4) KB-Rozdział czwarty-Zapieczętowana księga.doc

(97 KB) Pobierz

ROZDZIAŁ CZWARTY: ZAPIECZĘTOWANA KSIĘGA

Obie wielkie biblijne Apokalipsy, czyli Księga Daniela w Starym Testamencie oraz Księga Objawienia, zwana też Apokalipsą Świętego Jana w Nowym Testamencie, zapowiadają nadejście najstraszliwszych czasów, jakie znał świat. Przepowiednia wypełni się “w czasach ostatecznych", gdy zostanie odpieczętowana okryta dotąd tajemnicą księga.

Zgodnie z Apokalipsą Janową księga ta zamknięta jest na “siedem pieczęci", które mogą być złamane tylko przez Mesjasza: “I ujrzałem na prawej ręce Zasiadającego na tronie księgę zapisaną wewnątrz i na odwrocie, zapieczętowaną na siedem pieczęci. (...) A nie mógł nikt – na niebie ani na ziemi, ani pod ziemią – otworzyć księgi ani na nią patrzeć."

W Księdze Daniela, która jest wcześniejszą wersją tej samej opowieści, żydowskiemu prorokowi przyszłość objawia anioł, który, na koniec, zwraca się do niego: “Ty jednak, Danielu, ukryj słowa i zapieczętuj księgę aż do czasów ostatecznych."

To właśnie skłoniło Izaaka Newtona do uporczywego poszukiwania ukrytego w Biblii zapisu.

Koniec przepowiedziany jest w Pięcioksięgu czterokrotnie. Sprawdziłem pierwsze miejsce, tam gdzie patriarcha Jakub mówi swym dwunastu synom, “co ma przyjść na was w ostatnie dni". W tym samym miejscu pojawia się liczba “5756". Liczba ta krzyżuje się ze słowami “w ostatnie dni". Oznacza ona rok kalendarza starohebrąjskiego, który według naszego kalendarza zaczyna się we wrześniu 1995, a kończy we wrześniu 1996 roku. Żadne z następnych dziesięciu lat nie pojawiało się w tej okolicy. Prawdopodobieństwo, że układ taki nie wystąpił przypadkowo, wynosiło 100 do 1.

[Rys 34: “W ostatnie dni" pojawia się w otwartym tekście Rdz 49, 1, który brzmi: “Zbierzcie się, a oznajmię wam, co ma przyjść na was w ostatnie dni". Data “W 5756" zaszyfrowana jest w Rdz od 48, 17 do 49, 6.

“Ostatnie dni" pojawiają się w Pięcioksięgu cztery razy. Kapłan w swym przekładzie sugeruje jednak, że właściwą interpretacją oryginału jest “koniec dni" (The Living Torah, s. 245)]

Nie chciało mi się jednak wierzyć, by już teraz mogły nadejść czasy Apokalipsy. Sprawdziłem drugie miejsce, gdzie Biblia wspomina o Końcu, czyli to, gdzie Mojżesz zwraca się do ludu izraelskiego słowami: “Gdy ucisk przyjdzie na cię, a nadejdą te wszystkie rzeczy w ostatnie dni, tedy nawrócisz się do Pana". Słowa te krzyżują się z przepowiednią zamachu na Rabina.

Trzecie miejsce to opis wydarzeń poprzedzających śmierć Mojżesza. W ostatniej mowie do ludu izraelskiego Mojżesz wspomina o tym, iż po jego śmierci lud Izraela odstąpi od drogi wiary, “przetoż przyjdzie to złe na was w ostatnie dni, gdy będziecie czynić złe przed oczyma Pańskimi". Również i to zdanie łączy się z przepowiednią zamachu na Rabina.

Sprawdziłem też czwarte miejsce, gdzie tajemniczy prorok Balaam mówi do wrogów Izraela: “co ten lud kiedyś uczyni twojemu ludowi". Jego apokaliptyczna wizja była zatrważająco realistyczna. Przepowiedział bowiem wielką bitwę, która rozegra się na Bliskim Wschodzie, przyszłą wojnę między Izraelem a Arabami oraz głęboki konflikt, w którym wiele narodów “przepadnie na zawsze".

“Widzę go, lecz jeszcze nie teraz, dostrzegam go, ale nie z bliska" powiedział Balaam 3000 lat temu. Zaszyfrowana przepowiednia “zagłady atomowej" i “wojny światowej" pojawia się wraz ze słowami wspominającymi o tym, co stanie się “kiedyś".

[Rys 35: “Wojna światowa" zapisana jest tylko raz w Biblii, w Pwt od 4, 28 do 17, 4. “Kiedyś" umieszczone jest w otwartym tekście Biblii tuż powyżej, w Lb 24, 14]

W Biblii o “końcu" wspomina się także w jeden jeszcze sposób. Ostatnie słowa Księgi Daniela, mówiące o tym, jak anioł odmówił odkrycia przed prorokiem całej prawdy o Apokalipsie, dodając, że straszliwy koniec potrwa trzy i pół roku. “Idź, Danielu, bo słowa zostały ukryte i obłożone pieczęciami aż do końca czasu – mówi anioł – (...) a powstaniesz, by [otrzymać] swój los przy końcu dni." Sprawdziłem występowanie tego ostatniego sformułowania – “koniec dni" – zakodowanego w Biblii. Również i ono pojawiało się wraz z rokiem 5756. Prawdopodobieństwo czysto przypadkowego wystąpienia liczby 5756 w układzie z “końcem czasu" wynosiło 1 do 200.

[Rys 36: “Zagłada atomowa", jak zostało wspomniane, występuje również tylko raz (Lb 29, 9 do Pwt 8, 19). I tu znowu “na końcu dni" widnieje tuż powyżej, w jednym wersecie z “wojną światową" w Lb 24, 14]

Sprawdziłem też przynajmniej sto innych liczb, oznaczających kolejne lata, lecz żadna z dat przyszłego stulecia nie pojawiała się w połączeniu z przepowiednią “końca czasu". Biblia mówiła więc wyraźnie, że Koniec rozpocznie się już teraz – w roku, gdy się o tym dowiedziałem, czyli, zgodnie z powszechnie stosowanym dziś kalendarzem, między wrześniem 1995 a wrześniem 1996. Lecz ani słowem nie wspominała o tym, kiedy Apokalipsa ma się zakończyć.

Rys 37: Drugie biblijne określenie końca świata, “koniec czasu", które widnieje w otwartym tekście Księgi Daniela, zaszyfrowane jest w Pwt od 4, 34 do 32, 28. “W 5756" zaszyfrowane jest nieco wyżej, w Pwt 1, 25.

W oryginalnym biblijnym kontekście słowa te rozumiane są jako zapowiedź przyszłych czasów niedoli, Apokalipsy. Jednak ostatnie słowa Księgi Daniela były rozumiane również jako zapowiedź nadejścia Mesjasza

Jeszcze raz wczytałem się w ostatni rozdział Księgi Daniela, w którym mowa o zapieczętowaniu księgi oraz o tym, że w niej to właśnie zapisane są szczegóły najstraszniejszych wydarzeń, jakie mogą spotkać ludzkość: “Wtedy nastąpi okres ucisku, jakiego nie było, odkąd narody powstały". Właśnie informacje zaszyfrowane w Biblii zdawały się zawierać ostrzeżenie przed ostateczną tragedią. Nie było jasne, kiedy może się ona wydarzyć, lecz wyraźnie wspomniana była “wojna światowa" i “zagłada atomowa", prawdziwy Har-Magedon.

Przez ponad cztery lata badałem nieustannie Biblię i niemal od samego początku dysponowałem obiema najważniejszymi przepowiedniami dotyczącymi “końca czasu", o których zostało powiedziane, że zostaną w pełni odkryte w momencie odpieczętowania księgi. Lecz aż do tej chwili nie przyszło mi do głowy, że tą tajemniczą księgą może być sama Biblia. Gdyby więc w Biblii rzeczywiście ukryta była wiedza o przyszłych zdarzeniach, sensem istnienia kodu byłoby udzielenie światu ostrzeżenia przed najpoważniejszym zagrożeniem w dotychczasowych dziejach ludzkości. Nic innego nie mogłoby wyjaśniać istnienia ukrytego przekazu w księdze zapisanej 3000 lat temu i pozostającej po dziś dzień najpowszechniej znanym świętym tekstem na świecie. Grożące nam zaś niebezpieczeństwo jest tuż – w innym wypadku nie odkrylibyśmy tajemnicy ukrytych informacji.

Przekaz byt bez wątpienia ułożony przez jakiś Rozum, zdolny do przepowiadania przyszłości. Rozum ten zdawał sobie sprawę z przyszłego zagrożenia i ułożył taki szyfr, który będzie można odczytać dopiero, gdy ludzkość osiągnie dostateczny poziom rozwoju technologicznego, wówczas bowiem nadejdzie początek “końca czasu". Czyżby więc sama Biblia była ową “zapieczętowaną księgą"? Była przecież zapieczętowana, zamknięta na swoisty zamek czasowy, do którego nie było klucza aż do czasu wynalezienia komputerów. Czy naprawdę jednak udało nam się otworzyć ów zamek? Czyżby zbliżały się ostatnie dni?

Cały czas miałem w pamięci porównanie kodu Biblii do ogromnej układanki o tysiącach elementów, z których dysponujemy ledwie niewielką częścią. Niewątpliwie naszym oczom ukazywał się pewien obraz, zbyt jednak wielki i zbyt straszliwy, byśmy mogli weń uwierzyć.

Znów poleciałem do Izraela, by spotkać się z Elim Ripsem w jego domu pod Jerozolimą. Przyjrzeliśmy się miejscu w Biblii, gdzie obie informacje dotyczące “końca dni" pojawiały się razem. Obu towarzyszyła liczba oznaczająca obecny rok.

– Wierzysz, że to prawda? – spytałem Ripsa.

– Tak – odparł.

– A czy myślisz w takim razie, że to Biblia jest “zapieczętowaną księgą"?

Matematykowi, który odkrył istnienie szyfru Biblii, ani przez chwilę nie przyszło do głowy, by to ona mogła być przepowiedzianą “zapieczętowaną księgą", tajemnym tekstem, o którym zostało powiedziane, że zostanie odsłonięty na “końcu dni".

– Jeśli zapisane szyfrem niebezpieczeństwo rzeczywiście nam grozi – powiedział Rips – i jeśli nastąpi “zagłada atomowa", niewątpliwie będzie to wypełnienie proroctw Daniela.

Otworzył Biblię i przeczytał na głos słowa: “Wtedy nastąpi okres ucisku, jakiego nie było, odkąd narody powstały". Tajemna księga, przyznał Rips, została zaprojektowana tak, by dało się ją odczytać tylko w odpowiednim momencie: teraz.

– Dlatego nie mogło się to udać Newtonowi – dodał. – Została “zapieczętowana aż do końca dni". Mógł ją otworzyć dopiero komputer.

Powiedziałem Ripsowi, że wydaje mi się niemożliwe, by “koniec dni" mógł w ogóle nastąpić, a tym bardziej, by miało się to stać już teraz.

– A ja jestem przekonany, że starożytne przepowiednie się spełnią – stwierdził Rips. – Zostało przecież powiedziane, że przed nadejściem Mesjasza nastąpią straszliwe czasy.

Powiedziałem Ripsowi, że nie wierzę w zbawienie. Byłem w stu procentach przekonany, że jedyną pomocą, jaką mogliśmy kiedykolwiek otrzymać, jest sam kod. Nawet w to jednak z trudem przychodziło mi uwierzyć. Jeszcze raz przyjrzałem się temu miejscu, gdzie pojawiały się “ostatnie dni", zaszyfrowane wraz z “w 5756". Przy tym samym układzie widniały tam jeszcze dwa inne słowa, a mianowicie nazwisko zabójcy Rabina, “Amir", oraz “wojna". “Amir" można było odczytać przy tej samej długości skoku co “ostatnie dni", w miejscu, gdzie słowa te krzyżują się z rokiem zamachu na Rabina. Poniżej tej daty pojawiał się wyraz “wojna".

[Rys 38: “Amir", zabójca Rabina, zaszyfrowany jest z tą samą długością skoku co “koniec dni" w Lb od 16, 3 do 29, 8. “Wojna" pojawia się w otwartym tekście Pwt 4, 34, w wersecie, gdzie zaczynają się zaszyfrowane słowa “ostatnie dni"]

Nie wiadomo było, kiedy ta przepowiadana wojna miałaby wybuchnąć, lecz wiedzieliśmy, że szyfr mówi o naszym właśnie okresie w dziejach świata. Byliśmy więc zmuszeni przestać myśleć o “dniach ostatnich" jak o odległej przyszłości. Zaszyfrowane w Biblii informacje świadczyły o tym, że “koniec" może się właśnie zaczynać. Oto początek od dawna zapowiadanej Apokalipsy.

Wśród zakodowanych w Biblii informacji pojawiało się nie tylko niebezpieczeństwo, lecz także możliwość zapobieżenia mu. Pojawiała się “plaga", ale także i “pokój", oraz słowo, które można rozumieć równie dobrze jako błaganie, jak i rozkaz: “Zbaw!"

[Rys 39: Dwa biblijne określenia “końca dni", pojawiają się w jednym miejscu dwa razy, w otwartym tekście Pwt 4, 30 i zaszyfrowane od Lb 28, 9 do Pwt 19, 10. Zarówno “plaga", jak i błaganie “Zbaw!" umieszczone są w tym samym miejscu, w Lb 14, 37-38]

Rips po raz kolejny otworzył Biblię na Księdze Daniela i wskazał na tekst występujący zaraz po wzmiance o “wielkim ucisku": “W tym czasie naród twój dostąpi zbawienia: ci wszyscy, którzy zapisani są w księdze."

Czyżby w takim razie “zapieczętowana księga" została otwarta, być może w ostatniej chwili, w której ostrzeżenie przed zbliżającym się “końcem dni" ma jeszcze sens?

Trudno mi było w to uwierzyć. Nigdy zresztą nie wierzyłem, że Apokalipsa naprawdę się wydarzy. Zawsze intuicja podpowiadała mi, że to tylko puste straszenie, coś, co wszystkim religiom świata pozwala utrzymywać przy sobie wiernych.

Przez wiele stuleci nieraz pojawiali się ludzie wieszczący rychły koniec świata, który ma nastąpić być może nawet za ich życia. Odczytywali słowa Księgi Daniela i Objawienia z przekonaniem, iż opisują one czasy im współczesne.

Strażnicy Zwojów znad Morza Martwego, zeloci, którzy ukryli niemal wszystkie księgi biblijne ponad 2000 lat temu, byli pewni, że wkrótce czeka ich Walka Ostateczna. Wcześni chrześcijanie z kolei wierzyli, iż Nowy Testament wyraźnie wspomina o Końcu mającym nadejść jeszcze za ich życia. Czy nie ostrzegał Chrystus, że “nie przeminie to pokolenie, aż się to wszystko stanie"?

Dosłownie w każdym stuleciu był ktoś, kto twierdził, że oto nadchodzi Koniec Świata. Najcięższą próbą był przełom tysiącleci, koniec roku 1000. Przy każdym poważniejszym konflikcie zbrojnym czy klęsce żywiołowej przypominano wówczas słowa Apokalipsy. Zawsze powoływano się na Biblię, zawsze wydawało się, że ktoś odkrył rąbek tajemnicy i poprzez symboliczny język Biblii dowiedział się, kiedy dokładnie nastąpi Kres. I zawsze wszyscy się mylili.

Lecz do tej pory żaden poważny naukowiec nie zajął się Biblią ani nie odkrył zaszyfrowanych wiadomości, do których klucza dostarczył komputer. Coś takiego stało się dopiero teraz, a prawidłowość odczytu, może potwierdzić każdy specjalista, który rzetelnie przestudiuje zastosowaną tu metodę. Nikt nigdy dotąd nie miał w ręku przepowiedni tak dokładnie opisujących wydarzenia, które naprawdę później się wydarzyły. Nigdy żadne daty historycznych wydarzeń ani nazwiska występujących w nich postaci nie byty znane z góry. Nikt dotychczas nie przepowiadał też takich rzeczy, jak dzień zderzenia konkretnej komety z Jowiszem. Nigdy, w żadnej przepowiedni, nie pojawiło się imię i nazwisko premiera, z którym łączyłoby się nazwisko jego zabójcy oraz data śmierci. Nikt i nigdy nie był w stanie z góry ustalić daty wybuchu wojny. Biblia okazała się inna niż wszystkie dotychczas znane przepowiednie.

Jeśli kod Biblii jest jednocześnie ostrzeżeniem dla świata, to skąd może pochodzić? Kto spojrzał 3000 lat wprzód i zapisał przyszłość w Biblii?

Sama Biblia mówi oczywiście, że jej prawdziwym autorem jest Bóg, który do spisania pierwszych pięciu ksiąg natchnął na Górze Synaj Mojżesza: “Pan rzekł do Mojżesza: Wstąp do Mnie na górę i pozostań tam, a dam ci tablice kamienne, Prawo i przykazania, które napisałem, aby ich pouczyć". Biblia podaje, iż było to przerażające wydarzenie: Nagle w ciszy pustyni rozległy się grzmoty, a szczyt czarnej góry rozświetliły błyskawice. Buchał zeń dym i ogień, jak z olbrzymiego pieca, a ziemia wokół zatrzęsła się. Ponad 600 000 mężczyzn, kobiet i dzieci stanęło u podnóża góry, na którą nie wolno im było wejść, i z przerażeniem spoglądali na płonącą górę. Nagle zagrzmiała trąba i jeden spośród ludu podszedł do stóp góry. I wtedy, znikąd, dobiegł głos wzywający śmiałka:

– Mojżeszu, wstąp na szczyt góry.

Działo się to prawdopodobnie w 1200 roku przed Chrystusem. Według Biblii, na szczycie Góry Synaj Mojżesz usłyszał głos, który my nazywamy “Bogiem". Głos ten podyktował mu prawa obowiązujące odtąd Izraelitów, kładące podwaliny pod rozwój całej przyszłej cywilizacji Zachodu, Dziesięć Przykazań oraz zestaw praw zwany Księgą Przymierza.

Lecz w tym właśnie miejscu, gdzie w Biblii zapisane jest: “Oto Ja zawieram przymierze wobec całego ludu twego i uczynię cuda, jakich nie było na całej ziemi", zaszyfrowany jest wyraz “komputer".

Słowo “komputer" pojawia się sześć razy w zwykłym tekście Biblii, ukryte w hebrajskim wyrazie oznaczającym “zamysł". Cztery spośród sześciu miejsc, gdzie występuje to słowo, to wersety Księgi Wyjścia, opisujące wykonanie Arki Przymierza, słynnej “Zaginionej Arki", w której niesione były Tablice z Dziesięciorgiem Przykazań.

Kod mówi, że nawet sporządzone na kamiennych tablicach napisy mogły być tworem Umysłu pracującego tak, jak komputer. “Tablice te były dziełem Bożym, a pismo na nich było pismem Boga, wyrytym na tablicach" mówi Księga Wyjścia (32, 16). Lecz w tymże wersecie ukryty jest kolejny przekaz: “To zrobił komputer".

[Rys 40: “To zrobił komputer" zaszyfrowane jest w Wj 32, 16-17, gdzie otwarty tekst wersetu 16 mówi: “(...) pismo na nich było pismem Boga, wyrytym na tablicach"]

Może tu chodzić o urządzenie daleko doskonalsze od tych, jakimi dysponujemy dzisiaj. Niedawno “New York Times" pisał o możliwości dokonania przez ludzkość, już w niedługim czasie, kolejnego skoku technologicznego. Tę możliwość stwarza wykorzystanie zjawisk zachodzących wewnątrz atomów i stworzenie dzięki temu “metod przetwarzania danych tak potężnych, że osiągnięcia dzisiejszych komputerów mieć się do nich będą jak energia ognia do energii nuklearnej". Ów “komputer kwantowy" mógłby w ciągu jednej minuty przeprowadzać tyle operacji, na ile nawet najszybszy z dotychczas skonstruowanych superkomputerów potrzebowałby kilkuset milionów lat.

Astronom Carl Sagan zauważył kiedyś, że jeśli we Wszechświecie istnieje, oprócz człowieka, jakaś inna inteligentna istota, to z pewnością jej ewolucja rozpoczęła się znacznie wcześniej niż nasza, a więc mogła ona rozwinąć technologie, o jakich nam się na razie tylko marzy.

“Po miliardach lat ewolucji biologicznej, zarówno na tamtej planecie, jak i na naszej, obca cywilizacja nie może być na tym samym etapie rozwoju technologicznego co my – pisze Sagan. – Ludzie istnieją od ponad dwudziestu tysięcy wieków, lecz radia używają ledwie od stu. A jeśli tamci pojawili się wcześniej, bardzo możliwe, że są znacznie bardziej zaawansowani. Zastanówmy się, ile wynalazków technicznych przyniosło nam kilka ostatnich wieków. To, co nam wydaje się technologicznie niemożliwe do osiągnięcia, co nam zdaje się być magią, dla nich może być dniem codziennym."

Autor Odysei kosmicznej: 2001, Arthur C. Clarke – który stworzył wizję tajemniczego czarnego monolitu, pojawiającego się na kolejnych etapach ewolucji człowieka za każdym razem, gdy jesteśmy gotowi do przejścia na wyższy poziom – twierdzi coś podobnego: “Żadnej wystarczająco zaawansowanej technologii nie będziemy w stanie odróżnić od czarów".

Być może więc, te zapisane w Biblii informacje wyjaśniają, że za wszystkimi opisywanymi w Starym Testamencie “cudami" stała jakaś zaawansowana technologia. Kod określa ją mianem “komputera". Lecz może chodzi o coś innego, tyle tylko że Biblia posługuje się językiem zrozumiałym dla tych jedynie, którzy właściwie ją odczytają. “Historia pokazuje, że każdy wiek tworzy własną metaforę kosmosu, albo nawet Boga, odwołując się do najbardziej zaawansowanego na danym etapie urządzenia" – pisze znakomity australijski filozof przyrody, Paul Davies, w swej książce The Mind ofGod.

Ponieważ hebrajskie słowa oznaczające “komputer" oraz “myśl" mają tę samą etymologię, tam gdzie wśród liter tworzących słowo “cud" odczytujemy “komputer", może w istocie kryć się wyraz “umysł". Tak czy inaczej, z pewnością nie jest to umysł ludzki, a tym bardziej nie może chodzić o taki komputer, jakimi obecnie dysponujemy.

Podstawą wspólną dla wszystkich wielkich religii świata jest wiara w istotę z zewnątrz, wyposażoną w inteligencję inną niż ludzka, w Boga. Jeśli można uznać kod Biblii za dowód na cokolwiek, to właśnie na istnienie, w czasie gdy powstała Księga, jakiejś inteligencji innej niż ludzka. Żaden człowiek nie potrafiłby przecież przewidzieć, co będzie się działo 3000 lat później, ani tym bardziej zaszyfrować szczegółów dotyczących współczesnego świata w taki sposób, że nawet Newton nie zdołał odnaleźć klucza.

Zapomnieliśmy już, że Biblia to najpełniej spisana historia bliskich kontaktów z istotą inteligentną, lecz inną niż my. Długo oczekiwany kontakt z inteligencją pozaziemską tak naprawdę został nawiązany już dawno temu. Biblia mówi, że Bóg w postaci Głosu przemawiał do ludzi wielokrotnie, zawarł przymierze z Abrahamem, później zaś zwrócił się, z gorejącego krzewu, do Mojżesza. Szyfr biblijny jest więc w istocie tym świadectwem, którego poszukiwali uczeni badający zagadnienie istnienia życia poza naszą planetą – “przedmiotem lub wiadomością pozostawioną przez obcych na Ziemi lub w jej okolicach".

Paul Davies sądzi, że owo “świadectwo pozostawione przez obcych może być zaprogramowane na ujawnienie się, dopiero gdy cywilizacja ziemska przekroczy pewien poziom zaawansowania". Nietrudno zauważyć, jak doskonale opisuje to charakter szyfru biblijnego. Ma on zamek czasowy, który mógł być otwarty, dopiero gdy zostały wynalezione komputery.

Dalsza część wizji Daviesa jest równie precyzyjnym opisem kodu: “Dialog z owym świadectwem powinien stać się wówczas równie bezpośredni, jak z końcówką interaktywnego komputera, a nawiązanie komunikacji nie powinno nastręczać żadnych trudności. Obiekt taki – a raczej pozaziemska kapsuła czasu – mógłby zawierać ogromną ilość istotnych dla nas informacji." Davies, zdobywca Nagrody Templetona w dziedzinie nauki i religii, wyobraża sobie, że kiedyś “gdzieś pomiędzy Marsem a Księżycem natrafimy na tego rodzaju świadectwo" lub “odkryjemy je nieoczekiwanie na powierzchni Ziemi, gdy przyjdzie po temu właściwy czas".

A tymczasem świadectwo zawsze było wśród nas. Jest nim najpowszechniej znana książka na świecie. Tyle tylko że nigdy dotąd nie dostrzegliśmy, czym jest ona w istocie.

To, co Mojżesz otrzymał na Górze Synaj, było interaktywną bazą danych, do której aż do niedawna ludzkość nie miała pełnego dostępu z powodu braku odpowiednich narzędzi. Biblia, którą “Bóg" podyktował Mojżeszowi, była w istocie programem komputerowym, najpierw wyrytym w kamieniu, później zapisanym na zwojach pergaminu. W ukrytym tekście jest jednak nazwana “starożytnym programem komputerowym". Teraz program udało się uruchomić i możemy wreszcie odczytać niedostępną wcześniej prawdę o przeszłości i przyszłości. Słowa “kod Biblii" pojawiają się w ukrytym tekście, a litery je tworzące można także odczytać jako “ukrył Biblię". Oznacza to najwyraźniej, że w historiach otwarcie opowiedzianych jako treść Starego Testamentu kryje się jeszcze jedna, niedostępna dotąd Biblia. Odczytywany przez komputer zaszyfrowany tekst sugeruje również, iż pieczęcią wzbraniającą dostępu do prawdziwej Biblii jest zamek czasowy. “Zapieczętowana przed Bogiem" krzyżuje się dokładnie ze słowami “kod Biblii".

[Rys 41: “Kod Biblii" zapisany jest szyfrem w Pwt od 12, 11 do 12, 17. Hebrajskie słowo określające w tym miejscu Biblię brzmi “Tanach", co oznacza cały Stary Testament. “Zapieczętowana przed Bogiem" pojawia się w Pwt 12, 12]

Słowo “komputer" pojawia się w ostatnim rozdziale Księgi Daniela, zaczynając się w wersecie nakazującym prorokowi: “ukryj słowa i zapieczętuj księgę aż do czasów ostatecznych".

[Rys 42: “Komputer" zaszyfrowany jest w Dn 12, 4-6. Pierwszy z tych wersetów Księgi Daniela brzmi: “(...) ukryj słowa i zapieczętuj księgę aż do czasów ostatecznych"]

A więc to właśnie kod Biblii jest tajemniczą “zapieczętowaną księgą".

Lecz przecież nie tylko kod Biblii pozwala odczytać proroctwa. W opisywanych przez Biblię dziejach pojawiały się one wielokrotnie. Patriarcha Jakub bez trudu przepowiadał swym synom przyszłe dzieje ich rodu. Mojżesz dwukrotnie wygłasza do Izraelitów mowy o przyszłości, która niewątpliwie przypadnie im w udziale.

Jack Miles w książce Bóg. Biografia, wyróżnionej nagrodą Pulitzera, pisze: “To właśnie cud przepowiedni – wróżbiarstwo na światową skalę – a nie cud zwycięstwa w bitwie, ma być przyczyną skupienia wszystkich w wierze w jedynego Boga".

Kod jednak jest pierwszą przepowiednią, która o przyszłości mówi tak konkretnie. Nie są to już mgliste wizje proroków ani też tłumaczenie zawiłych snów. Dzięki komputerowi mamy dostęp do starożytnego tekstu zapisanego szyfrem w Biblii. Istnienie tego szyfru zostało też objawione poprzez dwa znane przykłady proroctw biblijnych.

Najlepiej znanym wróżbitą Starego Testamentu jest Józef. Sprzedany przez zazdrosnych braci w niewolę, urósł w potęgę i został faktycznym władcą Egiptu właśnie dzięki temu, iż zdołał przepowiedzieć faraonowi przyszłość. Nikt prócz Józefa nie rozumiał znaczenia snu faraona o siedmiu krowach tłustych i siedmiu chudych. Była to zapowiedź siedmiu lat obfitości i mających po nich nastąpić siedmiu latach nieurodzaju. Wyjaśnienie snu przez Józefa ocaliło Egipt od klęski głodu.

“Czyż będziemy mogli znaleźć podobnego mu człowieka, który miałby tak jak on ducha Bożego?" – pytał faraon swych dworzan. Następnie zwrócił się do Józefa: “Skoro Bóg dał ci poznać to wszystko, nie ma nikogo, kto by ci dorównał rozsądkiem i mądrością! Ty zatem będziesz nad moim dworem i twoim rozkazom będzie posłuszny cały mój naród". Faraon uczynił Józefa rządcą całego kraju i nadał mu imię “Safnat Paneach".

Zawsze tak było to opisane i słowa te zawiera każdy przekład Biblii, a wszystkie, łącznie z wersją hebrajską, traktują je właśnie jako imię. Ich znaczenie jednak nie jest jasne i mimo upływu tysięcy lat dyskusja nad ich wyjaśnieniem nie ma końca. Niektórzy twierdzą, że jest to dosłowne tłumaczenie egipskiego imienia, pierwotnie zapisanego hieroglifami. Uczeni w piśmie przypuszczali, iż może ono oznaczać “odkrywający tajemnice". Inni wyjaśniają je jako “Bóg przemawia i żyje".

Tymczasem po hebrajsku słowa te mają bardzo wyraźne znaczenie: “ten, który odczytał zapis". Być może nikomu nie przyszło do głowy takie odczytanie tych stów, gdyż nikt nie wiedział, że jakikolwiek szyfr w Biblii istnieje. A zatem Biblia nazywa Józefa kimś, kto “odczytał zapis". Inny, równie możliwy sposób przełożenia tych słów to “Józef zaszyfrował, ty odczytasz zapis".

Lecz Józef nie mógł być tym Kimś, kto ułożył szyfr. Zresztą Biblia nie istniała w czasach Józefa; zaczęła być spisywana dopiero po podyktowaniu przez “Boga" tekstu praw na górze Synaj, kilkaset lat po śmierci Józefa. Imię “Józef jest wyjaśniane jako “zostanie dodany". Pełny, ukryty tekst 45. wersetu 41. rozdziału Księgi Rodzaju brzmi: “Szyfr zostanie dodany, ty odczytasz zapis". Podobnie Księga Daniela, która zdaje się być opowieścią o starożytnych przepowiedniach, jest tak naprawdę wskazówką dotyczącą istnienia biblijnego szyfru. Również i tym razem Bóg straszy złym snem najpotężniejszego w owej chwili władcę na Ziemi, króla Babilonii Nabuchodonozora, i przepowiada mu przyszłość. Sen opowiada o narodzinach potęgi, a następnie o upadku starożytnych królestw.

“Wasz Bóg jest naprawdę Bogiem bogów, Panem królów, który wyjawia tajemnice, ponieważ zdołałeś wyjawić tę tajemnicę" – powiedział król do Daniela. Lecz te same słowa, oznaczające “który wyjawia tajemnice", można odczytać jako “sekretny zwój". Wówczas całość miałaby znaczenie: “Wyjawił tajemnicę na tyle, byś mógł rozwinąć ten sekretny zwój".

A owym “sekretnym zwojem" jest ukryty w Biblii przekaz.

Czy jednak to ten sam “Bóg", który objawił przyszłość Józefowi i Danielowi, przekazuje nam teraz znaczenie przyszłości poprzez zaszyfrowane w Biblii informacje? Wygląda to na jeszcze jedną sytuację, w której, jak pisze Miles, pojawia się “wróżbiarstwo na skalę światową".

Zarówno zamach na Rabina, jak i rok, w którym miał on nastąpić, zostały poznane z wyprzedzeniem. Również z bardzo dużą dokładnością udało się odczytać przyszłą datę wybuchu wojny w Zatoce Perskiej. Nie wiedziałem natomiast, czy równie dokładna i prawdziwa okaże się przepowiednia wspominająca o “wojnie światowej" i “zagładzie atomowej" na “końcu dni". Ciekawiło mnie też bardzo, czemuż “Bóg", zamiast zrobić cokolwiek, by zapobiec zagładzie świata, ograniczył się tylko do ostrzeżenia.

“Bóg dający moc Józefowi – pisze Miles – był wystarczająco potężny, by wiedzieć, co się ma wydarzyć, lecz widocznie nie miał dość mocy, by na wydarzenia te wpływać." To samo można odnieść również do wszystkich przepowiedni odczytywanych z ukrytego zapisu. Znał przyszłość, lecz nie mógł jej zmienić. Zdołał jedynie ukryć w Biblii ostrzeżenie.

Księga Daniela, twierdzi Miles, przedstawia dzieje ludzkości jak “olbrzymią rolkę filmu, którego dalszy ciąg jest znany, jeszcze zanim zostanie wyświetlony". Bóg może więc “umożliwić podgląd" nie eksponowanych jeszcze kadrów. Zastanawiające jest tylko, czy w takim razie będziemy zdolni zmienić dalszy ciąg filmu, dlatego tylko że zawczasu poznaliśmy jego treść. Czy otwarcie “zapieczętowanej księgi" daje nam coś więcej niż wiedzę o nadciągającej tragedii? Czy możemy jej zapobiec?

– Nawet w świecie stworzonym przez dobrego i wszechmogącego Boga – mówi Eli Rips – toczy się walka dobra ze złem, a jej wynik nie jest z góry przesądzony.

Zaszyfrowane w Biblii treści mogą więc być zbiorem różnych możliwości. Zapieczętowana księga może zawierać wszelkie możliwe warianty przyszłości. Każde z przepowiadanych wydarzeń może być zapisane wraz z co najmniej dwiema prawdopodobnymi jego konsekwencjami. Rips przyznaje, że kod Biblii może mieć dwa nurty, pozytywny i negatywny, stojące do siebie w opozycji, lecz jednocześnie łączące się w całość Jak oskarżyciel i obrońca w sądzie".

– Może być tak – mówi Rips – że przeciwstawne rozwiązania zapisane są po to, by zachować naszą wolną wolę, a zaszyfrowany tekst może mieć postać dysputy. Midrasz podaje, że świat był stworzony dwa razy – najpierw został poczęty z perspektywy absolutu i znalazło się w nim miejsce tylko dla rozwiązań oczywistych: było tylko dobro i zło. Bóg jednak zobaczył, że w takim świecie nie ma miejsca na ludzką niedoskonałość i taki świat nie może istnieć. Wówczas dodał miłosierdzie.

– Lecz to zupełnie co innego niż mieszanie gorącej wody z zimną, aż powstanie letnia. Przypomina to bardziej mieszanie ognia ze śniegiem w taki sposób, by każdy z żywiołów zachował swą tożsamość. W tekście biblijnego szyfru mogą być więc dwa nurty.

Z drugiej strony, Rips nie sądzi, by szyfr mógł mieć dwóch autorów: “Biblia musiała zostać zaszyfrowana za jednym zamachem, przez jeden Umysł – twierdzi – choć mogła być pisana z dwóch odmiennych perspektyw".

Otworzył Biblię na Księdze Izajasza (45, 7) i przeczytał na głos: “Ja jestem Pan, i nie ma innego. Ja tworzę światło i stwarzam ciemności, sprawiam pomyślność i stwarzam niedolę. Ja, Pan, czynię to wszystko", Dla Ripsa, jako matematyka i głęboko wierzącego żyda, pytanie o to, kto byt twórcą kodu, nie ma najmniejszego sensu. Odpowiedź jest dlań oczywista. Twórcą, Obrońcą i Oskarżycielem w jednej osobie jest Bóg.

Dla mnie jednak kwestia ta nie była tak oczywista. Istnieją dowody na prawdziwość szyfru, lecz nie są one dowodem na istnienie Boga. Gdyby kod Biblii był tworem wszechmocnego Boga, nie byłoby potrzeby odkrywania przed nami przyszłości. Taki Bóg mógłby ją przecież odmienić.

Wydaje się zatem, że szyfr został ułożony przez kogoś wprawdzie niezmiernie dobrego, lecz nie wszechmogącego. Ten ktoś chciał nas ostrzec przed straszliwym niebezpieczeństwem, przed którym on sam nie był w stanie nas uchronić. Możemy tego dokonać tylko my.

Księga Objawienia mówi, że walka ostateczna wybuchnie znienacka, przyjdzie Jak złodziej", nocą. Konkretnie, powiedziane jest: “Oto przyjdę jak złodziej". Biblia jest zapowiedzią nagiego i nieuniknionego wypełnienia się złego losu. Tymczasem tekst zaszyfrowany świadczy o czymś zupełnie przeciwnym. Ostrzeżenie zapisane jest w Biblii tak, byśmy mogli zapobiec Apokalipsie. Prawda o niej ukryta jest w Księdze Daniela, w wersetach opisujących “zapieczętowaną księgę".

Mówią one mianowicie, że tajemnicza księga ma zostać odnaleziona właśnie teraz. Wraz ze słowami “słowa zostały ukryte i obłożone pieczęciami aż do końca czasu" pojawia się liczba 5757, rok kalendarza hebrajskiego obejmujący koniec roku 1996 i większość 1997. Zaraz powyżej pojawiają się zaszyfrowane słowa “dla ciebie, ukryte tajemnice". Z liczbą 5757 krzyżują się zaś wyrazy, które można odczytać jako “dla ciebie zostało zaszyfrowane". Ale kto ułożył szyfr?

[Rys 43: “5756", hebrajski odpowiednik roku 1997, zapisany jest w Dn od 10, 8 do 11, 22. Rok ten jest też wpisany w słynne słowa Księgi Daniela: “ukryj słowa i zapieczętuj księgę aż do czasów ostatecznych" (12, 4). W tym samym miejscu, Dn 11, 13 oraz 11, 40, dwa razy pojawiają się słowa, które można przełożyć na dwa sposoby: “dla ciebie zaszyfrowane", lub też “dla ciebie ukryte tajemnice"]

Ostatnie słowa wypowiedziane przez anioła do Daniela: “Ty zaś idź i zażywaj spoczynku, a powstaniesz, by [otrzymać] swój los przy końcu dni", można odczytać także w inny sposób. Odnoszą się one jednocześnie do kogoś, kto bardzo długo i nieprzerwanie walczył o zapobieżenie przewidywanej katastrofie i o szczęśliwe zakończenie: “Ty zaś wytrwasz dla dobra wszystkich aż do końca dni".

Ktoś zatem ukrył w Biblii ostrzeżenie, a jednocześnie wiadomość, że musimy zrobić coś, by zapobiec zagładzie naszego świata.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin