E-wizerunek - internet jako narzedzie kreowania image'u w biznesie(2).pdf

(707 KB) Pobierz
E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie
E-wizerunek.
Internet jako narzędzie
kreowania image'u w biznesie
Autor: Micha³ £ebkowski
ISBN: 978-83-246-2185-9
Format: A5, stron: 240
Lustereczko, powiedz przecie, kto jest najwspanialszy w necie?
Tworzenie i wykorzystywanie odpowiedniego wizerunku oraz zarabianie na nim
Budowanie po¿¹danych marek bez wielkich nak³adów finansowych
Interaktywne relacje z klientami
Wykorzystanie Internetu do rozwoju biznesu
Narzêdzia kreowania wizerunku w sieci
Jak Ciê widz¹ (w sieci), tak Ciê pisz¹
Internet jest nie tylko rewolucyjnym medium, pierwszym o naprawdê masowym zasiêgu
dzia³ania. Stanowi on przede wszystkim fascynuj¹cy alternatywny œwiat. Dzia³a jak
magnes, co roku przyci¹gaj¹c nowych u¿ytkowników. Niczym u¿ywka, wci¹¿ odnotowuje
wyd³u¿enie czasu kontaktu z odbiorc¹. I last but not least — Internet to niekoñcz¹cy siê
pasa¿ handlowy, wymarzone miejsce spotkañ poda¿y i popytu.
Poznaj specyfikê œwiatowej sieci WWW i znajdŸ w niej w³aœciwe miejsce dla Twojej marki.
E-marketing rz¹dzi siê w³asnymi prawami — z jednej strony bezustannie stawia firmy
przed nowymi wyzwaniami, z drugiej zaœ stale kreuje nowe narzêdzia dotarcia do klienta.
A s¹ one naprawdê fascynuj¹ce: mo¿liwoœæ dowolnej personalizacji przekazu, olbrzymia
iloœæ kana³ów, a przede wszystkim atrakcyjne spo³ecznoœci — ludzie m³odzi, aktywni,
hobbyœci, biznesmeni oraz entuzjaœci nowinek. Mog¹ oni zostaæ ambasadorami Twojej
marki, ale mog¹ te¿ j¹ zniszczyæ. Dlatego musisz poznaæ zasady rz¹dz¹ce Internetem
i jego spo³ecznoœciami, a nastêpnie zacz¹æ budowaæ instrumenty wywierania wp³ywu
i wykorzystaæ je dla dobra Twojego produktu.
Internet ma przysz³oœæ!
Czym jest e-wizerunek i jak wp³ywa na sukces firm, produktów i ludzi?
Narzêdzia budowania image’u — strona WWW, fora internetowe, newslettery i inne.
SzeϾ zasad skutecznego kreowania e-wizerunku.
Grzechy g³ówne dzia³añ internetowych.
Marka jako efekt przemyœlanej strategii wizerunkowej.
Case studies
319877810.001.png 319877810.002.png
Spis treści
Wprowadzenie .............................................................................5
1. Kreujemy wizerunek, by osiągnąć sukces .....................................7
1.1. Wizerunek i magiczna literka „e” .................................................................8
1.2. Rodzaje wizerunku i jego elementy ............................................................21
1.3. Marka efektem kreacji wizerunku ..............................................................36
1.4. Wizerunek a public relations ......................................................................58
1.5. Dlaczego wizerunek jest ważny .................................................................65
2. Rola Internetu w kształtowaniu wizerunku ................................79
2.1. Miał służyć wojsku, a służy wszystkim .......................................................80
2.2. Dobrze, tanio, Internet ..............................................................................87
2.3. E-wizerunek w Polsce ................................................................................99
3. E-wizerunek, czyli jak kreować wizerunek
w polskim Internecie ................................................................115
3.1. Sześć zasad skutecznego kreowania e-wizerunku ...................................116
3.2. Strona WWW podstawowym narzędziem e-wizerunkowym ..................117
3.3. Nie wkurzaj klienta — webusability .........................................................143
3.4. E-mail — tak cię widzą, jak cię czytają .....................................................147
3.5. E-wizerunek na forach internetowych i w portalach społecznościowych .......156
E-WIZERUNEK
3.6. U pana bloga za piecem ........................................................................... 164
3.7. Sieciowy image w życiu jednostek ........................................................... 169
3.8. Bez mediów ani rusz ................................................................................ 178
3.9. Pozostałe metody budowania e-wizerunku ............................................. 183
3.10. Działania mające zły wpływ na e-wizerunek ............................................... 184
3.11. Antystrony — jak sobie z nimi radzić .................................................... 189
3.12. Reklama — wróg czy przyjaciel ............................................................. 192
4. E-wizerunek w praktyce ...........................................................197
4.1. Promocja marki SlimP3 z wykorzystaniem serwisu muzycznego ............ 197
4.2. BigChina.pl ............................................................................................... 207
4.3. Jak zniechęcić do siebie klientów i sprzedawać mniej motorowerów ........... 227
Zakończenie .............................................................................233
Bibliografia ................................................................................235
4
ROZDZIAŁ 3
E-wizerunek,
czyli jak kreować
wizerunek
w polskim Internecie
Widzę, że jest Pan jednym z największych w Polsce specjalistów
od importu z Chin, dlatego chciałbym, by mi Pan doradził
w kilku kwestiach. Oczywiście odpłatnie.
— klient w e-mailu do mnie,
po ośmiu miesiącach istnienia BigChina.pl
W poprzednim rozdziale pokazałem Ci, jak ogromną rolę Internet
odgrywa w kształtowaniu wizerunku. Dla ponad 92,5% internautów
wizerunek firmy ma wpływ na to, czy skorzysta się z jej usług. Wi-
zerunek jest też kluczowy w sukcesach polityków czy innych osób
szeroko rozpoznawanych. Wierzę, że nie masz już co do tego wąt-
pliwości i jesteś gotowy do przeczytania tego rozdziału.
E-WIZERUNEK
Jego treścią będzie opis narzędzi, jakie udostępnia Internet, a które
możesz sprawnie w swej wizerunkowej kreacji wykorzystywać. Przy
małym budżecie wręcz się bez nich nie obejdziesz.
Ten rozdział odsłoni przed Tobą tajniki kształtowania e-wizerunku.
To, co wyniesiesz z tego rozdziału i zastosujesz, stanie się Twoją ryn-
kową przewagą konkurencyjną.
3.1. Sześć zasad
skutecznego kreowania e-wizerunku
Opierając się na przedstawionych w dwóch pierwszych rozdziałach
przypadkach, a także biorąc pod uwagę te, o których jeszcze prze-
czytasz w tym rozdziale, można wyodrębnić sześć zasad. Przestrze-
ganie ich jest absolutnie obowiązkowe przy świadomym tworzeniu
e-wizerunku, które ma się zakończyć sukcesem.
1. Analiza — planując stworzenie np. strony WWW, nie można
mieć podejścia „pójdę do agencji i niech coś mi zrobią” — trzeba
przeanalizować, jaką rolę będzie spełniała taka strona, jaka jest
jej grupa docelowa i w jaki sposób ta grupa docelowa korzysta
z Internetu. Należy określić, kto będzie się zajmował aktualizacją
strony — agencja interaktywna czy pracownik; korzystniejsza
opcja zakłada, że będzie to robił pracownik, który lepiej
orientuje się w działalności firmy oraz potrafi zareagować
skuteczniej i szybciej niż ktoś z zewnątrz.
2. Czas — działania e-wizerunkowe w Internecie nie wymagają
bardzo zasobnego portfela, za to niesłychanie pożerają czas.
Trzeba go wygospodarować, inaczej działania będą nieskuteczne.
3. Wyróżnik — tworzenie wizerunku opiera się na eksponowaniu
wyróżnika, czyli cechy, którą ma podmiot, a której nie ma
konkurencja. Bez tego wizerunek traci wyrazistość, a tym
samym jest mniej skuteczny.
116
Zgłoś jeśli naruszono regulamin