system rezerwacji usług turystycznych.doc

(85 KB) Pobierz
16

16. 10. 06

 

Internet a działalność podmiotów gospodarczych

 

1. Charakterystyka ekonomicznych możliwości jakie otwierają przed biznesem internetowe zasoby usług, poprzez:

-          wpływ internetu na organizacje gospodarcze

-          wykorzystanie unikalności cech internetu do usprawnienia funkcjonowania organizacji gospodarczej

-          przypisanie scharakteryzowanych zasobów i usług internetu do odpowiednich obszarów działalności organizacji

-          określenie korzyści wynikających z użytkowania internetu

-          konkretne formy zastosowania sieci w wewnętrznych i zewnętrznych procesach podmiotu

-          różnego rodzaju zmiany zachodzące w organizacjach gospodarczych pod wpływem internetu

-          nowa organizacja i strategia funkcjonowania form użytkujących internet w prowadzeniu swej działalności

-          ocena zaangażowania polskich podmiotów gospodarczych w korzystaniu z internetu

 

2. Charakterystyka podmiotów gospodarczych korzystających z internetu

 



wielkość firmy               średnie i duże firmy

 



kategoria działalności              obsługa nieruchomości i innych firm, pośrednictwo

finansowe



forma prawna                S.A , zo.o.

 



forma własności                organizacje prywatne

 



struktura wykształcenia              50% z wykształceniem wyższym

 



rok założenia firmy              90% firm sprzed 1996r.

 



Rok założenia strony WWW              83% firm po 1997r.

 

3. Stopień zaangażowania polskich organizacji gospodarczych w internet

 



budżet przeznaczony na rozwój internetu w firmie              9%

 



środki przeznaczone na reklamy w Internecie              15,9%

 



dostęp pracowników firmy do internetu              72% firm większość pracowników

 



umiejętność posługiwania się narzędziami internetu              63% pracowników

 



częstość korzystania z usług/narzędzi internetu               e-mail, www, FTP  – często

 

 

 

4. Firmowy serwis internetowy

 

udział firm wykorzystujących poszczególne               100% strona WWW



elementy serwisu internetowego              48% serwis WWW produktów i usług

 



stopień wykorzystania przez firmy możliwości              94% przegląd produktów/usług

oferowanych przez serwis WWW produktów i usług             63% przegląd cen na          

                            produkty/usługi

 



aktualizacje serwisu WWW firmy                                   60% przynajmniej raz w miesiącu

 



działania reklamujące serwis WWW              ok. 70% umieszcza adres WWW na

              reklamach

 



średnia dzienna liczba odwiedzin serwisu WWW              109 odwiedzin

 



odbiorca serwisu WWW firmy                                      90% odbiorcy krajowi

 



adresaci serwisu WWW firmy               72% podmioty gospodarcze

 

 

5.Ocena przydatności internetu w działalności podmiotów gospodarczych

 



udział klientów z internetowej reklamy              7%

 



udział dostawców z internetowej reklamy              9%

 



udział internetowych klientów              10%

 



udział internetowych dostawców                            8%

 



porównanie zamówień otrzymanych przez internet z ich realizacją              88% realizacji

 

porównanie udziału dostawców z internetowej                             92% realizacji



reklamy z realizacją transakcji przez internet

 



udział zamówień otrzymywanych przez internet              50% przyrost

 



udział płatności otrzymywanych przez internet                            100% przyrost

 

Największe wykorzystanie internetu:

-          woj. małopolskie

-          mazowieckie

-          łódzkie

 

Korzyści odniesione przez firmy z użytkowania internetu:

-          obniżenie kosztów działalności

-          stworzenie bliższych więzi z dostawcami

-          podwyższenie prestiżu firmy na rynku

6. Organizacja i strategia funkcjonowania nowoczesnego podmiotu gospodarczego wspomagającego swoją działalność zasobami i usługami sieci internetu:

 

1.      Zastosowanie internetowych narzędzi i usług w firmie:

-          aspekt komunikacyjny

-          aspekt informacyjny

-          poziomy wykorzystania internetu w działalności podmiotu gospodarczego:

4. dostęp podmiotu do internetu

3. obecność podmiotu w Internecie

2. integracja internetu z organizacją i funkcjonowaniem podmiotów

1. komercja (?) elektroniczna

-          unikalność cech internetu

1.      dostępność 24h na dobę

2.      nie ograniczone zasoby

3.      narzędzia i usługi dostosowane do rożnych branż

2.      Reklama i prezentacja firmy

-          elementy reklamy on – line

1.      strony WWW

2.      serwisy WWW

3.      wirtualny ośrodek WWW

-          mechanizmy wspierające

-          cel – realizacja wszystkich faz procesu podejmowania decyzji o skorzystaniu z oferty firmy:

1.      reklamy strony WWW

2.      prezentacje firmy

3.      prezentacje produktów/ usług

4.      pomoc w podjęciu decyzji

5.      zamówienie

6.      płatność

3.      Interaktywny marketing

-          nowoczesne formy „ marketingowej zachęty”

-          ocena konkurencyjności firmy

-          przepływ danych marketingowych

4.      Internet a klienci firmy

5.      Kontakty z dostawcami firmy

6.      Rekrutacja

7.      Internet a wewnętrzna struktura organizacyjna firmy

8.      Korzyści odniesione z zastosowania organizacji i strategii funkcjonowania bazującej na internetowych zasobach i usługach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23.10.06

 

1.      Technologie internetowe:

        poczta elektroniczna

        przeglądarki internetowe

        strona WWW

        elektroniczne zapytania i odpowiedzi

        wirtualne ogłoszenia

        katalogi produktów i usług

        interaktywne formularze

        elektroniczne płatności

 

2.      Internet a wewnętrzna struktura organizacyjna firmy:

- nowy model przepływu informacji

- eliminacja ograniczeń tradycyjnej organizacji:

·         praca zespołowa

·         tele praca

·         budowa więzi społecznych

-          usprawnienie projektowania wyrobów lub usług oraz ich produkcji

-          dział informatyczny

-          pomoc przez internet

 

 

3. Korzyści odniesione z zastosowania organizacji i strategii funkcjonowania bazującej na internetowych zasobach i usługach

a)      wyeliminowane koszty

b)     zyski

c)      gospodarcze znaczenie internetu dla firm

 

 

           Ad. a

Możliwości stworzone przez internet

Wyeliminowane koszty

 

-          drukowanie dokumentów

-          poprawianie błędów i aktualizowanych danych

-          nadmiarowość dokumentów

-          zamawianie zakupu  i odbioru materiałów i urządzeń do drukowania dokumentów

-          przechowywanie materiałów i urządzeń służących do wydruku

Elektroniczne przesyłanie

- rozpowszechnianie dokumentów

Przechowywanie dokumentów w postaci elektronicznej

- przechowywanie, gromadzenie i sortowanie dokumentów/ koszty pomieszczeń, mebli

Możliwości multimedialnego komunikowania się w czasie rzeczywistym

- związane z firmowymi naradami, zebraniami, konferencjami itd. ( koszty podróży, rozmów telefonicznych, zakwaterowania, lokali, wyżywienia)

 

 

Przyspieszony obieg informacji w formie użytkującej internet.

 

v     Współpraca

v     Wiedza, ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin