plan kwiecień.doc

(99 KB) Pobierz
SYTUACJE EDUKACYJNE

SYTUACJE EDUKACYJNE

OBSZARY EDUKACJI

PRZEWIDYWANE REZULTATY

SPOSTRZEŻENIA

I UWAGI

DATA

Poniedziałek

Wiosna w ogrodzie

 

1. „Układamy wyrazy” – zabawa dydaktyczna. Przekształcanie wyrazów poprzez zmianę litery. Ćwiczenia poranne – zestaw nr 1 (załącznik nr 1)

2. „Wiosna w ogrodzie” – praca z obrazkiem połączona z wykonaniem ćwiczenia graficznego „Łopaty”. Poznanie zwierząt żyjących w ogrodzie: pożytecznych i szkodników. Zapoznanie z pracami wykonywanymi w ogrodzie wiosną. Poznanie narzędzi pracy ogrodnika. Zapoznanie z obrazem graficznym głoski ł,- litery ł, Ł.

Zestaw zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych korygujący wady statyczne kończyn dolnych.

Spacer w okolicy przedszkola – obserwacja wiosennego krajobrazu.

 

Wtorek

Ślimak

 

1. „Dobieramy wyrazy” – zabawa dydaktyczna. Dobieranie wyrazów przeciwstawnych. „Grasz w zielone” – zabawa ruchowa.

2. „Zmartwienie Anatola” – słuchanie opowiadania Agnieszki Galicy połączone z pracą plastyczną „Ślimak i zwierzęta”. Rozmowa na temat treści opowiadania. Lepienie z plasteliny postaci z opowiadania.

 

 

 

14

5

4

12

3

1

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

5

4

9

3

12

2

 

 

Dziecko:

§         zna zwierzęta żyjące w

ogrodzie: pożyteczne i szkodniki,

§         wie, jakie prace wykonuje się

wiosną w ogrodzie,

§         zna narzędzia pracy ogrodnika,

§         czyta w obrębie poznanych liter,

§         dokonuje syntezy słuchowej

wyrazu,

§         przestrzega reguł zabawy,

§         poznaje możliwości

wykorzystania własnego ciała do ćwiczenia kompozycji ruchowych,

§         rozumie potrzebę przebywania na

świeżym powietrzu,

 

 

 

 

§         dobiera wyrazy przeciwstawne,

§         zna warunki życia ślimaka,

§         uważnie słucha utworu

literackiego i udziela odpowiedzi na pytanie dotyczące jego treści,

§         lepi z plasteliny postacie z

opowiadania,

§         przestrzega reguł zabawy,

 

K4 s. 15

załącznik nr 1

załącznik nr 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

K4 s. 16

 

 

„Wędrówka ślimaków” – zabawa z elementami równowagi.

„Ślimak, ślimak…..” – ćwiczenia rytmiczne połączone z wykonaniem ćwiczenia graficznego „Ślimaki”. W ogrodzie obserwowanie wyglądu, sposobu poruszania  ślimaków w trawie.

 

Środa

Zwierzęta z wiejskiego podwórka

 

1. „Odgłosy z wiejskiego podwórka” – zabawa ortofoniczna. „Pieski w budzie” – zabawa ruchowa z elementami czworakowania.

2. „Na wiejskim podwórku” – praca z obrazkiem połączona z wykonaniem ćwiczenia graficznego „Kogut”. Pogadanka na podstawie ilustracji, nazywanie zwierząt i ich młodych, zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi Świnka.

„Ptaki z wiejskiego podwórka” – zabawa dydaktyczna połączona z zabawą przy piosence „Gąski”. Wyodrębniani spośród zwierząt wiejskich ptaków. Recytowanie fragmentów piosenki w różnych tempach.

 

Czwartek

Ptaki lubią wiosnę

 

1.  „Kaczki domowe i dzikie” – oglądanie albumów, encyklopedii. Poznanie dwóch rodzajów kaczek – domowych i dzikich. Zabawa orientacyjno – porządkowa Jastrząb, kura i kurczątko.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

5

4

9

13

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

5

4

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§         posługuje się nazwami zwierzą

żyjących na wsi,

§         buduje wypowiedzi poprawne

pod względem gramatycznym,

§         uczestniczy w zabawach ze

śpiewem,

§         ilustruje ruchem treść piosenki,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§         rozróżnia kaczki domowe i dzikie,

§         wie, jakie korzyści ma człowiek z

hodowli kaczek domowych,

§         zna różne sposoby budowania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

K4 s. 17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

K4 s. 18

 

 

2. „Kaczeńce i kaczęta” – słuchanie wiersza Igora Sikiryckiego połączone z wykonaniem ćwiczenia graficznego „Kaczeńce i kaczęta”. Rozróżnianie pojęć przyrodniczych podobnych brzmieniowo. Odróżnianie prawej strony. „Ptaki i gniazda” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

„Ptasie gniazda” – praca z obrazkiem połączona z ćwiczeniami słuchowymi  „Ptasie głosy”. Poszerzenie wiadomości na temat ptaków, sposobu budowanie przez nie gniazd. W ogrodzie obserwowanie ptaków w najbliższej okolicy. 

 

Piątek

Zwierzęta domowe i dzikie

 

1. „Ciepło – zimno” – zabawa dydaktyczna. Odróżnianie na oko odległości od przedmiotu. Zabawa ruchowa Rekin i rybki.

2. „Zwierzęta domowe i dzikie” – zabawa dydaktyczna połączona z pracą plastyczną „Dzikie zwierzęta”. Utrwalenie wiadomości na temat nazw i wyglądu zwierząt występujących w Polsce i zwierząt egzotycznych. Posługiwanie się nazwami kontynentów. „Zwierzęta” – dopasowywanie napisów do obrazków zwierząt.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych pt: „Wiosna wokół nas”z elementami metody Rudolfa Labana.

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

5

9

14

1

    gniazd przez  ptaki: dzięcioł,

    bocian, skowronek,

§         interesuje się książką jako

źródłem wiedzy,

§         ćwiczy mięśnie narządów mowy,

§         wyodrębnia spośród zwierząt

wiejskie ptaki,

§         szybko reaguje na sygnały

słuchowe,

 

 

 

 

 

 

§         zna nazwy i wygląd  zwierząt

krajowych i egzotycznych,

§         posługuje się nazwami

kontynentów,

§         szacuje na oko odległość,

§         wyodrębnia ze zbioru zwierzęta

krajowe i egzotyczne,

§         dokonuje analizy sylabowej

wyrazu,

§         kontroluje własne ruchy,

§         przestrzega zasad bezpiecznej zabawy,

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin