15- 16.03.GIM.CH.doc

(43 KB) Pobierz

KONSPEKT NR 15

 

DATA: 16. 03. 2006              ZADANIA LEKCJI:             

PROWADZĄCY:              Zadania wychowawcze: uczeń uczy się współdziałania w

MIEJSCE: sala gimnastyczna              zespole, przeżywa radość i satysfakcję podczas

LICZBA ĆWICZĄCYCH: 16 chłopców (klasa II)              wykonywania zadań ruchowych przy muzyce.

PRZRZĄDY, PRZYBORY: laski gimnastyczne x 24, materace x3,              Wiadomości: uczeń zna sposób asekuracji przewrotów.

ławeczki x1, drabinki, skrzynia 2-3 części, tyczki x2, płotki x4,hula-hop x4,              Umiejętności: uczeń doskonali przewrót w przód.

skakanki x5, gwizdek, stoper, magnetofon, kaseta lub płyta z muzyką.              Sprawność: uczeń kształtuje siłę mięsni ramion i nóg,

              rozwija poczucie rytmu i estetykę ruchu przez ćwiczenia

              w rytm muzyki.

 

 

 

TEMAT: Gimnastyka, Doskonalenie przewrotu w przód z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego.

TOK

LEKCJI

TREŚĆ

CZAS

WSKAZÓWKI

ORGANIZACYJNO-METODYCZNE

I. Część wstępna

Czynności org.-porządk.

 

 

Zabawa ożywiająca

 

 

 

 

 

 

 

Psychiczne i fizjologiczne ożywienie grupy – rozgrzewka:

Ćwiczenia ramion:

 

 

 

Ćwiczenia nóg:

 

 

Ćwiczenia tułowia w pł.czołowej:

Ćwiczenia ramion i nóg:

Ćwiczenia tułowia w pł.strzałkowej:

Ćwiczenia nóg:

 

 

Ćwiczenia mm. brzucha:

 

Ćwiczenia skocznościowe:

Ćwiczenia siłowe:

 

Ćwiczenia zwinnościowe:

 

 

 

 

 

 

 

 

Zbiórka, sprawdzenie obecności i przygotowania do zajęć.

Przedstawienie tematu zajęć i celów lekcji. Omówienie ćwiczeń na poszczególnych stacjach.

Berek kibelek- Wybieramy 1-2 berki, które starają się schwytać kogoś z uciekających. Schwytany klęka na jedno kolano i wystawia rękę w przód. Jeżeli inny uczestnik usiądzie mu na kolano i "spuści wodę" czyli opuści mu rękę w dół to schwytany jest wyzwolony i dalej bierze udział w zabawie. Zabawa kończy się gdy berki wszystkich dotkną lub można to robić na czas i potem policzyć ile osób jest zberkowanych.

 

 

 

 

 

- PW ramiona w dół- laska poziomo przed sobą chwyt za końce laski nachwytem. RR w górę łukiem przednim- na 1, RR skurcz- laska na karku- na 2, RR w górę- na 3, RR w dół łukiem- na 4, laska przed sobą.

- wspięcie na palcach, RR w górę łukiem przednim, popatrzeć na laskę. Przysiad, RR w przód. Powstanie na palce, RR w górę, RR w dół.

- rozkrok- RR w górę, laska poziomo nad głową. Skłon T w prawą i lewą str.- wytrzymać.

 

- laska na karku. Wypad w lewą, prawą str. z przeniesieniem laski w bok.

- postawa zasadnicza. Wypad PN w przód, RR w górę łukiem przednim. Skłon T w tył, wytrzymać, na 3-4 pogłębić skłon.

- przysiad, laskę położyć na podłodze przed sobą, RR w przód i w tył. W przysiadzie zamachem RR w przód, przeskok w przód przez laskę.

- siad prosty w rozkroku, laska ułożona na stopach. Podrzut nogami laski w górę i chwyt rękami przed sobą.

- laska położona na podłodze. Przeskoki przez laskę obunóż- w tył i przód.

- w dwójkach naprzeciw siebie, RR w przód nachwytem za jedną laskę- przeciąganie.

 

- w kole(wszyscy),odstęp na długość ramion. Każdy ćwiczący przytrzymuje laskę ustawioną pionowo na podłodze, na sygnał ćwiczący pozostawiają swoją laskę w pionie i starają się przejść i przechwycić laskę współćwiczącego przed upadnięciem na podłoże. Kto nie zdąży odchodzi na bok. Gra toczy się do końca, aż zostanie 1 osoba.

 

 

2 min

 

 

 

5 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 min

 

 

 

 

1 min

 

 

1 min

 

 

1 min

 

1 min

 

 

1 min

 

 

1 min

 

 

1 min

 

1 min

 

 

1 min

 

 

Ustawienie w szeregu, kontrola wzrokowa prowadzącego.

Przekaz ustny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pobranie lasek gimnastycznych. Maszerowanie po obwodzie koła

 

 

 

Uczniowie ustawiają się w luźnej gromadce, twarzą do prowadzącego. Prowadzący wykonuje pokaz każdego ćwiczenia. Ćwiczenia w rozsypce każdy z uczniów wykonuje indywidualnie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie dobierają się w pary i ustawiają się na całej sali tak aby widzieli pokazywane przez prowadzącego ćwiczenia, które należy powtórzyć.

Uczniowie ustawiają się w kole na odległość ramion, tak aby zachować bezpieczny odstęp podczas ćwiczeń z laską gimnastyczną.

 

 

 

 

 

Odłożenie lasek gimnastycznych na wyznaczone miejsce.

 

 

 

 

II. Część główna

Organizacja obwodu stacyjnego

 

 

 

I Przewrót w przód z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego.

ZD Marsz na czworakach i toczenie piłki głową między tyczkami.

 

II Wejście na drabinkę, przejście bokiem na drugą, trzecia i czwartą drabinkę i zejście(plecami do drabinek).

ZD Przeskoki przez hula-hop- skoki z przysiadu podpartego do przysiadu, ze środka jednego hula-hop do drugiego, trzeciego itd.

 

III Przeskok zawrotny o nogach ugiętych przez skośnie ustawioną ławeczkę.

ZD Skoki na skakance- mieszane- jednonóż, obunóż, do tyłu, z przeplotem itp.

 

IV Wyskok na 2-3 części skrzyni i zeskok w głąb na materac do przysiadu podpartego.

ZD Przejście pod i nad płotkami.

3 min

 

 

5 min

 

 

 

 

5 min

 

 

 

 

 

 

5 min

 

 

 

 

5 min

Przygotowanie stacji przez prowadzącego razem z ćwiczącymi. Prowadzący razem z uczniami przechodzi przez wszystkie stacje i pokazuje ćwiczenia jakie trzeba wykonać.

Podział na zespoły- grupy 6-osobowe. Osoby przygotowują sprzęt na poszczególnych stanowiskach.

Zmiana zespołów co 5 minut, przejście na następną stację 30 sekund. Cztery stacje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Część końcowa

Czynności porządkowe

Ćwiczenia korekcyjne

 

Podsumowanie lekcji

 

 

Poszczególne zespoły sprzątają sprzęt i przybory na ustalone miejsce.

Ćwiczenia korekcyjne: zwis na drabinkach „wahadło” nogami w prawo i w lewo; marsz dookoła sali we wspięciu.

Zbiórka, pokaz najlepiej ćwiczących, podsumowanie, pożegnanie.

 

 

2 min

 

1 min

 

 

2 min

 

 

Sprzęt zostaje odkładany na ustalone przez prowadzącego miejsce.

 

 

 

Uczniowie ustawiają się w dwuszeregu.                                     

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin