Scenariusz zajęcia przedszkolnego (Grupa dzieci czteroletnich) Temat: Pierwsze kwiaty.Cele: -rozwój wiedzy poznawczej poprzez porównywanie trzech różnych roślin o podobnych cechach, -obserwacja wzrostu roślin. Organizacja zajęcia: -Zajęcie może stanowić podsumowanie wiadomości zdobytych podczas obserwacji prowadzonych w kąciku przyrody. -Nauczycielka wspólnie z dziećmi umieszcza w ziemi cebulki. Na doniczkach przykleja obrazki kwiatów, które wyrosną z cebulek. -Co kilka dni nauczycielka wspólnie z dziećmi sprawdza jak rozwija się każda roślinka. Pomoce: Ilustracje kwiatów (krokus, hiacynt, tulipan) Ilustracje kwiatów pocięte na kawałki (puzle) Przebieg zajęcia: 1.Nauczycielka gromadzi wokół siebie dzieci. Czyta wiersz pt.,, Kwiaty wiosny” ,, Kwiaty wiosny” Krokus, hiacynt i tulipan Wiosnę chciały dziś powitać. Wdzięcznie wszystkim się kłaniają, Między sobą coś szeptają, Letni deszczyk je podlewa, Miło szumią wkoło drzewa. Do słoneczka główki wznoszą O promyki ciepłe proszą. 2.Nauczycielka umieszcza na tablicy ilustracje kwiatów, objaśnia ich nazwy. 3.Zwraca się do dzieci zadając im pytania: -Gdzie rośliny mają liście? –Kto pokaże, gdzie rośliny mają kwiaty? -Jak wyglądają korzenie rośliny? 4.Zabawa ruchowa ,,Tańczące kwiaty” Dzieci zostają podzielone na trzy grupy. Każda grupa otrzymuje emblematy z innym kwiatem. Dzieci zajmują miejsca na dywanie. W rytmie akompaniamentu przemieszczają się w różnych kierunkach. Na umówiony sygnał ,,tańczące kwiaty” dobierają się trójkami (trzy różne kwiaty) i obracają się w kółeczkach. 5.Ponownie dzieci gromadzą się wokół nauczycielki. Wyznaczone dziecko stara się określić wszystkie części rośliny rozpoczynając od korzenia. 6.Zajmują miejsca przy stolikach, z pociętych kawałków (puzli) układają ilustracje kwiatów i kolorują je.
aducha179