PLAN PRACY 2.doc

(103 KB) Pobierz
PLAN PRACY

 

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY

 

 

WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

 

NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2007 DLA DZIECI

 

3 –4 LETNICH

 

 

 

 

              TEMATYKA:

 

1.      WIELKANOCNE JAJKO …- od 02.04. – do 06.04.2007 r.

2.      WIOSENNE PORZĄDKI– od 10.04. – do 20.04 2007 r.

3.      SAMOCHODY, POCIĄGI ROWERY...  – od 23.04. – do 27.04. 2007 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OPRACOWAŁA: IZABELA FRANKOWSKA

 

 

 

 

 


WIELKANOCNE JAJKO... (c.d.)

 

CEL GŁÓWNY:  Wprowadzenie dziecka w świat wartości uniwersalnych np. dobro, miłość, piękno poprzez tworzenie otoczenia sprzyjającego rozumieniu i przeżywaniu tych wartości.

CEL KSZTAŁCĄCY: Zapoznanie z tradycjami Wielkanocnymi, wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną.

 

OBSZARY EDUKACYJNE: (CELE SZCZEGÓŁOWE)

I. EDUKACJA SPOŁECZNO - MORALNA

      1.   Poznaję zasady życia w rodzinie - poziom I p.3,4  s15; poziom II p.1,2,4  s.16;

      2.  Poznaje reguły życia w grupie – jestem samodzielny, umiem współżyć i współdziałać z innymi – poziom I p.7,13  s18; poziom II p.6,13 s.19

3 Poznaje swoje prawa i obowiązki oraz świat wartości moralnych – poziom I p.6 s.22 poziom II p 6,7 s.22 –23;

II. EDUKACJA ZDROWOTNA

1.       Dbam o swoje bezpieczeństwo – poziom I p.4 s.31;

2.      Dbam o swoje zdrowie – poziom I p.3b s 34; poziom II p.3 s.35; 

III. EDUKACJA RUCHOWA

1.       Rozwijam swoją sprawność ruchową poprzez gry i zabawy ruchowe s.41

2.       Doskonalę sprawność ruchową poprzez ćwiczenia gimnastyczne(zabawy) s. 47

IV. EDUKACJA PRZYRODNICZA 

3.       Obserwuję, eksperymentuje  i odkrywam przyrodę w okresie wiosny –poziom I p.4, s.57; poziom II p.6 s.58;

V. EDUKACJA W ZAKRESIE MOWY I MYŚLENIA

      1.   Uczę się rozumienia informacji przekazywanych w sposób niewerbalny - poziom I p.3 s.72; poziom II p.2 s.73;

2.  Uczę się myśleć, mówić, słuchać i rozumieć – poziom I p.3,5,7 s.75 -76; poziom II p.2,7,  s.77;

3.  Mam zawsze kontakt z książką – poziom I p.3,4 s.79; poziom II p.2, s.80;

4.  Poznaję literaturę i bawię się w teatr – poziom I p.1,2,4 s.83; poziom II p.1,3,5,8 s.83;

5.  Potrafię opowiadać treść obrazków i historyjek obrazkowych – poziom I p1,3 s.85 - 86; poziom II p.1,3 s.86;

6.  Doskonalę swoją wymowę - poziom I p1,2 s.89; poziom II p.1,4,6 s.89 – 90;

VII. EDUKACJA MATEMATYCZNA

VIII. EDUKACJA KULTUROWO – ESTETYCZNA

1.       Odbieram piękno świata wszystkimi zmysłami – poziom I p.6 s.129; poziom II p.10 s.130;

2.       Poznaję zwyczaje, tradycje i sztukę ludową - poziom I p.2,4,5 s.132; poziom II p.1,5, s.132;

3.       Poznaję sztukę plastyczną i sam jestem twórcą – poziom I p.3,7,9 s.135; poziom II p.4,6,9 s.135 – 136;

IX. EDUKACJA MUZYCZNA

1.       Słucham muzyki i uczę się jej rozumienia - poziom I p.5,6 s.138;  poziom II p.5,6,7 s.139;

3.   Śpiewam piosenki i bawię się przy muzyce – poziom I p.4,6, s.142; poziom II p.3,4 s.142;

X. EDUKACJA TECHNICZNA

      1.  Poznaję technikę stworzoną przez człowieka - poziom I p.2 s.146; poziom II p.2 s.146;

 

ZADANIA EDUKACYJNE:

 

§         „Pisanki, pisanki” – recytacja wiersza – dzieci powinny: regulować oddech podczas recytacji, wzbogacić wiedzę dzieci o zwyczaje wielkanocne m.in. malowanie jajek, palmy, lany poniedziałek, zajączek;

§         „Wielkanocny Baranek” – rozmowa z użyciem kartek świątecznych – dzieci powinny:  utrwalić pojęcia treściowe związanych z tradycją świąt wielkanocnych, mobilizować się do wypowiadania  na określony temat;

§         „Kurczątka” – zabawa oparta na treści piosenki -  dzieci powinny: umiejętnie połączyć ruch z treścią piosenki przy udziale instrumentu, rozwijać ekspresję ruchową;

§         „Zajączki, zajączki” – śpiewanie piosenki zbiorowo lub indywidualnie - dzieci powinny: zapoznać się z treścią i melodią piosenki podjąć próbę określenia nastroju i charakteru piosenki,

§         „Koszyczek” – lepienie z plasteliny – dzieci powinny: kształcić sprawność manualne, wyobraźnię twórczą (3 l.)

*„Kurczątka” – wypełnianie konturów - dzieci powinny:  dokładnie wykonać pracę (wypełnić kontur kawałkami wełny), zachować porządek po zakończeniu pracy (4 l.);

§         „Zajączki i kurczęta” – zab. dyd. – skupienie uwagi na szeregach powtarzających się przedmiotów. Dostrzeganie tego, co się powtarza i kontynuowanie rytmu poprzez dodawanie przedmiotów (3,4 l.)

§         wprowadzenie zabawy ruchowej z elementem:

- skoku pt. „Bocian i żabki” – wyrabianie skoczności i zwinności

- równowagi pt. „Bocian” – doskonalenie koordynacji nerwowo – ruchowej

§         Zestaw  zabaw ruchowych  nr 5 A,B,C,

 

I i III CZĘŚĆ DNIA

 

F      „Już Wielkanoc” M. Majchrzak, -słuchanie wierszy recytowanych przez nauczycielkę - dzieci powinny: wypowiadać się nt. poznanego utworu;

F      „Przygoda zajączka” – układanie historyjki obrazkowej – dzieci powinny: wypowiadać się nt. szczegółów zauważonych na obrazkach, podjąć próbę wiązania ze sobą wydarzeń w ciąg logiczny, nabywać swobody w wyrażaniu swoich myśli;

F      „Święcone”  j.w. – dzieci powinny: poznać zawartości święconki

F      „Wielkanocne pocztówki” – oglądanie kart świątecznych – dzieci powinny: wyróżnić i nazywać  znane przedmioty – wybór najładniejszej karty;

F      „Robimy wydmuszki” – ćw. oddechowe – dzieci powinny: kontrolować siłę i długość wydechu;

F      „Kokoszka i kurczątka” – ćw. słuchu  wykorzystanie nagrania magnetofonowego „Odgłosy” – dzieci powinny: podjąć próbę wyodrębnienia odgłosu kury i kurczaka;

F      „Na Wielkanocnym stole” – ćw. artykulacyjne – dzieci powinny: kształcić narządy mowy na zgłoskach pi –pi, ko –ko, be –be, chrup –chrup itp.

F      „Świąteczne przygotowania” - rozmowa w małych grupach –dzieci powinny: dzielić się przeżyciami z domu rodzinnego

F      „Wielkanocne jajko – czyli zajączek w przedszkolu” – udział w uroczystości przedszkolnej – dzieci powinny: wyrabiać radosny, świąteczny nastrój;

F      „Wielkanoc”- praca z książką – dzieci powinny: wyszukać ilustrację na określony temat, podjąć próbę uzasadnienia wyboru;

F      „Kurczątko”, „Zajączek”, „Baranek” – układanie obrazka z części – dzieci powinny: rozwijać procesy myślowe tj. analiza i synteza wzrokowa;

F      „Wielkanoc w moim domu” – zabawa tematyczna – dzieci powinny: odgrywać rolę przyjętą w zabawie


WIOSENNE PORZĄDKI

 

CEL GŁÓWNY: Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie.

CEL KSZTAŁCĄCY: Kształcenie spostrzegawczości podczas obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie. Wyrabianie samodzielności i umiejętności działania na rzecz innych – prace użyteczne.

 

OBSZARY EDUKACYJNE: (CELE SZCZEGÓŁOWE)

I. EDUKACJA SPOŁECZNO - MORALNA

      1.    Poznaję zasady życia w rodzinie - poziom I p. 4 s15 ; poziom II p.4 s.16

2.       Poznaje reguły życia w grupie – jestem samodzielny, umiem współżyć i współdziałać z innymi – poziom I p. 1,5 s.18 ; poziom II p.1,3,  s.19

3.       Poznaje swoje prawa i obowiązki oraz świat wartości moralnych – poziom I p.5 s.22 poziom II p 4,7 s.22-23

II. EDUKACJA ZDROWOTNA

2.  Dbam o swoje zdrowie – poziom I p.3a,d s. 34-35; poziom II p.3c s. 35

3. Doświadczam samodzielności i przyswajam nawyki higieniczno – kulturalne – poziom I p.2a,b,e s.38; poziom II p.2b,c s.38

III. EDUKACJA RUCHOWA

1.       Rozwijam swoją sprawność ruchową poprzez gry i zabawy ruchowe s.41

2.       Doskonalę sprawność ruchową poprzez ćwiczenia gimnastyczne(zabawy) s. 47

IV. EDUKACJA PRZYRODNICZA

3.       Obserwuję, eksperymentuje  i odkrywam przyrodę w okresie wiosny –poziom I p.1,2,5,7 s.57 poziom II p.1,2,3,7 s.58

V. EDUKACJA W ZAKRESIE MOWY I MYŚLENIA

2.  Uczę się myśleć, mówić, słuchać i rozumieć – poziom I p. 4,5 s.76; poziom II p.2,4,5 s.76

3.  Mam zawsze kontakt z książką – poziom I p.4,5 s.79; poziom II p.2,3 s.80

4.  Poznaję literaturę i bawię się w teatr – poziom I p.2,4 s.83; poziom II p. 1,8 s.83

5.  Potrafię opowiadać treść obrazków i historyjek obrazkowych – poziom I p 1,2,3 s.85-86; poziom II p.1,2,4 s.86

6.  Doskonalę swoją wymowę - poziom I p 2,6 s.89; poziom II p. 1,4,7 s.90

VI.  EDUKACJA W ZAKRESIE PRZYGOTOWANIA DO PISANIA I CZYTANIA

1.       Doskonalę spostrzegawczość wzrokową - poziom I p.1,7,8 s.96; poziom II p.1,9 s.97

3.   Przygotowuję się do pisania - poziom I p.2,3,6 s.102; poziom II p.3,6 s.102

VII. EDUKACJA MATEMATYCZNA

VIII. EDUKACJA KULTUROWO – ESTETYCZNA

1.       Odbieram piękno świata wszystkimi zmysłami – poziom I p.4,5 s.129; poziom II p.8 s.129

3.   Poznaję sztukę plastyczną i sam jestem twórcą – poziom I p.2,3,6,9, s.135; poziom II p.4,6, s.135

IX. EDUKACJA MUZYCZNA

1.       Słucham muzyki i uczę się jej rozumienia - poziom I p.2,5 s.138  poziom II p.2,5 s.139

2.       Poznaję instrumenty muzyczne i próbuje na nich grać – poziom I p.2 s.140; poziom II p.3 s.141

3.       Śpiewam piosenki i bawię się przy muzyce – poziom I p.3,4,6,8 s.142; poziom II p.2,3, s.142

X. EDUKACJA TECHNICZNA

2.       Podejmuje własne działania konstrukcyjno – techniczne – poziom I p.4 s.147; poziom II p.2 s148;

 

ZADANIA EDUKACYJNE:

 

§         „Wiosenne porządki” – wycieczka do ogródków działkowych – dzieci powinny...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin