Plan dla 3 - latków kwiecień.doc

(171 KB) Pobierz
Luty – uroki i niebezpieczeństwa zimy

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC KWIECIEŃ                               W GRUPIE DZIECI TRZY I CZTEROLETNICH

 

  TEMATYKA ZAJĘĆ:

 

        1. W oczekiwaniu na Wielkanoc.

        2. Wiosenne porządki.

    3. Zwierzęta egzotyczne.

    4. Dbajmy o zdrowie i przyrodę.

    5. Bajkowy świat.

      LITERATURA:

1.      Rozkład  materiału „ABC- trzylatka” . WS i P.

2.    Przewodnik metodyczny „Trzylatek- bawię się i uczę”.

3.    Z. Bogdanowicz „Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli”.

4.    U. Smoczyńska- Nachtman „Kalendarz muzyczny w przedszkolu”.

5.      K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”.

6.      H. Trawińska „Zabawy rozwijające dla małych dzieci”.

7.      R. Trześniowski „Gry i zabawy ruchowe”.

8.      A. Grzęska „Zajęcia ruchowe w przedszkolu”.

9.    M. Kruk „Literatura do zajęć i zabaw w przedszkolu”

10.  Materiały metodyczne B. Strauss.

Cykl

tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

2. 04. – 6. 04. 2012  W OCZEKIWANIU NA WIELKANOC

Cel ogólny: Przybliżanie tradycji i zwyczajów Świąt Wielkanocnych

                                                                    

 

I. „Wielkanoc”- zapoznanie                  z charakterem świąt wielkanocnych           w oparciu o wiersz H. Materny „Wielkanoc” i ilustracje (ad. 15, 3)

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 15           ( K. Wlaźnik  ) – ćwiczenia równowagi, doskonalenie skoczności i zwinności (ad. 5)

 

II. „Wielkanocne kurczątko” – rozwijanie poczucia rytmu, ćwiczenia logarytmiczne. (ad. 8)

 

Ćwiczenia graficzne – tworzenie postaci rysunkowych z poznanych figur i kresek (ad. 14)

 

III. „Święta u krasnali”- utrwalenie umiejętności liczenia w zakresie 3. Przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów. (d. 13, 4)

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 15           ( K. Wlaźnik  ) – ćwiczenia równowagi, doskonalenie skoczności i zwinności (ad. 5)

 

 

Językowa

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

Umysłowa

 

 

 

 

 

Ruchowa

- Zestaw ćw. porannych

  nr 1 ( K. Wlaźnik )

- Zabawy ruchowe: „Zanieś śniadanie”                   z elem. równowagi

„Marmurki” orientacyjno – porządk.

„Kotki pija mleczko” –  z elem. czworakowania

„Zajączki” –  z elem. podskoku

 

- oglądanie kolorowych kart o tematyce związanej ze świętami wielkanocnymi (ad. 15)

 

- Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie przez słomkę na kuleczki z waty tak aby się turlały (ad. 3)

 

- rozmowa na temat koszyka ze święconką na podstawie ilustracji i własnych wiadomości dzieci (ad. 3 )

 

- rozpoznaje na ilustracji żartobliwe sytuacje

 

- wie, co to jest Wielkanoc

 

- uważnie słucha wiersza

 

- wskazuje obrazki związane tematycznie         z Wielkanocą

 

- potrafi liczyć                      w zakresie 3

 

- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi

 

- porównuje liczebność zbiorów

 

- potrafi przez chwile utrzymać równowagę

 

- wie, co wkładamy do koszyka ze święconką

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

2. 04. – 6. 04. 2012  W OCZEKIWANIU NA WIELKANOC

Cel ogólny: Przybliżanie tradycji i zwyczajów Świąt Wielkanocnych

                                                                    

 

IV. ,,Z jajkiem i zającem”- rozwijanie umiejętności inscenizowania ruchem tekstu piosenki. (ad. 8)

 

 

V. „Nasze pisanki” –  ozdabianie sylwet pisanek farbą – malowanie palcami. Rozwijanie inwencji twórczej (ad. 9)

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 15           ( K. Wlaźnik  ) – ćwiczenia równowagi, doskonalenie skoczności i zwinności (ad. 5)

 

Muzyczna

 

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

Ruchowa

- zabawa dydaktyczna    „O której pisance myślę?”

(ad. 4)

 

- zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. (ad. 6, 9, 10)

 

- elementy  ćwiczeń wg 

Dennisona - ruchy

naprzemienne, leniwe ósemki, słoń, sowa (ad. 5)

 

- składanie w całość pociętych pocztówek świątecznych (ad. 4)

 

 

- gra rytmicznie na kołatce

 

- potrafi ozdobić pisankę

 

- mówi wyraźnie

 

- inscenizuje ruchem treść piosenki

 

- układa pociętą pocztówkę w całość

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

10. 04. – 13. 04. 2012   WIOSENNE PORZĄDKI

Cel ogólny: Poznanie etapów prac wiosennych w ogródku, potrzebnych  narzędzi, wyróżnianie części roślin.                                                           

                                                            

II. ,, Wiosenne porządki”- zapoznanie z piosenką, poznanie kolejności wykonywania czynności porządkowych w ogródku. Zabawa ruchowo – rytmiczna „Taniec kwiatów” (ad. 8)

 

Ćwiczenia graficzne integracja sensoryczna – spójność wykonywanych czynności. Kreślenie rytmicznych pionowych kresek. (ad. 14)

 

III. Kwiaty w ogrodzie”- ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin