PAČDZIERNIK.doc

(159 KB) Pobierz

                                                                                         Rok szkolny 2010/2011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wynikowy plan

pracy wychowawczo-dydaktycznej

na miesiąc październik  2010

dla dzieci 3- letnich

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

 

 

 

 

                                                                                                  Opracowała:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Treści edukacyjne:

 

Aktywność społeczna:

·         określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu

·         określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć

·         korzystanie z własnych zmysłów – rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie

 

Aktywność językowa:

·         rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięw, np.: poprzez pocieranie gniecenie rożnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami

·         maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku

·         ćwiczenia oddechowe połączone z ruchem ciała

 

Aktywność poznawcza:

·         uczestniczenie w zabawach rozwijających poznawanie samego siebie

·         wykorzystywanie w zabawach rożnych zabawek, przedmiotów

·         powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem

 

Aktywność artystyczna:

·         słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela

·         nauka prostych piosenek fragmentami, metodą ze słuchu

 

 

Aktywność ruchowa i zdrowotna:

·         nazywanie wybranych części ciała

·         uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno -porządkowych, bieżnych, z

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematyka kompleksowa:

 

                   „Przyszła do nas jesień

 

Cele ogólne:

 

·         obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w zależności od  pory roku

·         rozumienie potrzeby przestrzegania przez dzieci zasady nie oddalania się od nauczycielki bez pozwolenia

·         dbanie o porządek w sali po skończonej zabawie i pracy

·         rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej poprzez powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy

·         obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominując  kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie

·         poznanie nazw  niektórych  drzew  znajdujących się w bliskim otoczeniu

·         rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw i owoców

·         uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych, rozróżnianie pojęć szybko- wolno, głośno- cicho

·         śpiewanie prostych piosenek

·         nauka  prawidłowego oddychania (wdech- nos, wydech- usta)

·         porównywanie liczebności zbiorów (mało- dużo)

·         określanie położenia przedmiotów w przestrzeni

·         przestrzeganie wspólnie ustalonych umów regulujących współżycie w grupie

 

Sposób realizacji tematyki kompleksowej

 

Propozycje zajęć i zabaw wynikające z realizacji podstawy programowej

 

I.                   Zajęcia dydaktyczne

 

Lp.

 

 

Temat dnia

 

Aktywność i działalność dziecka

 

Pomoce

1.

Przybywa jesień

A.  Główne zajęcia dydaktyczne

„Kolorowa jesień”- słuchanie wiersza ilustrowanego naturalnymi okazami przyrody

-zapoznanie z nazwą pory roku, omówienie charakterystycznych cech jesieni

-ćwiczenia oddechowe „drżący listek” i ortofoniczne „wietrzyk wieje”

-rozwijanie umiejętności rozróżniania tempa szybko- wolno

B.  Zabawy i zajęcia dydaktyczne

Dobieramy liście”- ćwiczenie spostrzegawczości, odnajdywanie cech wspólnych, rozpoznawanie kształtów trzech liści z różnych drzew

Zgadnij, co robię?”- rozpoznawanie słuchem dźwięku przedmiotów

 

C.  Zabawy i zajęcia ruchowe

„Dzieci w domkach-dzieci na spacer”-orient.-porząd.

„Wiatr i listki”- z elementem biegu

„Hej będziemy maszerować”- zabawa ze śpiewem

 

-wiersz „Przybywa jesień”

-ilustracje „Jesienny krajobraz”

-materiał przyrodniczy

-papierowe listki

-płyta CD

 

 

-sylwety liści klonu, dębu, kasztanowca w różnych kolorach

 

-klucze, patyczki, papier, kasztany,itp.

 

małe obręcze

pompon

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po czym poznajemy jesień ?  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. „Szukamy jesieni”- wycieczka w okolice przedszkola i do parku

- obserwacja drzew, ich zmieniającego się koloru liści (żółty, czerwony, brązowy),pogody- niższa temperatura powietrza i odpowiednie ubranie

- zbieranie kolorowych liści do kącika przyrody; zapoznanie z nazwami: klon, dąb, kasztanowiec;

-zabawy ruchowe w terenie

 

B.  „Jesienne skarby”- segregowanie darów jesieni, określanie liczebności dużo – mało

 

C.  „Po wąskiej dróżce”- z elementem równowagi

  „Listek do listeczka”- zabawa ze śpiewem

 

-piosenka    

„Na polanie w lesie”

-naturalne środowisko

 

 

 

 

 

-materiał przyrodniczy

- talerzyk, kolorowe listki

 

skakanki

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lecą liście z drzewa  

 

A.  „Ola i liście”- osłuchanie z piosenką, zabawy muzyczno ruchowe

-ilustrowanie ruchem treści piosenki

-zapoznanie z grzechotkom, rozpoznawanie jej dźwięku

-ćwiczenie biegu i spacerowania bez potrącania się

-ćwiczenia oddechowe -doskonalenie prawidłowego oddechu: wdech nosem, wydech ustami;

 

B. „Dobieraj pantofelki”- ćwiczenie spostrzegawczości, odnajdywanie cech wspólnych

 

C. „Listek do listeczka”, „Karuzela”- zabawy ze śpiewem

„Słońce świeci- deszcz pada”- orient.- porząd.

 

 

-lalka i liście do inscenizacji

-listki do ćwiczeń oddechowych

-bębenek, grzechotka

 

 

 

-kapcie uczestników, -3czapeczki krasnoludków

4.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin