KOMENDA HUFCA ZHP CHORZÓW
PLAN PRACY KOLONII ZUCHOWEJ
„ZUCHOWY KLUB PODRÓŻY I PRZYGODY PO KRAINIE EUROLANDII”
Ośrodek Obozowy ……………… w ……………
…………………………………………
1. Termin kolonii: od dnia ….. do dnia ….. w tym …. dni świątecznych
2. Dzień odwiedzin: ………………….. (niedziela)
3. Kadra obozu:
FUNKCJA
NAZWISKO
IMIĘ
DATA
URODZENIA
ADRES
KOMENDANT
PROGRAMOWIEC
OBOŹNY
INSTRUKTOR
INSTRUKTOR na przyuczeniu
4. Cele i zamierzenia wychowawcze:
- wprowadzenie zuchów w tematykę tak bardzo ostatnimi czasy powszechną, w tematykę Unii Europejskiej;
- zapoznanie zuchów z architekturą, kulturą, a także zwyczajami panującymi w owych państwach;
- wypoczynek i relaks;
- integracja z grupą rówieśników;
- uspołecznienie dzieci;
- kształtowanie zainteresowań dzieci;
- kształtowanie uzdolnień manualnych i muzycznych;
- obcowanie z przyrodą;
- rozwój psychofizyczny;
- usamodzielnienie;
- rozwój zachowań pro – społecznych.
5. Fabuła kolonii (oparta o sprawność zespołową PODRÓŻNIKA):
Podróże stanowią bardzo ważny element życia człowieka. Każdy z nas lubi podróżować i chce podróżować. Teraz gdy na dniach Polska ma stać się jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, warto by i my jako zuchy zainteresowalibyśmy się tym tematem. Poznali kulturę państw członkowskich, zwyczaje ich mieszkańców, najbardziej charakterystyczne dla tych państw obiekty...
Wybranie się w takową podróż zuchową zaproponował nam znany w całym świecie bajek i baśni wędrownik i wybitny podróżnik Włóczykij...
Licząc na zuchową chęć poznawania nowego, chęć przeżycia niezapomnianych przygód Włóczykij prosi nas o pomoc w sporządzeniu bogatego w wiedzę, ilustrowanego Atlasu, zawierającego wszystko co tylko można na temat państw Unii. Nie lada to wyzwanie, ale my jako zuchy postanawiamy temu sprostać... Wyruszamy zatem w pełna niespodzianek i nie odkrytych dotąd wątków podróż ...
6. Obrzędowość kolonii:
- nazwa kolonii;
- flaga kolonii;
- totem kolonii;
- nazwy szóstek;
- totemy szóstek;
- piosenka kolonii;
- okrzyki szóstek;
- instytucje kolonijne.
7. Współzawodnictwo:
- konkurs czystości;
- punktualne zjawianie się szóstek na zajęciach;
- uczestniczenie w zajęciach;
- zachowanie na zajęciach;
- pomysły własne – inicjatywa kolonistów;
- miejsca zajęte w spartakiadzie zuchowej i festiwalu piosenki.
8. Ramowy plan zajęć:
D
PLAN ZAJĘĆ
FORMA REALIZACJI
UWAGI
25.07.
(pt)
„W wielką podróż wyruszamy...”
...
czuczi84