KWIECIEŃ.doc

(124 KB) Pobierz
TEMATY KOMPLEKSOWE

TEMATY KOMPLEKSOWE

 

Do pracy wychowawczo – dydaktycznej

z dziećmi 4 – 5  – letnimi

na miesiąc Kwiecień 2010

 

 

1.                        Lola wybiera się w podróż.

2.                        Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie.

3.                        Stop! Zabraniam! Zakazuje! Śmieci w worki się pakuje.

 

 

LOLA WYBIERA SIĘ W PODRÓŻ

 

 

Cel główny: Zapoznanie z różnego rodzaju pojazdami. Kształtowanie zainteresowań i zdolności

                      technicznych.

 

 

 

 

Sytuacja edukacyjna

 

Obszar edukacji

 

Przewidywane rezultaty

 

Uwagi

Data realizacji

 

Wysłuchanie opowiadania z płyty CD pt: „Podróż Loli”;

·        porównanie ilustracji w książce  z treścią opowiadania,

·        burza mózgów Co to jest kosmos?,

·        zabawa ruchowa Lot w kosmos przy muzyce,

·        ćwiczenia rozwijające wyobraźnię – rozmowa na temat Co widzieliśmy w kosmosie?

 

Wyprawa na księżyc – ćwiczenia gimnastyczne: bieg, ćwiczenia tułowia (w parach), ćwiczenie dużych partii ciała, ćwiczenia utrwalające rozróżnianie prawej i 

 

Edukacja językowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sfera rozwoju ruchowego

Dziecko:

·        doskonali sprawności językowe poprzez wypowiadanie się na temat opowiadania oraz ilustracji w książce,

·        poszerza swoją wiedzę na temat Kosmosu,

·        wypowiada się na tematy fantastyczne

 

 

·        rozwija koordynację ruchową,

·        umie wskazywać prawą i lewą stronę,

 

 

lewej strony. Rakieta – zabawa ruchowa.

 

Samochody duże i małe – segregowanie samochodów (zabawek) ze względu na wskazaną cechę: osobowe, ciężarowe, duże, małe,

·        pogadanka na temat: Czy samochody są potrzebne i do czego służą?

·        zabawa ruchowa: Parkowanie,

·        porządkowanie samochodów według koloru,

·        przeliczanie pięter parkingu, wykonanie zadania z nalepkami.

 

Wycieczka po okolicy – obserwowanie pojazdów w najbliższej okolicy, nazywanie ich oraz określanie ich funkcji. Co to za pojazd – zagadki dźwiękowe.

 

Wycieczka rowerowa – rozwiązywanie zagadek słuchowych,

·        pogadanka na temat pojazdów którymi mogą poruszać się dzieci, zwrócenie uwagi na zachowanie zasad bezpieczeństwa,

·        zabawa ruchowa: Wycieczka rowerowa,

 

 

Edukacja matematyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja przyrodniczo – zdrowotna

 

 

Edukacja językowa

·        chętnie bawi się z kolegami,

 

·        segreguje samochody ze względu na wskazaną cechę,

·        prawidłowo stosuje liczebniki główne i porządkowe,

·        posługuje się pojęciami: mniej, więcej,

 

 

 

 

 

·        zna nazwy pojazdów spotykanych w swojej okolicy i  ich funkcję,

·        odgaduje nazwę pojazdu po usłyszeniu jego odgłosu,

 

·        rozwija logiczne myślenie poprzez rozwiązywanie zagadek tekstowych,

·        wie, jakie środki ostrożności należy zachować podczas zabawy na rowerze, hulajnodze,

·        doskonali sprawności

 

 

·        wykonanie zadania z nalepkami – wklejenie kół w odpowiednie miejsca, kolorowanie samochodu.

 

Najdłuższy pociąg – wykonanie pociągów z  pudełek, ozdabiani folią samoprzylepną,  mierzenie ich długości za pomocą miarek. Jedzie pociąg – zabawa ruchowa przy muzyce z wykorzystaniem zbudowanych pociągów.

 

 

Oglądanie samochodów (zabawek) przedstawiających samochody specjalne: karetka pogotowia, wóz strażacki, samochód policyjny;

·        omówienie wyglądu samochodów, zwrócenie uwagi na ich kolor, sygnał świetlny oraz oznaczenie,

·        poznanie przeznaczenia pojazdów specjalnych oraz zasad ich poruszania się po drogach,

·        zabawa ruchowa: Na sygnał,

·        kolorowanie wozu strażackiego, wykonanie zadania z nalepkami.

 

 

 

 

 

Edukacja plastyczna

Edukacja matematyczna

Edukacja muzyczna

 

 

 

 

Edukacja językowa

   grafomotoryczne, poprzez

   kolorowanie obrazka,

 

 

·        potrafi współpracować w grupie,

·        umie zmierzyć długości pociągów za pomocą różnych miarek,

·        umie wykorzystać w zabawie różne rekwizyty,

 

·        poznaje wygląd i przeznaczenie pojazdów uprzywilejowanych,

·        rozumie, dlaczego należy się im pierwszeństwo przejazdu,

·        poznaje numery alarmowe,

 

 

Mój samolot – wykonanie samolotu

z papieru, doskonalenie umiejętności działania według instrukcji.

Kto dalej – zabawa ruchowa z wykorzystaniem wykonanych samolotów.

Edukacja plastyczna

·        ćwiczy sprawność ręki,

·        przestrzega reguł zabawy,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KAŻDY CZYŚCIOCH CI TO POWIE, MYCIE TO JEST SAMO ZDROWIE

 

Cel główny: Kształtowanie nawyku dbania o czystość osobistą. Zwrócenie uwagi na umiejętne i kulturalne zachowanie  

                        się w czasie posiłków oraz podkreślenie roli właściwego odżywiania się.

 

 

 

 

Sytuacja edukacyjna

 

Obszar edukacji

 

Przewidywane rezultaty

 

Uwagi

Data realizacji

 

Wysłuchanie opowiadania Mania, Gryzia i pazurki:

·        przekonanie dzieci o konieczności zabiegów higienicznych oraz przełamywanie ich lęków,

·        p...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin