procedura - logowanie bloków.doc

(31 KB) Pobierz

Procedura logowania bloków

 

1.       Odczytujemy błędy z komputera silnika (ECU) – (Select -> 01-Engine -> 02-Fault Codes)

dla odczytu bloków wartości mierzonych:

a.       Select -> Engine-01 -> Meas. Blocks - 08 [numer bloku]

b.      Select -> Engine-01 -> Basic Settings - 04 [numer bloku]

 

2.       Wykonujemy  logi statyczne ( samochód  stoi na biegu jałowym, silnik włączony, wymagana robocza temperatura silnika na desce rozdz. 90*C = to temperatura płynu chłodzącego  80*C

 

Numery bloków które logujemy z 08-Meas. Blocks: 000, 001, 003, 004, 007-tu na zimnym i ciepłym , 013 , 014, 018 tylko dla PD, 023 tylko dla PD

               Numery bloków z Basic Settings - 04: 000, 003, 004 lub 011

(Tu w PD silnik wchodzi na  wyższe obroty i migają świece żarowe,                                                               w VP silnik nie wchodzi na wyższe obroty tylko migają świece żarowe)

- blok 000 logować ok. 20s;

- blok 003 logować ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać] -                                                                                                           robimy po wcześniejszym przegazowaniu auta

- grupa 004 logować ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać]. Nie logujemy w PD (Rozpocząć logowanie w chwili ustawienie 2 wartości w tym bloku na LATE)

- grupa 011 logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie VNT będą się cyklicznie przestawiać] silniki z turbiną WG nie logujemy 011BS, silniki z turbiną VNT logujemy 011BS

3.       Logi dynamiczne (temperatura płynu chłodzącego min. 80*C, wrzucony III bieg i przyciskamy                 przycisk log/start od 1500rpm z nogą w podłodze do 4200rpm wciskamy stop)

              W tej sekcji logujemy bloki 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011 (+ 008 i 011 jednocześnie)

- (zaleca się logować grupy pojedynczo w próbie dynamicznej [ze względu na sample ratio].)

- Dla posiadaczy automatycznej skrzyni biegów TIPTRONIC: pedał akceleratora należy użyć z wyczuciem - tak, by był w pozycji 255 (max) - wciśnięcie pedału [mocno] do oporu spowoduje włączenie procesu Kickdown i tiptronic zredukuje bieg.KICKDOWN - jest to proces występujący w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów polegający na gwałtownej redukcji biegu. Elektroniczny układ zmienia przełożenie na niższe (nawet o dwa miejsca np. z "czwórki" na "dwójkę") w wyniku gwałtownego naciśnięcia na pedał gazu, zwykle jest to sygnał rozpoczęcia manewru wyprzedzania.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin