Wieża Snów 08 (zima 2006).pdf
(
7325 KB
)
Pobierz
numer8werK.indd
FANTASY
SCIENCE
-
FICTION
POSTAPOKALIPSA
ALTERNATYWA
HORROR
I
GROZA
Wojna
krew, pot i łzy
Magia bojowa
To jest wojna, panie, wojna
Wojenna pożoga
Bitewniak
System autorski
teksty do systemów fantasy,
postapokaliptycznych, SF i grozy
opowiadania i felietony
porady dla Mistrzów Gry
dwie długie przygody
Tron Morvanu oraz Yantar
www.wiezasnow.prv.pl
magorya
kiedy sny stają się rzeczywistością
Wieża Snów #8
© 2006 by
Łowcy Kynitu
e-mail:
magnes@poczta.fm
strona:
www.wiezasnow.
prv.pl
wstępniak
Wstępniak
Opóźnienie wydania numeru magazynu, który czytam zawsze mnie dener-
wuje. Ile razy mogę zaglądać na kioskową wystawę, do empiku, czy na stronę
internetową pisma, nim wreszcie się doczekam? Mam nadzieję, że drobne prze-
sunięcie w czasie najnowszego numeru Wieży tylko narobiło Wam apetytów,
a nie przyczyniło się do niepotrzebnego rzucania wyzwiskami w stronę redakcji.
Prawdą jest, że – o czym niektórzy wydają się zapominać – nasze pismo nie jest
profesjonalnym magazynem z zapleczem, sekretarką i groźbą obcięcia premii za
każdy dzień zwłoki. Tworzenie Wieży Snów to nasze hobby i długo pozostanie
tylko nim. Chyba że nagle zlituje się nad nami jakiś sponsor… tutaj podaję mój
numer konta… Eee… dobra, przejdźmy do konkretów.
Temat przewodni numeru to „Wojna: krew, pot i łzy”. Trzy artykuły, dwa sys-
temy autorskie (bitewniak do rozgrywania na stole oraz autorka o najemnikach)
i sporo nawiązań do wojny w innych tekstach, powinny zainspirować do wprowa-
dzenia małego zamieszania na polach bitew światów RPG.
Numer liczy nieco więcej stron niż poprzedni. Planowane 80 stron zawsze ja-
koś okazuje się niewystarczające. Nawet moje dwa artykuły, które bodajże już za-
powiadałem w poprzednim numerze – o Studiu Ghibli i Serialach Fantastycznych
– ukażą się w dziewiątym lub dziesiątym numerze. Tymczasem mamy dla Was
dwie obszerne przygody – obie do systemów fantasy (przepraszam miłośników
postapokaliptyki, ale nie dotarł do nas żaden scenariusz w tych klimatach). „Tron
Morvanu” to przygoda do Aphalonu Marcina Cybulskiego, „Yantar” osadzony
w świecie autorskim, obie można rozegrać w dowolnym systemie fantasy.
Numer siódmy zarejestrował rekordową liczbę ponad 3300 ściągnięć w cią-
gu kwartału (a numer trzeci przekroczył już 4000). Przypominam, że wszystkie
archiwalne numery znajdują się w dziale download naszej strony. Dziękujemy
wszystkim czytelnikom za zainteresowanie i mamy nadzieję, że czytało Wam się
równie dobrze jak nam tworzyło.
Autorów tekstów i ilustracji jak zwykle zapraszam do przysłania swoich prac.
Im więcej nas, tym większa różnorodoność.
Przepraszam za spore opóźnienia w odpowiadaniu na maile. Nie obiecuję
poprawy, gdybym bowiem odpowiadał w terminie, niewiele zostałoby mi czasu
wolnego, co owocowałoby frustracją i – kto wie – może któregoś dnia trzasnął-
bym czymś ciężkim w monitor. To nie byłoby dobre. Zatem pisząc do redakcji
uzbrój się w cierpliwość – czytamy każdy tekst, który do nas dochodzi, zazwyczaj
jednak robimy to dopiero podczas składu numeru (jakieś dwa tygodnie przed wy-
daniem). Przypominam też o
forum dyskusyjnym
Wieży Snów (gdzie odpowiedź
można uzyskać znacznie szybciej), jeśli zaś ktoś chce wspomóc nasze pismo ma-
terialnie, zapraszam do wsparcia serwisu Moorhold.net, z którego gościnności
korzystamy. Szczegóły pod adresem
skocz.pl/moor
.
Jeśli chcesz ocenić jakiś tekst lub ilustrację, a nie chce ci się zaglądać na fo-
rum, proszę o zostawienie swojej opinii w
systemie oceniania
, który specjalnie
dla tego celu stworzyliśmy pod adresem
www.ocen-wiezesnow.prv.pl
.
Pamiętaj
– czytasz nas za darmo, zostaw przynajmniej jakiś ślad, dzięki któremu będziemy
wiedzieli co robimy źle, a co dobrze.
Dość ględzenia. Życzę miłej lektury numeru.
n u m e r 8 z i m a 2 0 0 6
wiezasnow.prv.pl
forum:
forumws.prv.pl
e-mail:
magnes@poczta.fm
redaktor naczelny:
Tomasz Kucza
zastępca redaktora naczelnego:
Piotr A. Nowakowski
skład i projekt graficzny:
Tomasz Kucza
logo:
Wojciech „Gulash” Ośliźlok
okładka:
Jakub „Qba” Kasper
WSPÓŁPRACUJĄ
Wojciech „Prozac” Anuszczyk
,
Wojciech „Ar’this”
Sułek
,
-=baca=-,
Paweł „Cronos” Branecki
,
Bulkers
,
Marcin Cybulski
,
Renata „Ashnod” Bursa,
Szymon „quad”
Gosek
,
Jacek Jamroży,
Marcin „Jachu” Jasiński,
Kenn
,
Jarosław „beacon” Kopeć
,
Marcin Kubiesa
,
Przemysław
„Gerion” Kusiakiewicz,
Borys „Plenty” Makowski,
Tomasz
„Feanor” Mihilewicz,
Multidej,
Nolron,
Pestilence,
Mateusz „Jaskier” Pitulski
,
Kacper „Hilsim” Pluta,
Filip
„Zły” Przybylski,
Paweł „Saem” Sasko
,
Jarosław
„Tadeopulous” Smolar
,
Karol „SolFar” Solich,
Sil
,
Paweł „gilbert” Światek,
Marek „Farvus” Tarnawski,
Manedhel,
Mrufon,
Savarian,
Sławomir „Zuhar” Wrzesień
ILUSTRACJE
Marcin Cybulski
,
Marcin „Kroghul” Górecki
,
Przemysław
„Mr. UnDead” Horoszkiewicz
,
Jakub „Qba” Kasper,
Wojciech „Gulash” Ośliźlok,
Kinga „Hollow” Spiczko,
Wojciech „Ar’this” Sułek,
Michał „Tomb” Żółtowski
ZAPRZYJAŹNIONE STRONY
Moorhold
,
1k20.rpg.pl
,
Aleja Fantasy
,
Athel Loren
,
Autorskie Forum,
Avatarae
,
DragonLady.pl
,
ErtClub,
Exodus WFRP,
Extreme Nights,
Fantasy Forever,
Fantazyn
,
Forum RPG,
Galeria Hollow,
Gerion Portal
,
Gildia Fantasy,
GOBAS
,
Imperium Ashnod,
Inkluz
,
Insimilion
,
Ogień i Lód
,
Karczma RPG,
Kislev.prv.pl,
Klan Mrocznego Miecza,
Konpiracja
,
Królestwo Szarego Smoka
,
Krypta XIII
,
Kryształy Czasu,
magorya
,
Middenheim
,
Mystery of the Ring,
Nieboracy,
Samaetry Town
,
Starcraft RPG,
Strażnicy Starych Praw,
Trihex
,
Unreal Fantasy
,
Wiedźmin
,
Zielona Wieża
komiksy:
DragonLady,
www.dragonlady.pl
© 2003-2006 Łowcy Kynitu
magorya
kiedy sny stają się rzeczywistością
Tomasz Kucza
Katar 2009
, czyli wizja
wojny przyszłości
ozdobiła okładkę
numeru ósmego.
Autorem jest
Jakub
Kasper
.
Cholerne PSP!
Wszystko złe co się ostatnio wydarzyło to wina PSP! I nie, nie chodzi tu o Play-
Station Portable, ale o fatalny zestaw Praca, Studia, Praktyki w Gimnazjum. Lipa,
brak snu, wykończenie nerwowe i fizyczne.Dodajmydotegozłośliwośćrzeczy
martwych w postaci komputera, który w ramach uczczenia rocznicy stanu wojen-
nego zdechł i nie ma zamiaru odżyć bez dużych wkładów finansowych.Felieton
i recenzję napisałem odręcznie, przepisałem korzystając z dobroci DaMaGe i jej
komputera. Chwilowo (do czasu pozyskania działającego kompa we własnym
miejscu zamieszkania) pisanie moje stoi pod znakiem zapytania, może z wyjąt-
kiem pisania odręcznego, ale takowe się do Wieży nie nadaje.
Dlatego też czytelnicy pałający wstrętem do mnie i mojej twórczości będą
w tym i następnym numerze więcej niż ukontentowani ogromną ilością świetnych
tekstów na wysokim poziomie, bez mojego bredzenia o rzeczach nieważnych.
Życzę miłej lektury
Piotr Nowakowski
Wieża Snów #8
3
spis treści
Garść wieści I
Temat przewodni
►
Wydawnictwo Portal zakończyło prace nad
Neu-
roshimą Hex
i rozpoczęło wysyłkę do osób, które
grę zamówiły. Stosy pudeł z taktyczną planszówką
osadzoną w świecie Neuroshimy robią wrażenie.
24
TO JEST WOJNA
Nolron
„Biją się wielkie rody, do gardeł skaczą so-
bie armie wrogich państw, batalie prowadzą
silne imperia. Zdarzają się też przypadkowe
starcia, choćby międzyklanowe, czy spo-
łeczne. Jak więc, u was na sesjach wygląda
wojna?”
29
WOJENNA POŻOGA
Tomasz Kucza
„W światach gier fabularnych – nie tylko
fantasy – wojna jest codziennością. Ciągle
jakiś kraj albo imperium ściera się z innym,
werble wojenne niemal nigdy nie milkną.
Gdzie tutaj miejsce dla graczy, jakie możli-
wości stwarza rozpętanie wojny w RPG?”
►
Z
bloga
Pawła Braneckiego, twórcy gry Zły: Wła-
dza, Moc, Nieśmiertelność można się dowiedzieć
o postępach prac nad trzecią edycją. Autor zapra-
sza też na
oficjalneforumgry
.
Przygody
►
Twórcy patronowanej przez Wieżę Snów gry
6:
Łowcy
zapowiadają, że niedługo pojawią się nowe
ilustracje w galerii na stronie, informacje o magii
i wierzeniach w świecie gry, nowe opowiadania
oraz pierwsze przygody. Pojawi się także wersja
demonstracyjna podręcznika do ściągnięcia.
8
TRON MORVANU
Marcin Cybulski
„Pamiętacie jak wygląda Orgon? Grupa wal-
czących o władzę władców, wypalone wsie,
stratowane pola, zrujnowane stare zamki
i strażnice. Niepewni jutra ludzie (…). Tu
właśnie zaczynamy nową przygodę. I od razu
z grubej rury.”
►
W
23 blogu Portalu
,
można znaleźć odnośniki do
fragmentów „Rzeczpospolitej Odrodzonej”, czyli
Neuroshimy w Polsce, Heratici oraz nationbooka
Teksas. Zwiastun Rzeczpospolitej znajduje się
także w dziale Prezentacje w tym numerze Wieży
Snów.
17
YANTAR
Marek „Mrufon” Chrobot
„Wszyscy byli wprawdzie wyznawcami (…)
Seta, ale drobne różnice w doktrynie poróż-
niły późniejszego założyciela Yantaru, księ-
cia Adamona z hierarchią z Luthal. Krótko
mówiąc – musiał uciekać (…).”
►
Mighn Taghor i Bachus, administratorzy
1k20
(1k20.net, później 1k20.rpg.pl) podjęli decyzję
o ostatecznym zamknięciu swego czasu sławnego
forum o RPG. Powodem były problemy technicz-
ne i odpływ użytkowników.
►
Długo nieczynny
Gobas
oraz strona Nieboraków
przeniosły się pod skrzydła
Wrót Wyobraźni
.
Generalnie Otwarta Baza Autorskich Systemów
znów działa pod adresem
gobas.prv.pl
i czeka na
opisy systemów i artykuły.
Artykuły
33
DZIERŻYCIELE OSTRZA
Kacper „Hilsim” Pluta
„Większość źródeł mówi, że wybuch Wojny
Krwi był naturalnym skutkiem odmienności
poglądów na zło obu ras, a Zakon nie miał
żadnego wpływu na wybuch konfliktu. Jest
to w dużym stopniu prawda.”
►
Ku miłemu zaskoczeniu wielu miłośników seriali
fantastycznych TVP wyemitowała pierwszy sezon
serialu
Lost
(Zagubieni) oraz miniserial
Battle-
star Galactica
(2003) będący pilotem serialu
z 2004 roku, którego drugi sezon właśnie jest emi-
towany w USA. Oba seriale cieszą się ogromną
popularnością na zachodzie. Więcej o serialach
fantastycznych w następnym numerze.
Literatura
►
Powstanie filmwuniwersum
Kronik Mutantów
,
gry fabularnej, do której artykuły znajdziecie
w niemal każdym numerze Wieży Snów. Prace na
planie rozpoczną się wiosną 2006 roku. Główną
rolę zagra Thomas Jane (Punisher), reżyserem jest
Simon Hunter, a współscenarzystą (wraz z Hunte-
rem) Ross Jameson.
53
BIAŁY
Ar’this
„Mała Wydra przedzierała się przez zieloną
gęstwinę dzikiej latorośli z wielkim wysił-
kiem, a złote promienie z równym trudem
co dziewczynka przebijały leśne poszycie,
rzucając na nią zielono-bursztynowe świa-
tełka. Małej trzepotało serduszko.”
[źródła:
RPG Wieści
,
Poltergeist
,
Nowa Gildia
,
Stop-
klatka
]
4
Wieża Snów #8
spis treści
W
IEŻA
S
NÓW
#
8
P
REZENTACJE
3
Wstępniak
4
Spis Treści
6
Wieści
62
Charakternik
Paweł „Cronos” Bra
nec
ki
P
RZYGODY
64
Ostatni Dzień Stworzenia
Savarian
8
Tron Morvanu
fantasy
66
Rzeczpospolita Odrodzona
Fragment.
Marcin Cybulski
Obszerna przygoda do Aphalonu.
17
Yantar
fantasy
R
ECENZJE
Marek „Mrufon” Chr
ob
ot
Scenariusz w mieście fanatycznych wyznawców Seta.
T
EMAT
PRZEWODNI
67
Might&Magic Mobile
gra
67
Dworzec Perdido
książka
24
To jest wojna, panie, wojna
dowolny
Nolron
Czyli porady jak przedstawiać wojnę na sesji.
27
Magia bojowa
68
Harry Potter i Czara Ognia
film
68
Lew, Czarownica i Stara Szafa
film
68
Marebito
film
fantasy
69
Zathura
film
Jarosław „Tadeopul
ous” Smol
ar
Czary przydatne na polu bitwy i w walce.
29
Wojenna pożoga
69
Appleseed
film
dowolny
69
36
film
Tomasz Kucza
Miejsce graczy podczas konfliktu.
69
Gnijąca Panna Młoda
film
A
RTYKUŁY
69
Harry Potter i Czara Ognia
muzyka
69
Dog Eat Dog
muzyka
33
Dzierżyciele Ostrza
dowolny
P
UBLICYSTYKA
Kacper „Hilsim” Plu
ta, Manedh
el
Opis zakonu ze świata Planescape.
35
Herbaciarnia babuni Pio Lu Chun
dowolny
Paweł „Saem” Sasko
37
Mishima
70
Mitologia Słowiańska
Maciej „Grodzisław
” Prujszczy
k
sf
72
Wszyscy artyści to prostytutki
Piotr A. Nowakowski
Jarosław „Tadeopul
ous” Smol
ar
Korporacja z Kronik Mutantów.
39
Schizma - Zło z Hongkongu
alternatywa
Paweł „Cronos” Bra
nec
ki
Chińska korporacja w Anglii Złego.
41
Miasta
73
Konsumenty
Pestilence
sf
74
Akustyczne olśnienie lewej półkuli
Pawe „Gilbert” Świ
ate
k
Karol „SolFar” Solli
c
h
Artykuł o kosmicznych miastach z prezentacją systemu Go-
lem.
K
RONIKA
S
YSTEMY
44
Pierwsza krew, ostatnie starcie
Sławomir „Zuhar”
Wrzesie
ń
Mechanika obrażeń.
46
To ja przez łeb, psiego syna
-=baca=-
Prowadzenie walk z pomocą kart.
47
Kalejdoskop: Ja ci dam
-=baca=-
Jak rozpocząć sesję z wykopem.
75
MicroWars 0,5
bitewniak
Szymon „quad” Gos
ek, Filip „Zły” Przybyls
ki
Bitewniak do rozgrywania bitw na stole.
77
S.I.Y.
dowolny
Sil
Minisystem, w którym gracze zostają najemnikami.
S
TAŁE
DZIAŁY
L
ITERATURA
79
Skrzywiona Wieża
49
Symbelmyne
Savarian
Opowiadanie w realiach Śródziemia.
53
Biały
Wojciech „Ar’this”
Sułe
k
55
Ja nauczę głazy…
Marcin Kubiesa (Nic
ram_Z
W)
59
Zalać Robaka
Marcin „Jachu” Jasi
ńs
ki
60
Ostatni
Jacek Jamroży
81
Krypta
W kamiennym kręgu, Złe wspomnienia, Loteria Portowa, Eich Bul-
lenherz, Goście, goście, Istnieję, by pomagać, Siła strachu, Valhal-
la, Harnval „Oko” Bighauer, Opętani, Rycerz Liścia, Kielich Królów,
Bębny Natchnienia,
Most Zapomnienia, Czterdzieści Siede
m
87
Plany wydawnicze
87
W następnych numerach
87
Z ostatniej chwili
Wieża Snów #8
5
Plik z chomika:
dalia77
Inne pliki z tego folderu:
Wieża Snów 12 (zima-wiosna 2007).pdf
(11261 KB)
Wieża Snów 11 (jesień 2006).pdf
(13524 KB)
Wieża Snów 10 (lato 2006).pdf
(7484 KB)
Wieża Snów 09 (wiosna 2006).pdf
(8788 KB)
Wieża Snów 08 (zima 2006).pdf
(7325 KB)
Inne foldery tego chomika:
Best of Dragon magazine
CD- Action
Dragon's Cavern
Magia i miecz
Tawerna RPG
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin