M_Karol_Kniessowie.doc

(26 KB) Pobierz
OSNOWA ZAJĘCIA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

 

                                                   OSNOWA ZAJĘCIA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

                                                            DLA DZIECI SZEŚCIOLETNICH

                                                               W/G METODY KNIESSÓW

 

ZADANIA GŁÓWNE: WYWOŁYWANIE POTRZEBY RUCHU, DYSCYPLINOWANIE GRUPY POPRZEZ WYKONYWANIE RYTMICZNYCH ĆWICZEŃ  W JEDNAKOWYM CZASIE PRZEZ CAŁĄ GRUPĘ, ROZWIJANIE   SZYBKIEJ ORIENTACJI, INICJATYWY ORAZ UMIEJĘTNOŚCI KONCENTROWANIA SIĘ.

 

   CZAS TRWANIA : 20 minut

 

           PRZYBORY: kolorowe miotełki z bibuły po 2 dla każdego dziecka, magnetofon z nagraniami melodii o wyraźnie

                              wyeksponowanym rytmie (np. kasety z muzyką akordeonową )

 

 

                                                                         PRZEBIEG:

 

1. Zorganizowanie grupy.

    Powitanie. Podanie celu zajęcia i zapoznanie ze sposobem organizacji.( muzyka do marszu)

    Marsz po obwodzie koła w rytm muzyki, na sygnał dany przez nauczyciela dzieci biorą miotełki.

 

2. Wykonanie zadań w relacji nauczyciel - dziecko.

    Marsz po obwodzie koła. Wznoszenie ramion do góry z przyborami, z jednoczesnym wspięciem na palce - 4 razy.

    Unoszenie ramion w bok - 4 razy. Opuszczanie rąk za siebie - 4 razy.

    4 kroki marszu, przysiad i stukanie miotełkami om podłogę z prawej strony - 4 razy, znowu 4 kroki marszu i z lewej strony 

    4 razy. Rozsypka po całej sali - zmiana melodii.

 

3. Psychomotoryczna aktywizacja grupy: muzyka - rytm.

    Wymachy ramion z przyborami w różnych kierunkach, rytmiczne potrząsanie miotełkami. Do wymachu ramion dołączenie

    wykroku nóg do przodu i na boki. Rytmiczne podskoki w miejscu oraz w obrocie. Przysiad, uderzanie miotełkami przed

    sobą oraz z prawej i lewej strony. Wyprost i zejście do skłonu - "zamiatanie z siebie kurzu" miotełkami (kilkakrotne

    powtórzenie. Siad prosty - zjeżdżanie miotełkami do stóp poprzez rytmiczne uderzanie miotełkami o uda, kolana, aż po

    stopy. Siad rozkroczny - uderzanie miotełkami jak najdalej przed sobą o pdłogę  a następnie o stopę prawej i lewej nogi.

 

4. Ćwiczenia kształtujące: (zmiana melodii na spokojną).

    W leżeniu przenoszenie ramion za głowę na zmianę , raz prawa raz lewa ręka , potem jednocześnie - kilkakrotne

    powtórzenie. W leżeniu podnoszenie na przemian prawa noga, lewa noga , dotykanie miotełką do stóp - kilkakrotne

    powtórzenie. W leżeniu na brzuchu, ręce wyprostowane przed sobą, naśladowanie ruchów jak przy pływaniu, podnoszenie

    rąk z miotełkami jak najwyżej.

 

5. Improwizacja ruchowa.

   Wyzwolenie indywidualnych własnych form ruchowych, możliwośc wyżycia się, ustawienie swobodne, poruszanie się w

   różnych kierunkach po całej sali.

 

6. Uspokojenie.

    Ułożenie z miotełek ogniska, podpalanie, dmuchanie na ogień (wdech nosem , wydech ustami), rozcieranie dłoni, tyłem do

    ogniska, uderzanie o pośladki, wygrzewanie się przy ognisku, zmiany dowolne pozycji. Wygaszenie ogniska poprzez

    zasypywanie piaskiem.

 

7. Zakończenie.

   Marsz dookoła dywanu w rytm muzyki. Zbiórka. Omówienie zajęcia. Ocena aktywności. Pożegnanie.

 

 

                                                                                                        opracowała: MAŁGORZATA KAROL

                                                                                                        nauczyciel Przedszkola Miejskiego Nr 14

                                                                                                                        w Zamościu

   

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin