SYTUACJE EDUKACYJNE
OBSZARY EDUKACJI
PRZEWIDYWANE REZULTATY
SPOSTRZEŻENIA
I UWAGI
DATA
Poniedziałek
Wiosna w ogrodzie
1. „Układamy wyrazy” – zabawa dydaktyczna. Przekształcanie wyrazów poprzez zmianę litery. Ćwiczenia poranne – zestaw nr 1 (załącznik nr 1).
2. „Wiosna w ogrodzie” – praca z obrazkiem połączona z wykonaniem ćwiczenia graficznego „Łopaty”. Poznanie zwierząt żyjących w ogrodzie: pożytecznych i szkodników. Zapoznanie z pracami wykonywanymi w ogrodzie wiosną. Poznanie narzędzi pracy ogrodnika. Zapoznanie z obrazem graficznym głoski ł,- litery ł, Ł.
Zestaw zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych korygujący wady statyczne kończyn dolnych.
Spacer w okolicy przedszkola – obserwacja wiosennego krajobrazu.
Wtorek
Ślimak
1. „Dobieramy wyrazy” – zabawa dydaktyczna. Dobieranie wyrazów przeciwstawnych. „Grasz w zielone” – zabawa ruchowa.
2. „Zmartwienie Anatola” – słuchanie opowiadania Agnieszki Galicy połączone z pracą plastyczną „Ślimak i zwierzęta”. Rozmowa na temat treści opowiadania. Lepienie z plasteliny postaci z opowiadania.
14
5
4
12
3
1
6
9
2
Dziecko:
§ zna zwierzęta żyjące w
ogrodzie: pożyteczne i szkodniki,
§ wie, jakie prace wykonuje się
wiosną w ogrodzie,
§ zna narzędzia pracy ogrodnika,
§ czyta w obrębie poznanych liter,
§ dokonuje syntezy słuchowej
wyrazu,
§ przestrzega reguł zabawy,
§ poznaje możliwości
wykorzystania własnego ciała do ćwiczenia kompozycji ruchowych,
§ rozumie potrzebę przebywania na
świeżym powietrzu,
§ dobiera wyrazy przeciwstawne,
§ zna warunki życia ślimaka,
§ uważnie słucha utworu
literackiego i udziela odpowiedzi na pytanie dotyczące jego treści,
§ lepi z plasteliny postacie z
opowiadania,
K4 s. 15
załącznik nr 1
załącznik nr 2
K4 s. 16
„Wędrówka ślimaków” – zabawa z elementami równowagi.
„Ślimak, ślimak…..” – ćwiczenia rytmiczne połączone z wykonaniem ćwiczenia graficznego „Ślimaki”. W ogrodzie obserwowanie wyglądu, sposobu poruszania ślimaków w trawie.
Środa
Zwierzęta z wiejskiego podwórka
1. „Odgłosy z wiejskiego podwórka” – zabawa ortofoniczna. „Pieski w budzie” – zabawa ruchowa z elementami czworakowania.
2. „Na wiejskim podwórku” – praca z obrazkiem połączona z wykonaniem ćwiczenia graficznego „Kogut”. Pogadanka na podstawie ilustracji, nazywanie zwierząt i ich młodych, zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi Świnka.
„Ptaki z wiejskiego podwórka” – zabawa dydaktyczna połączona z zabawą przy piosence „Gąski”. Wyodrębniani spośród zwierząt wiejskich ptaków. Recytowanie fragmentów piosenki w różnych tempach.
Czwartek
Ptaki lubią wiosnę
1. „Kaczki domowe i dzikie” – oglądanie albumów, encyklopedii. Poznanie dwóch rodzajów kaczek – domowych i dzikich. Zabawa orientacyjno – porządkowa Jastrząb, kura i kurczątko.
13
8
§ posługuje się nazwami zwierzą
żyjących na wsi,
§ buduje wypowiedzi poprawne
pod względem gramatycznym,
§ uczestniczy w zabawach ze
śpiewem,
§ ilustruje ruchem treść piosenki,
§ rozróżnia kaczki domowe i dzikie,
§ wie, jakie korzyści ma człowiek z
hodowli kaczek domowych,
§ zna różne sposoby budowania
K4 s. 17
K4 s. 18
2. „Kaczeńce i kaczęta” – słuchanie wiersza Igora Sikiryckiego połączone z wykonaniem ćwiczenia graficznego „Kaczeńce i kaczęta”. Rozróżnianie pojęć przyrodniczych podobnych brzmieniowo. Odróżnianie prawej strony. „Ptaki i gniazda” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
„Ptasie gniazda” – praca z obrazkiem połączona z ćwiczeniami słuchowymi „Ptasie głosy”. Poszerzenie wiadomości na temat ptaków, sposobu budowanie przez nie gniazd. W ogrodzie obserwowanie ptaków w najbliższej okolicy.
Piątek
Zwierzęta domowe i dzikie
1. „Ciepło – zimno” – zabawa dydaktyczna. Odróżnianie na oko odległości od przedmiotu. Zabawa ruchowa Rekin i rybki.
2. „Zwierzęta domowe i dzikie” – zabawa dydaktyczna połączona z pracą plastyczną „Dzikie zwierzęta”. Utrwalenie wiadomości na temat nazw i wyglądu zwierząt występujących w Polsce i zwierząt egzotycznych. Posługiwanie się nazwami kontynentów. „Zwierzęta” – dopasowywanie napisów do obrazków zwierząt.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych pt: „Wiosna wokół nas”z elementami metody Rudolfa Labana.
gniazd przez ptaki: dzięcioł,
bocian, skowronek,
§ interesuje się książką jako
źródłem wiedzy,
§ ćwiczy mięśnie narządów mowy,
§ wyodrębnia spośród zwierząt
wiejskie ptaki,
§ szybko reaguje na sygnały
słuchowe,
§ zna nazwy i wygląd zwierząt
krajowych i egzotycznych,
§ posługuje się nazwami
kontynentów,
§ szacuje na oko odległość,
§ wyodrębnia ze zbioru zwierzęta
krajowe i egzotyczne,
§ dokonuje analizy sylabowej
§ kontroluje własne ruchy,
§ przestrzega zasad bezpiecznej zabawy,
...
flek