test3.doc

(31 KB) Pobierz
Imię i nazwisko __________________________Specjalizacja__________ Nr albumu______

Kolokwium zaliczeniowe z przedmiotu RYNEK ROLNY

 

Kalsk, dn……………………

 

 

Imię i nazwisko __________________________Specjalizacja__________ Nr albumu______             

 

 

Proszę odpowiedzieć na poniższe pytania:

 

 

  1. W jaki sposób zdefiniujesz  rynek rolny?

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

  1. Firma konsultingowa otrzymała zlecenie zbadanie wielkości podaży soku jabłkowego. Które z poniższych czynników mogą wywołać przesunięcie krzywej podaży w prawo na ten produkt?
    1. Wzrost ceny
    2. Spadek popytu
    3. Wzrost dochodów konsumentów
    4. Masowa migracja konsumentów na zachód Europy
    5. Spadek ceny substytutu
    6. Utworzenie specjalnej strefy ekonomicznej dla zakładów produkujących sok jabłkowy
    7. Spadek cen na rynkach światowych

 

  1. Na rynku hurtowym  rolnik może sprzedać:
    1. pszenicę,
    2. truskawki,
    3. mleko krowie,
    4. rzepak,
    5. drzewka ozdobne,
    6. owies,
    7. marchew
    8. buraki cukrowe
    9. tuczniki

 

  1. Aukcja zegarowa jest najbardziej rozwiniętą formą sprzedaży produktów rolnych
    1. Prawda
    2. fałsz

 

  1. Podstawowa różnica miedzy transakcją Forward a Future polega na tym, że:
    1. Pierwsza jest transakcją rzeczywistą druga zaś terminową
    2. Obie są transakcjami terminowymi
    3. Pierwsza jest natychmiastową druga zaś rzeczywistą
    4. Obie są transakcjami rzeczywistymi

 

 

 

 

 

 

 

  1. Na agrobiznes składają się: produkcja rolnicza, przetwórstwo i handel oraz spożycie zywności.
    1. Prawda
    2. Fałsz

 

  1. Pełny kanał marketingowy to graficzne przedstawienie przepływu jakiegoś produktu np. zbóż  począwszy od producenta aż do zakładu przetwórstwa rolno-spożywczego
    1. Prawda
    2. Falsz

 

  1. Na rynku rolnym dominują wąskie kanały marketingowe
    1. Prawda
    2. Fałsz

 

  1. Agencja Rynku Rolnego prowadzi politykę protekcjonizmu wobec rynku rolnego w Polsce
    1. Prawda
    2. Fałsz
  2. Cena interwencyjna na zboża objęte system interwencji w Polsce składa się z ceny podstawowej oraz dodatku za transport do jednostki skupowej
    1. Prawda
    2. fałsz

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin