plan na styczeń 3-latki 2012.doc

(204 KB) Pobierz

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

2. 01.5. 01. 2012   KARMIMY PTAKI

Cel ogólny: Nabywanie opiekuńczego stosunku do świata zwierząt, ptaków przebywających na wolności podczas zimy.

I. Słuchanie wiersza I.Salach  „Ptaki zimą”; przedstawienie trudnej sytuacji ptaków w czasie zimy oraz sposobów niesienia im pomocy. (ad.14, p.4 i 5, ad.3, p.1 i 2, ad.12, p.3)

 

Zestaw zabaw ruchowych  nr VIII             ( wg K. Wlaźnik ). Czworakowanie  z omijaniem przeszkód, doskonalenie orientacji w przestrzeni i oceny kierunku. (ad.5, p.4 i 3)

 

II. „Czyj to głos?”. Zagadki słuchowe. Rozpoznawanie głosów ptaków. (ad.8)

 

Ćwiczenia graficzne – „Pokarm dla ptaków” – rysowanie form kolistych. (ad.14, p.3)

 

III. Goście w karmniku” – zabawa dydaktyczna – przeliczanie ptaków  w karmnikach, określanie liczebności zbiorów o jeden mniej, o jeden więcej w zakresie 3.

(ad.13, p.1, ad. 12)

 

Językowa

 

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

Umysłowa

 

 

 

 

 

 

- - Zestaw ćw. porannych

  nr 1 ( H. Trawińska )

(ad.5, p.4 i 3)

- Zabawy ruchowe:

  „Przejście po ławeczce” –

z elem. równowagi

  „Śieżynki” – orientacyjno - porządkowa

  „Berek z elem. biegu

  „ Pułapka na myszy

  z elem. Czworakowania

„Spłoszone wróbelki”          z elem. podskoku

(ad.5, p.4 i 3)

 

- Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci (ad.1, ad.6)

 

- Zabawy przy stolikach          z wykorzystaniem układanek, puzzli. 

(ad.10, p.1)

 

- Obserwacja ptaków       w najbliższym otoczeniu

(ad.4, ad12)

 

- Dokarmianie ptaków

(ad.12, p.3)

- zna popularne ptaki, pozostające na zimę           i przylatujące, potrafi rozpoznać je na ilustracjach

 

- dokarmia ptaki

 

- wie, jak trudno przetrwać ptakom zimę   i jak można im pomóc

 

- potrafi rysować formy koliste

 

- myśli logicznie

 

- przelicza liczebnikami głównymi

 

- rozumie konieczność dbania o sprawność fizyczną

 

- potrafi rozpoznać odgłosy ptaków

 

 

 

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

2. 01.5. 01. 2012   KARMIMY PTAKI

Cel ogólny: Nabywanie opiekuńczego stosunku do świata zwierząt, ptaków przebywających na wolności w czasie zimy.

Zestaw zabaw ruchowych  nr VIII             ( wg K. Wlaźnik ). Czworakowanie  z omijaniem przeszkód, doskonalenie orientacji w przestrzeni i oceny kierunku. (ad.5, p.4 i 3)

 

IV. „A ty ptaszku spiesz się, spiesz”. Zabawy ruchowe przy piosence. Rozwijanie umiejętności interpretowania ruchem treści piosenki. Reagowanie na pauzę w muzyce.

(ad.8, p. 1, 2, ad.5, p.4 i 3)

 

 

Ruchowa

 

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

 

 

 

- Zabawa integracyjna „Kogo brakuje”

(ad.4)

 

- Słuchanie opowiadania H. Łochockiej                      „O zziębniętym Elemelku, pustym brzuszku i rondelku”.

(ad.14, p. 4 i 5, ad.3)

 

- Zabawy dramowe „Jak dzieci pomagają ptakom?’

(ad.7, ad.12)

 

- Zabawa ortofoniczna „Ptasie rozmowy”

(ad.3)

 

- Zabawa ćwicząca pamięć wzrokową „Znikające zapasy”

(ad.4)

- potrafi wykonać pieczątkę w określonym miejscu

 

- aktywnie uczestniczy w zabawie

 

- interpretuje ruchem treść piosenki

 

- uważnie słucha opowiadania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

9. 01. . – 13. 01. 2012  IUBIMY ZIMĘ

Cel ogólny: Zwrócenie uwagi na proste zjawiska i zmiany zachodzące w otoczeniu i przyrodzie; określanie pogody i typowych zjawisk atmosferycznych.

 

I. Spacer do parku – obserwacja białego krajobrazu i padającego śniegu. Przyglądanie się płatkom śniegowym spadającym na ubranie.

(ad.5, p.4, ad.11, p.2,  ad.12, p.3)

 

Zestaw zabaw ruchowych na śniegu nr 4 ( K. Wlaźnik ). Rozwijanie samodzielności w zakresie ubierania i rozbierania się. Chodzenie parami i jeden za drugim.

(ad.5, p.3 i 4)

 

II. „Tak się zachmurzyło” – nauka piosenki. Poznanie tekstu, melodii, ilustracja ruchowa. (ad.8, p. 1 i 2)

 

Ćwiczenia graficzne – „Bałwanki” – rysowanie form kolistych po śladzie. (ad.14, p.3)

 

III. „Poszukaj pary”. Utrwalenie pojęcia para. Prawidłowe posługiwanie się tym pojęciem.

(ad.13, p.1 i 2)

 

Ruchowa

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

Umysłowa

 

 

 

 

-Zestaw ćw. porannych

  nr 2 ( H. Trawińskiej )

(ad.5, p.3 i 4)

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin