy:- nadawanie tajnych kryptonimów- pląs "Szpieg"-zapoznawanie z technikami zbierania odcisków palców, oraz praktyczne ich zastosowanie-zabawa "Morderca"- rysowanie portretów pamięciowych
3.
W szkole detektywów bardzo istotne są również zajęcia związane ze zdrowiem i sprawnością fizyczną, tak potrzebną w pracy młodemu detektywowi.
Nauka nowych gier i zabaw.
Rozwijanie koleżeńskości podczas zabawy w grupie oraz pozytywnych postaw podczas rywalizacji.
- Wielki turniej ćwiczeń fizycznych, poprawiających kondycję fizyczną u detektywów
4.
Quiz - " Czy jesteś dobrym detektywem?"
Zaznajomienie z zagrożeniami czyhającymi ze strony świata przestępczego.
Wdrażanie zasad fair - play podczas gry.
-zabawa "kto jest naszym przestępcą"gra planszowa - niebezpieczeństwa jakie czyhają na detektywa podczas pościgu
5.
Fragment książki "Wakacje z Sherlockiem Holmesem"
Przypomnienie szyfrów czekoladka i GADERYPOLUKI
Wdrażanie oceny własnego działania i wyciągania z niego wniosków.
- Gra typu bieg po kole: zuchy zbierają za różne zadania dowody w sprawie Zdzisława Złodziejaszka typu: włos, odciski palców, fragment ubrania, portret pamięciowy.
6.
Otrzymujemy anonimowy list z informacją na temat miejsca pobytu naszej kroniki - mapką z zaznaczonymi miejscami.
Zapoznanie zuchów z wyglądem kartoteki i jej rolą.
Integracja gromady poprzez wykonywanie wspólnych zadań.
- wyruszamy z mapą na poszukiwanie kroniki gromady- odnalezienie kroniki- wykonanie karty z kartoteki zuchowej Zdzisława Złodziejaszka
czuczi84