PLAN PRACY NA MIESIĄC MARZEC GRUPA IA.doc

(52 KB) Pobierz
PLAN PRACY NA MIESIĄC MARZEC GRUPA IA, MOTYLKI

PLAN PRACY NA MIESIĄC MARZEC GRUPA IA, MOTYLKI

 

Temat kompleksowy: „ Kto się dla nas trudzi?”

  • zachęcanie dzieci do ufnego i bezpośredniego odnoszenia się do nauczycielki oraz innych pań troszczących się o ich dobro,
  • zapoznanie dzieci z zawodem kucharki i jej rolą w żywieniu dzieci w przedszkolu,
  • nabywanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków,
  • zwiedzanie kuchni przedszkolnej.

 

 

Temat dnia

 

Działania dzieci

 

 

„ W przedszkolnej kuchni”

 

Zwiedzanie kuchni przedszkolnej, obserwacja osób w trakcie przygotowania posiłków. Zwrócenie uwagi na ubiór pani kucharki i pozostałych pracowników kuchni. Rozpoznawanie naczyń i urządzeń potrzebnych do przygotowywania posiłków. Kolorowanie obrazka wg wyboru dzieci przedstawiającego różne naczynia kuchenne.

 

 

„ Zdrowe odżywianie”

 

Rozmowa kierowana n/t pracy pani kucharki. Zwrócenie uwagi na jej rolę w żywieniu dzieci w przedszkolu. Wysłuchanie wiersz J. Brzechwy „ Na straganie” – zwrócenie uwagi na konieczność zdrowego odżywiania się. „ Jakie to warzywo?” – składanie obrazka z części i naklejanie na kartkę.

Zestaw prostych ćwiczeń gimnastycznych – wykorzystanie woreczków.

 

 

„ Gotujemy zupę”

 

Zabawa dydaktyczna. Wymienianie składników niezbędnych do ugotowania zupy – działania w kąciku lalek, wykorzystanie sztucznych produktów. Zachęcenie dzieci poprzez zabawę do jedzenia zup. Lepienie z masy ligninowej produktów do zabawy w kąciku np. chleb, rogalik. Ćwiczenia manualne palcy i rąk.

 

 

„ Co jest potrzebne w kuchni?”

 

Zabawy matematyczne – doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg określonej cechy ( przeznaczenia), utrwalenie nazw naczyń i przyborów kuchennych, określanie ich przeznaczenia. Poszerzanie zasobu słownictwa dotyczącego najbliższego otoczenia. Próby samodzielnego posługiwania się nożyczkami – wycinanie naczyń.

 

„ Kolorowe tulipany”

 

Wydzieranka z kolorowej bibuły, wypełnianie dużego konturu tulipana. Praca w małych zespołach. Wdrażanie dzieci do współdziałania w zespole, wspólnej pracy i podejmowania decyzji co do sposobu wykonania pracy. Umożliwienie dzieciom wyboru koloru wykonywanego kwiatka.

Słuchanie piosenki „ Dzień Kobiet”

 

 

Literatura:

·         H. Kruk „ Z ludźmi i przyrodą”

·         J. Brzechwa „ Na straganie”

·         Zeszyt roboczy nauczycielki

 

 

Zabawy ruchowe:

·         z elementem równowagi „ Przynieś śniadanie”

·         z elementem skłonu i wyprostu „ Kwiaty rosną, kwiaty więdną”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy: „ Poznajemy tradycje Świąt Wielkanocnych”.

  • nabywanie zaufania do nauczycielki i przekonania, że żadne moje pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi,
  • nabywanie swobody i odwagi w rozmowach prowadzonych indywidualnie i z całą grupą,
  • poprzez zabawy i wiersze przybliżenie dzieciom tradycji Świąt Wielkanocnych,
  • poznanie nowych technik plastycznych – zachęcanie dzieci do działań.

 

 

 

Temat dnia

 

Działania dzieci

 

 

„ Kura i kurczątka”

 

Historyjka obrazkowa „ Kura i kurczątka” – wyjaśnienie dzieciom skąd się bierze jajko, dlaczego kura je wysiaduje. Zachęcenie dzieci do śmiałego wypowiadania się, wzbogacenie zasobu wiedzy. „ Prawda czy fałsz?” – próby udzielenia poprawnej odpowiedzi na zadawane przez nauczycielkę pytania. „ Kurczątko” – rysowany wierszyk, praca dzieci wg wzoru, rysowanie jak największej liczby kurczątek.

 

 

„ Wielkanocne zagadki”

 

Słuchanie wiersza „ Na wielkanocnym stole” – rozmowy o tradycjach wielkanocnych ( przygotowywanie pisanek, święcenie pokarmów, lany poniedziałek). Rozwiązywanie zagadek związanych z Wielkanocą. „ Baranek” praca plastyczna różnymi technikami – czerpanie radości z wykonywanej pracy.

 

 

„ Pisanki, pisanki jajka malowane”

 

Słuchanie piosenki „ Pisanki, pisanki” – rozmowy n/t pisanek, oglądanie różnych pisanek, jak są ozdobione. Karta pracy – rysowanie pośladzie, ozdabianie pisanki z wykorzystaniem różnych technik, rozwijanie sprawności dłoni, palców i nadgarstka.

 

 

„ Jaki kolor ma pisanka?”

 

Zabawa dydaktyczna „ Koszyczki z pisankami” – tworzenie zbirów, wyszukiwanie takich samych pisanek i układanie ich koszyczkach. Ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej poprzez rysowanie wzorów palcem  i całą dłonią w powietrzu. Malowanie i ozdabianie wydmuszek z wykorzystaniem farb, flamastrów, krepiny itp., podtrzymywanie tradycji wielkanocnych.

 

 

„ Święta w moim domu”

 

Próby opowiadania przez dzieci o Świętach na podstawie własnych przeżyć. Wyrabianie umiejętności budowania zdań i posługiwania się nimi w mowie wiązanej. „ Kurczaczek” – praca plastyczna wykonana z kół. „ Śmigus – dyngus” zabawy naśladowcze.

 

 

Literatura:

·         H. Kruk „ Z ludźmi i przyrodą”,

·         zeszyt roboczy nauczycielki,

·         antologia literatury dla dzieci,

·         M. Kownacka „ Razem ze słonkiem – przedwiośnie, wiosna”

 

 

Zabawy ruchowe:

·         z elementem skoku „ Zajączki”

·         orientacyjno – porządkowa „ Kura i kurczątka”,

·         z elementem toczenia „ Toczenie jajek”

 

 

 

Opracowała

Małgorzata Cacko

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin