kurs-usability.pdf
(
3532 KB
)
Pobierz
345303068 UNPDF
Tomasz Karwatka
Efektywne i intuicyjne
serwisy WWW
Darmowa publikacja
, dostarczona przez
ZloteMysli.pl
© Copyright for Polish edition by Tomasz Karwatka &
ZloteMysli.pl
Data: 16.03.2006
Tytuł: Efektywne i intuicyjne serwisy WWW
Autor: Tomasz Karwatka
Skład: Anna Popis-Witkowska
Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli
.
Tomasz Karwatka
WWW:
www.webusability.pl
Wszystkie wykorzystane ilustracje są własnością ich autorów i zostały użyte jedynie
w celach edukacyjnych.
Dystrybucja w Internecie, za zgodą Autora
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Złote Myśli s.c.
ul. Plebiscytowa 1
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
TABLE OF CONTENTS
WSTĘP
.
..................................................................................................................7
Wstęp / Kurs polecam
.
..................................................................................................7
Wstęp / Czytając kurs nauczysz się
.
.............................................................................8
Wstęp / Kontakt i współpraca
.
.....................................................................................8
WPROWADZENIE
.
................................................................................................9
Wprowadzenie / Usability jako budowanie ergonomicznych i intuicyjnych w
obsłudze serwisów
.
.......................................................................................................9
Wprowadzenie / Guru usability i źródła wiedzy. Najważniejsze książki i serwisy
WWW
.
.........................................................................................................................10
Wprowadzenie / Określenie kluczowych celów usability
.
...........................................11
Wprowadzenie / Jak przeliczyć usability na gotówkę i pozyskać budżet na
zwiększanie usability serwisu
.
.....................................................................................12
Wprowadzenie / Case
.
.................................................................................................13
NAJWAŻNIEJSZE WYTYCZNE
.
............................................................................14
Najważniejsze wytyczne / Niepisane standardy Internetu
.
........................................14
Najważniejsze wytyczne / Case
.
.............................................................................14
Najważniejsze wytyczne / Konwencje w Internecie
.
..............................................14
Najważniejsze wytyczne / Analiza i pisanie konstruktywnych komunikatów
.
...........15
Najważniejsze wytyczne / Case
.
..............................................................................15
Najważniejsze wytyczne / Efektywne linki
.
................................................................16
Najważniejsze wytyczne / Podstawy nawigacji
.
..........................................................16
Najważniejsze wytyczne / Dlaczego w Sieci nawiguje się trudniej
.
........................17
Najważniejsze wytyczne / Główne zadania nawigacji
.
...........................................17
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji
.
.................................................19
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Stała nawigacja
.
.................19
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Menu narzędziowe
.
...........19
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Punkty startowe
.
...............20
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Strona główna.
.
..................21
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Jesteś tutaj.
.
......................22
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Problemy z rozwijanym
menu
.
.....................................................................................................................23
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie nawigacji / Ścieżka nawigacyjna (ścieżka
powrotu, ścieżka okruszków)
.
................................................................................25
Najważniejsze wytyczne / Struktura serwisu
.
............................................................26
Najważniejsze wytyczne / Struktura serwisu / Intuicyjna struktura serwisu.
.
.....26
Najważniejsze wytyczne / Struktura serwisu / Case
.
.............................................27
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie wyszukiwarki
.
...........................................28
Najważniejsze wytyczne / Projektowanie wyszukiwarki / Intuicyjna wyszukiwarka
.
..28
Najważniejsze wytyczne / Architektura informacji
.
...................................................29
Najważniejsze wytyczne / Architektura informacji / Dobra architektura
informacji
.
..............................................................................................................30
Najważniejsze wytyczne / Architektura informacji / Nazwa pod-strony:
.
............30
Najważniejsze wytyczne / Budowa typowej strony
.
...................................................31
Najważniejsze wytyczne / Test Kruga
.
........................................................................32
Najważniejsze wytyczne / Case.
.
............................................................................32
EFEKTYWNOŚĆ SERWISÓW KORPORACYJNYCH
.............................................34
Efektywność serwisów korporacyjnych / Analiza wybranych serwisów
korporacyjnych, opracowanie propozycji ulepszeń
.
...................................................34
Efektywność serwisów korporacyjnych / Case
.
.....................................................34
Efektywność serwisów korporacyjnych / Projektowanie i badanie strony głównej
serwisu korporacyjnego
.
.............................................................................................38
Efektywność serwisów korporacyjnych / Case
.
.....................................................39
Efektywność serwisów korporacyjnych / Co musi znaleźć się na stronie głównej
.
41
Efektywność serwisów korporacyjnych / Jakie problemy napotkasz projektując
stronę główną
.
........................................................................................................42
banner-blindness
.
.......................................................................................................53
EFEKTYWNOŚĆ ECOMMERCE
.
...........................................................................54
Efektywność eCommerce / Usability w systemie eCommerce
.
..................................54
Efektywność eCommerce / Co decyduje o sukcesie eCommerce - Barnes&Noble VS
Amazon, Empik VS Merlin
.
........................................................................................54
Efektywność eCommerce / Sukces Amazon
.
.........................................................54
Efektywność eCommerce / Sukces Merlin
.
............................................................55
Efektywność eCommerce / Czynniki sukcesu e-commerce
.
..................................55
Efektywność eCommerce / Metody pomiaru efektywności eCommerce.
Współczynnik porzuceń koszyka
.
...............................................................................56
Efektywność eCommerce / Minimalizacja współczynnika porzuceń koszyka
.
...........57
Efektywność eCommerce / Zwiększamy usability katalogu produktów, koszyka i
procesu zamawiania
.
...................................................................................................58
Efektywność eCommerce / Dobre przykłady
.
........................................................58
Efektywność eCommerce / Budujemy zaufanie użytkowników do sklepu
.
...............64
Efektywność eCommerce / Symulacja wpływu usability na zyski sklepu
internetowego
.
............................................................................................................66
DOSTĘPNOŚĆ
.
....................................................................................................67
Dostępność / Kto i kiedy dyskryminuje klientów
.
......................................................67
Dostępność / Grupy użytkowników oczekujące pomocy
.
......................................67
Dostępność / Dostępność jako inicjatywa
.
............................................................68
Dostępność / Główne zasady
.
................................................................................68
Dostępność / Poznajemy oprogramowanie typu screen-reader dla użytkowników
niewidomych
.
..............................................................................................................71
Dostępność / Case
.
.................................................................................................71
Dostępność / Testujemy dostępność serwisu dla niepełnosprawnych
.
......................72
Dostępność / Case
.
.................................................................................................72
Dostępność / Testujemy serwis WWW na różnych platformach
.
..............................74
Dostępność / Case
.
.................................................................................................74
Dostępność / Case
.
.................................................................................................75
Dostępność / Case
.
.................................................................................................76
Dostępność / Kanały RSS jako nowy środek komunikacji
.
........................................76
BADANIE USABILITY
.
.........................................................................................78
Badanie usability / Typy badań usability
.
..................................................................78
Badanie usability / Testy funkcjonalności a testy grupowe
.
..................................78
Badanie usability / Testowanie
.
.............................................................................78
Badanie usability / Niektóre metody i narzędzia badawcze
.
......................................79
Badanie usability / Ocena heurystyczna
.
...............................................................79
Badanie usability / Sortowanie kart
.
......................................................................79
Badanie usability / Analiza KLM
.
.........................................................................79
Badanie usability / Badania eye-tracking
.
.............................................................80
Badanie usability / Badania user-experience
.
........................................................81
Badanie usability / Projektowanie badania
user-experience
.
..........................................................................................................81
Badanie usability / Ilu użytkowników powinno brać udział w testach?
.
..............81
Efektywność serwisów korporacyjnych / Na jakie pytania musi odpowiadać
strona główna
.
........................................................................................................43
Efektywność serwisów korporacyjnych / Jak przekazać cel witryny
odwiedzającemu
.
....................................................................................................43
Efektywność serwisów korporacyjnych / Zwiększanie ilości informacji
.
..............44
Efektywność serwisów korporacyjnych / Efekty najazdu.
.
....................................44
Efektywność serwisów korporacyjnych / Projektowanie ścieżek nawigacyjnych
.
.....46
Efektywność serwisów korporacyjnych / Efektywne pisanie dla Internetu
.
..............46
Efektywność serwisów korporacyjnych / Efektywne pisanie dla Internetu /
Skuteczny w Internecie tekst
.
................................................................................46
Efektywność serwisów korporacyjnych / Budowanie zaufania do serwisu.
.
..............47
Efektywność serwisów korporacyjnych / Jak pogodzić multimedia i Flash z
wytycznymi usability?
.
................................................................................................51
Efektywność serwisów korporacyjnych / Reklama i
marketing a usability. Zjawisko
Plik z chomika:
matarto2661
Inne pliki z tego folderu:
e-biznes-jako-sposob-na-sukces.pdf
(593 KB)
najwazniejsze-narzedzia-w-ebiznesie.pdf
(661 KB)
kurs-usability.pdf
(3532 KB)
niezawodne-strategie-wygrywania-w-sieci.pdf
(1206 KB)
podrecznik-dla-partnerow-o-sprzedazy-na-allegro.pdf
(1740 KB)
Inne foldery tego chomika:
- ▉ FILMY NOWE - [ 2017-2018 ] - CHOMIKUJ
Pliki dostępne do 16.11.2022
Pliki dostępne do 21.01.2024
Pliki dostępne do 27.02.2021
####💎 💎 💎Filmy Animacja Haslo 123
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin