Trójkątna bajka.doc

(24 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA GRUPY MIESZANEJ

SCENARIUSZ  ZAJĘĆ  DLA  GRUPY                                                            MIESZANEJ

 

TEMAT: ,, TRÓJKĄTNA BAJKA ,,

Cel : Rozpoznawanie figur geometrycznych

 

Cele szczegółowe : Dziecko kojarzy kształt figury geometrycznej z jej nazwą , układa z figur kompozycje płaskie , używa nazw figur geometrycznych w konkretnej sytuacji.

Pomoce : Elementy figur przedstawione w treści bajki na tablicy flanelowej.

Dla każdego dziecka zestaw figur do układania

kompozycji.

 

 

 

1.Słuchanie bajki czytanej przez nauczycielkę:

                

                                                                                                                                                               

TRÓJKĄTNA   BAJKA                                                                    

         

Była sobie skała                                „No  wiecie!      

bardzo dziwna , trójkątna .                Pomyślcie, że na świecie

Stał na tej skale pałac                        są takie cudne jajka!

bardzo dziwny , trójkątny.                Więc niech mi dotąd wszędzie          

W pałacu tym na tronie                     okrągłym wszystko będzie!”

bardzo dziwnym , trójkątnym           Dworacy-nieboracy

zasiadł król w koronie                       zabrali się do pracy

bardzo dziwnej , trójkątnej ,              i w ciągu jednej chwili

i patrzył z okien wieży                       jak kazał, tak zrobili.

bardzo dziwnej , trójkątnej

na dzielnych swych rycerzy              I odtąd stała skała

bardzo dziwnych , trójkątnych.         Bardzo dziwna, okrągła,

                                                           Na tej skale pałac

Aż kiedyś raz dworacy                      bardzo dziwny okrągły

na szczerozłotej tacy                         w pałacu zaś na tronie

przynieśli mu śniadanie                     bardzo dziwnym, okrągłym,

wykwintne niesłuchanie ,                  zasiadł król w koronie

a było to nieduże                               bardzo dziwnej, okrągłej

zwyczajne jajko kurze ,                     i patrzył z okien wieży

bardzo dziwne ,                                 bardzo dziwnej, okrągłej,

okrągłe.                                              na dzielnych swych rycerzy

                                                           bardzo dziwnych okrągłych.

 

 

 

2. Zabawa ruchowa, w której sygnały słuchowy i wzrokowy

wyznaczają aktywność dzieci.

 

Na dźwięk tamburyna dzieci biegają po sali. Na widok figury  

geometrycznej ( koło, kwadrat, trójkąt ) zatrzymują się i podają jej nazwę. Nauczycielka powtarza sygnały kilkakrotnie, zmieniając za każdym razem figurę geometryczną.

 

3. Układanie kolorowych kompozycji z klocków różnej wielkości w kształcie kół, kwadratów i trójkątów.

 

Temat układanki może być podany przez nauczycielkę np. ułóż z klocków słońce, kwiatek, wózek, statek, pajaca itp. Lub samodzielnie wybrany przez dziecko.

Układanka może być wykonana indywidualnie lub w dwuosobowych zespołach.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin