zwierzoludzie-errata_wfb_8ed.pdf

(55 KB) Pobierz
WARHAMMER ARMIE:
WARHAMMER – KSIĘGA ARMII:
ZWIERZOLUDZIE
Aktualizacja (Lipiec 2010)
Opracowanie polskiej wersji językowej
Faber i Faber, Robert Faber, Witold Piotr Faber Spółka Jawna
ul. Puławska 11 00-515 Warszawa tel. 22 849 12 65
Tłumaczenie
Paweł Sajewicz
Konsultacja
Maciej Król
OD TŁUMACZA
W polskiej wersji errat przyjęliśmy następującą konwencję: Przytaczamy cały zapis dotyczący
zmienianej zasady tak, jak powinien wyglądać w nowej wersji. Dodatkowo, by szybciej
odnaleźć zmienione fragmenty, gdzie to było możliwe, zostały one zaznaczone innym kolorem .
ERRATA
Strona 62 – Khazrak, Zasady Specjalne
Pierwotna Furia, Zguba Ludzi , Zwierzęca Przebiegłość
Strona 82 – Khazrak, Zasady Specjalne
Pierwotna Furia, Zguba Ludzi , Zwierzęca Przebiegłość
Strona 86 – Ungrol
W Twojej armii może walczyć tylko jeden model Ungrola. W każdym wypadku Ungrola traktuje
się jako Dowódcę.
Strona 88 – Ghorros
W Twojej armii może walczyć tylko jeden model Ghorrosa. Jeśli w armii walczy Ghorros,
Centigory zaliczają się do wyboru w ramach jednostek podstawowych, a nie specjalnych. W
każdym wypadku Ghorrosa traktuje się jako Dowódcę.
Strona 93 – Baranie Rogi
Ochrona Pancerza na 6+. Można ją łączyć z Ochroną Pancerza w zwykły sposób. Za każdą
wybronioną z pomocą Ochrony Pancerza ranę w walce wręcz, właściciel uzyskuje natychmiast
dodatkowy atak w oparciu o podstawową wartość współczynnika Siła.
NOWELIZACJE
Typy Jednostek
W starszych wersjach ksiąg armii Typ Jednostki nie został wyszczególniony w przypadku
każdego modelu. Jeżeli dotyczy to księgi Twojej armii, Typ Jednostki interesującego Cię
modelu znajdziesz w tabelach znajdujących się na końcu podręcznika głównego do gry
Warhammer.
Strona 81 – Lista Armii Zwierzoludzi
Pomiń tą stronę i posłuż się zasadami w rozdziale „Budowanie Własnej Armii”, w podręczniku
głównym do gry Warhammer.
Strona 37 – DOMENA DZICZY
W celu wylosowania czarów z Domeny Dziczy rzuć kostką i sprawdź wynik w poniższej tabeli.
Każdy Szaman może zamienić jeden z wylosowanych czarów na Zwierzęcy Pęd jeśli sobie tego
życzysz.
Strona 47 – Harpie, Zasady Specjalne
Zasada „Lot” zastępuje dotychczasową „Jednostka Latająca”.
Strona 48 – Pomiot Chaosu, Zasady Specjalne
Strach, Niezłomny, Losowa Liczba Ataków (K6+1), Losowy Dystans Ruchu (2K6)
Pomiń zasady Chłoszczące Odnóża oraz Przyczajona Groza.
Strona 54 – Gorthor - Potomek Mrocznych Bogów
W wirze bitewnym Gorthora spowija aura mrocznej energii, która razi wroga i miesza mu szyki.
Na początku każdej własnej fazy magii wylosuj czar z Domeny Śmierci. Gorthor może użyć
czaru w czasie tej fazy magii jako Zaklętego Czaru o Poziomie Mocy równym połowie
potrzebnej do jego rzucenia wartości rzutu, zaokrąglonej w górę. Gorthor nie może zamienić
wylosowanego czaru na czar przypisany.
Strona 54 – Gorthor - Opończa Władcy Zwierząt.
Zaklęty przedmiot. Jako jedyny spośród Zwierzoludzi, Gorthor nie boi się klątwy zabitego
Szamana. Opończę wykonano ze skór szamanów zabitych w czasie, kiedy Gorthor wspinał się na
szczyty władzy, a ponure trofeum daje mu całkowity posłuch pośród hordy. Jeżeli Gorthor jest
Generałem armii, zasięg jego Inspirującej Obecności wzrasta z 12” do 18”.
Strona 55 – Malagor – Nadciąga Coś Podłego
Jednostki przeciwnika w odległości do 6” od Malagora nie mogą korzystać z Inspirującej
Obecności ich Generała, chyba, że ten walczy w jednostce .
Strona 60 – Ungrol – Posiniaczony i Zgorzkniały.
Ungrol i jego jednostka mogą przerzucić testy Pierwotnej Furii w walce przeciwko jednostkom
wymienionym w księgach armii Imperium, Bretonni i Zwierzoludzi. Jednakże jednostka Ungrola
nie może korzystać z Inspirującej Obecności Generała i żadna Postać nie może przyłączyć się do
jednostki.
Strona 91 – Runa Prawdziwej Bestii
Potwory, Zwierzęta Bojowe, wierzchowce kawalerii, stworzenia ciągnące rydwany i Roje
otrzymują karę -1 do trafienia, kiedy atakują właściciela Runy w walce wręcz, natomiast ich
jeźdźcy mogą atakować go w zwykły sposób.
Strona 91 – Cienista Skóra
Kiedy Postać jest za lekką lub ciężką zasłoną, przeciwnik obierający ją za cel podlega
dodatkowej karze -1 do trafienia przy strzelaniu.
Strona 92 – Wspólne Przedmioty Magiczne
Jeśli dany przedmiot magiczny znajduje się na liście zarówno w księdze armii, jak i w
podręczniku głównym do gry Warhammer, przyjmij wartość punktową z księgi armii, ale
posługuj się zasadami zawartymi w podręczniku głównym.
Strona 92 – Włócznia Łowcy
Włócznię Łowcy traktuje się w walce wręcz jak zwykłą włócznię. Włócznia Łowcy jest bronią
zasięgową o zasięgu 24”. Trafienie Włóczni rozpatruje się jak strzał pojedynczym bełtem
balisty (patrz Podręcznik główny). Zwróć uwagę, że możesz nią rzucić po ruchu (ale nie po
marszu), a także wykonać reakcję stać i strzelać w odpowiedzi na szarżę.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin