KULTURA OSOB WYGLAD ZASADY W TUR.doc

(30 KB) Pobierz
UBEZPIECZENIA W TURYSTYCE

PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA

Naczelna zasada: Klient w biurze podróży winien być traktowany przez pracownika, jak GOŚĆ OCZEKIWANY, a nie jako zło konieczne.

Kontakt bezpośredni z klientem

Czynniki decydujące o przebiegu dalszej współpracy:

1)     Pierwsze wrażenie – pierwszy nawiązany kontakt urzędnika/urzędniczki z klientem:

a)     Wygląd:

-          stonowana kolorystyka stroju, który ma zakrywać ramiona

-          charakter stroju dostosowany do sytuacji (elegancki – do pracy w hotelu, sportowy do imprez objazdowych)

b)     Zachowanie:

-          utrzymywanie kontaktu wzrokowego z klientem

-          aktywne zainteresowanie wypowiedziami klienta

-          właściwa dykcja przy mówieniu

-          przemawianie do klienta językiem prostym i zrozumiałym

-          nie przerywanie klientowi w mówieniu 

-          uśmiech i modulacja głosu (dotyczy także rozmów telefonicznych)

-          elastyczność w zachowaniu wobec klienta (dostosowanie go do konkretnej osoby i jej oczekiwań)

-          panowanie nad swymi emocjami w trudnych sytuacjach (w przeciwnym razie – wzrost napięcia w czasie rozmowy)

c)     Postawa:

-          dotrzymywanie słowa (by wszystkie ustalenia i terminy zostały zachowane przez biuro podróży)

-          punktualność wobec klienta

-          staranność w zrozumieniu klienta i możliwie najszybszym załatwieniu jego sprawy (upewnienie się na koniec, by uniknąć nieporozumień na linii pracownik – klient)

-          prezentacja najlepszych propozycji wobec klienta (pomoc podjęciu przez niego decyzji, zachowaniu wolności wobec klienta)

-          wyrażanie empatii wobec klienta

-          podawanie swego nazwiska przy rozmowach telefonicznych

-          unikanie krytyki w ocenie biura podróży i jej innych pracowników

d)     Wyraz twarzy

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin