3-latki, luty.doc

(120 KB) Pobierz
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNEJ

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNEJ                                 

W GRUPIE I DZIECI 3 – LETNICH

NA MIESIĄC – LUTY

 

 

TEMATYKA :

 

  I  TYDZIEŃ  - Gdy są bale tańczą nawet lale!

II  TYDZIEŃ  - Mamy psa to miły szczeniak.

III TYDZIEŃ  - Nasza pani woźna oddziałowa.

IV TYDZIEŃ  - Chcę być dobrym kolegą i dobrą koleżanką!

 

 

 

I TEMAT KOMPLEKSOWY – Gdy są bale tańczą nawet lale!

 

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

 

UMYSŁOWA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·  Rozmowy z dziećmi na temat : „Kim chcę być na balu?” zainspirowane wierszem   T. Fiutowskiej „Bal lalek”.

 

·  Rozwiązywanie zagadek słowno – ruchowych „Zgadnij, kim będę na balu?”.

 

·  Zabawa ortofoniczna pt. „Czym pojedziemy na bal?”.

 

·  Oglądanie ilustracji z karnawałowymi strojami w czasopismach dziecięcych: „Domowe przedszkole”, „Pentliczek”.

 

·  Składanie z części obrazków z serii „Przebierańce”.

 

 

·  Zabawa dydaktyczna wg Z. Bogdanowicz „Ciepło – zimno”.

 

 

 

 

o       Dostrzeganie radości związanej z zabawą       i balem w okresie karnawału, poznaje tradycje związane z tym okresem.

 

o       Próby odgadnięcia zagadki – wyrażanie własnych emocji ruchem, gestem, mimiką – improwizacje ruchowe.

o       Ćwiczenie warg i języka na zgłoskach „dzeń”, „szu”, „prr”.

 

o       Próby wypowiadania się na temat oglądanych obrazków. Odczuwanie             i dzielenie się radością z podejmowanego wysiłku umysłowego.

o       Rozpoznawanie na ilustracjach bohaterów znanych bajek.

 

 

o       Nabywanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni : na, pod, za, obok, wysoko, nisko.

 

 

RUCHOWA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RUC

 

·  Zestaw zabaw ruchowych nr 17 (własny). P: kolorowe gazety. M: zabawowo – naśladowcza.

 

·  Zabawy ruchowe:

        - z elem. biegu „Pary”,

- oddechowa „Wyścig baloników”,                                                                           - z elem. chwytu „Złap balonik”.

·  Zabawy i zajęcia na terenie ogrodu przedszkolnego.

 

 

o       Dostarczanie ustrojowi bodźców rozwojowych, przyzwyczajanie i nauczanie elementów ruchowych związanych                z uprawianiem sportu dziecięcego.

o       Szybkie dobieranie się w pary na umówiony sygnał dźwiękowy.

o       Umiarkowane dmuchanie na balonik, delikatne chwytanie go w obie dłonie.

o       Lepienie bałwana, zabawy śnieżkami (celowanie do wyznaczonego punktu). Obserwowanie zimowej aury.

ESTETYCZNA

 

·  „Taniec z balonikami” – zabawa taneczna przy muzyce.

 

 

·  Zabawy z tekstem – rytmizowanie krótkich tekstów.

 

 

·  Opowiadanie z akompaniamentem – „Wyprawa Balonikusia”.

 

·  Osłuchanie z piosenką „ Bal baloników”. Nauka I zwrotki.          

 

 

·  Zabawa muzyczno – ruchowa – „Jest muzyka, nie ma muzyki”.

 

 

·  Bal karnawałowy w przedszkolu.

 

 

 

 

 

o       Próby przedstawienia ruchem przeżywanych treści. Aktywne uczestniczenie w zabawach muzyczno – ruchowych.

o       Próby wyklaskania, wytupania lub wystukania krótkiego tekstu. Rozpoznawanie dźwięków instrumentów perkusyjnych.

o       Poznawanie właściwości materiału – balonu,  przenoszenie wrażeń dotykowych na zabawę.

o       Próby określenia nastroju piosenki, charakteru słyszanej muzyki (smutna, wesoła, skoczna).

 

o       Prawidłowa reakcja na umówiony sygnał, umiejętność estetycznego poruszania się. Nauka tańca integracyjnego „Thinghishan” wg ped. i anim. Klanzy.

o       Udział dzieci w kostiumowym balu przedszkolnym – przeżywanie nastroju oczekiwania na zbliżający się bal, swobodne tańce przy muzyce.

 

ESTETYCZNA

 

·  Malowanie farbami plakatowymi  ciekawych masek karnawałowych.

 

·  Układanie z wałeczków plasteliny „balonika” .

 

·  „Karnawałowe balony” – wyklejanka       z kolorowego papieru.

 

·  „Ozdabiamy ubranka na bal” –dowolna praca z szablonem.  

 

 

 

o       Poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez prace związane z ozdabianiem masek. Doskonalenie pomysłowości dzieci.

 

o       Poznanie nowej techniki, ćwiczenie ruchliwości palców, dłoni oraz stawu nadgarstka.

o       Ozdabianie balonów wg własnej inicjatywy i wyobraźni. Doskonalenie zręczności manualnej.

o       Pobudzanie i pogłębianie przeżyć emocjonalnych oraz rozwijanie umiejętności ich ujawniania w twórczym działaniu.

 

 

 

Wyrazy do globalnego czytania : własne imiona znajdujące się w kopertach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II TEMAT KOMPLEKSOWY – Mamy psa to miły szczeniak.

 

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

 

· Słuchanie wiersza pt. „Mamy psa”.

 

 

· Słuchanie opowiadania nauczycielki przy ilustracji pt. „Kundelek” I. Salach.

 

· Rozmowy w małych zespołach „Co lubią małe pieski”.

 

 

· Teatrzyk sylwet wg tekstu I. Salach       pt. „Chory piesek”.

 

· Zabawa tematyczna „Spacer z psem”.

 

· Zabawa matematyczna „Miseczki dla psa”.

 

 

o Zna rolę , jaką spełnia pies w życiu człowieka, wygląd, sposób poruszania się, odżywiania i charakterystyczny jego głos.

o Uświadomienie konieczności dbania o psa niezależnie od jego wyglądu oraz odwzajemniania jego uczuć.

o Nabywanie swobody w opowiadaniu własnych przeżyć, w zadawaniu pytań. Próby opowiedzenia o ulubionych psich zabawach, przysmakach.

o Uwrażliwienie na humanitarne obchodzenie się ze zwierzętami, przestrzeganie zakazu drażnienia ich, rzucania w nie kamieniami.

o Wczuwanie się w rolę, jaką właściciel pełni względem psa – opieka, wydawanie poleceń.

o Klasyfikowanie przedmiotów wg koloru, utrwalenie znajomości podstawowych barw.

RUCHOWA

 

· Zestaw zabaw ruchowych nr 17 (wł.) (powt.) P: kolorowe gazety.

 

 

 

· Zabawy ruchowe :

 

-  orient. – porządkowa „Do budy”.

 

 

- z elem. czworakowania „Szkoła psów”.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin