Plan pracy MARZEC.doc

(101 KB) Pobierz
Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej

 

 

 

 

 

Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej

 

 

MARZEC 2010

 

 

 

 

 

 

Tematyka kompleksowa:

 

I.                  Kto się dla nas co dzień trudzi? Kucharka.

II.               Urządzenia elektryczne w moim domu

III.           Szukamy wiosny

IV.          Poznajemy zwierzęta domowe: pies i kot

V.              Nadchodzi Wielkanoc

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.                   KTO SIĘ DLA NAS CO DZIEŃ TRUDZI? KUCHARKA

 

            Plan pracy

  obszary

aktywności

    Cele operacyjne

   PN    1 marca`10

I.Zabawy w kącikach tematycznych, rozmowy indywidualne n/t ulubionych zabawek. Zestaw zabaw porannych  12 wg Wlaźnik

II.Zapoznanie z pracą kucharki, zwiedzanie kuchni, poznanie pań kucharek. Przygotowanie z pomocą pań trzech rodzajów galaretek, rozpoznawanie owoców na opakowaniach oraz kolorów: cytryna- żółty, truskawka – czerwony, kiwi- zielony. Zabawa z el.wspinania: Rośniemy

III.Dzień kobiet – słuchanie piosenki, nazywanie w jakich zawodach pracują kobiety. Zabawa:Kwiaty rosną...

C+A

 

 

C

 

 

 

 

 

G

-chętnie rozmawiają z n-lem

 

 

-wiedzą, gdzie jest kuchnia

 

 

 

 

 

-znają zawody

   WT    2 marca`10

I.Obserwacje przyrodnicze w kąciku przyrody, zwrócenie uwagi na wzrost szczypiorku i rzeżuchy

Filtr poranny: przypomnienie o umyciu rąk po skorzystaniu z toalety.

II.Zaczarowany worek – rozpoznawanie po dotyku naczyń kuchennych, utrwalenie nazw naczyń i określanie ich przeznaczenia- klasyfikowanie przedmiotów: sztućce, garnki, talerze, kubki.

Degustacja galaretki. Zabawa: Rośniemy

III.Zabawy konstrukcyjne klockami drewnianymi, budowanie wieży, ulic, łączenie kilku klocków wzdłuż i wzwyż. Zabawa: Karuzela

E+A

 

 

 

F+A

 

 

 

 

C

-obserwują rośliny

 

 

 

-znają różne naczynia

 

 

 

 

-są pomysłowe

   ŚR    3 marca`10

I.Rozmowa z misiem- inscenizacja, kształtowanie umiejętności określania cech smakowych: słodki, kwaśny, zachęcanie do ograniczania ilości jedzenia słodyczy.

II.Zestaw ogólnorozwojowych zabaw ruchowych nr 6 wg H. Trawińskiej.

Spacer ulicami osiedla – obserwacja przyrody.

III.Tulipan – układanie obrazka z części (3l- 4 el., 4l- 6 el.) . Zabawa ruchowa: Kwiaty rosną....

A

 

 

 

A

 

 

D

-rozróżnia smaki

 

 

 

-dokładnie wykonuje ćwiczenia

 

 

-potrafi ułożyć obrazek

   CZW  4 marca`10

I.Zabawy muzyczno – ruchowe przy pianinie: Karuzela, Pajacyk.

II.Tulipan dla pani kucharki- wypełnianie konturu kwiatka z wydzieranki bibułkowej, przygotowanej przez nauczyciela (3l), 4l- samodzielne wydzieranie. Wręczenie kwiatów paniom kucharkom. Zabawa: Kwiaty rosną...

Spacer wokół przedszkola – doskonalenie chodzenia w parach

III.W kąciku książki- czytanie dzieciom utworów literackich wybranych przez nie. Zabawa: Rośniemy

G+A

 

 

G+A

 

 

 

 

 

D

-zna tekst piosenek

 

 

-wykonuje kwiatek wg instrukcji na-la

 

 

 

 

-słucha czytanego tekstu

   PT   5 marca`10

I.Na straganie- czytanie dzieciom wiersza J. Brzechwy, rozpoznawanie warzyw występujących w utworze.

II.Dzień kobiet – zabawa ze śpiewem, tworzenie dwóch kół - chłopcy i dziewczynki na przerwę w muzyce. Rozpoznawanie dynamiki melodii, głośno- cicho – reagowanie na umowne sygnały.

III.W kuchni- zabawa tematyczna w kąciku kuchennym- naśladowanie pracy kucharki. Zabawa: Rośniemy

D+A

 

 

G+A

 

 

 

C

-zna różne warzywa

 

 

-wesoło bawi się przy muzyce

 

 

 

-naśladuje czynności wykonywane w kuchni

 

 

 

 

 

II.                URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE W MOIM DOMU

 

            Plan pracy

  obszary

aktywności

    Cele operacyjne

   PN    8 marca`10

I.Co miś zobaczył w sklepie? – zabawa ortofoniczna, naśladowanie odgłosów sprzętu elektrycznego: odkurzacz, mikser, wiertarka.

Zestaw zabawa porannych nr 13 wg Wlaźnik

II.Pstryk – J. Tuwima, wysłuchanie wiersza, zgaduj zgadula: Co to za urządzenia? Odgadywanie zagadek o urządzeniach zasilanych prądem, określanie ich przeznaczenia i pomocy w codziennym życiu. Zabawa: Lalka na baterie.

III.Mam chusteczkę haftowaną- zabawa ruchowa ze śpiewem.

D+A

 

 

 

C+A

 

 

 

 

G

-naśladuje odgłosy urządzeń elektrycznych

 

 

-zna urządzenia elektryczne w domu

 

 

 

-bierze udział w zabawie

   WT    9 marca`10

I.Zabawy aktywizujące...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin