Bibliografia_2 I-III.pdf
(
119 KB
)
Pobierz
597828865 UNPDF
BIBILOGRAFIA
MODUŁ 2 — KLASY I—III
Literatura podstawowa
Dz.U. z 2010 nr 228 poz. 1487, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada
2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicz-
nych przedszkolach, szkołach i placówkach.
M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, M. Rożyńska,
Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla ro-
dziców
, Gdynia 2007, s. 126–141.
M. Bogdanowicz, A. Bućko, R. Czabaj,
Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-peda-
gogicznej uczniom z dysleksją
, Gdynia 2008 (dostępny do pobrania ze strony:
http://www.ortograffiti.pl/nauczyciele/men_wprowadza_zmiany).
T. Gąsowska, Z. Pietrzak-Stępkowska,
Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czyta-
niu i pisaniu
, Warszawa 1994, s. 28–52, 209–357.
Literatura uzupełniająca
E. Baranowska,
Mnemotechniki w ortografii
, „Życie Szkoły” nr 5/ 2007, s. 21–23.
M. Bogdanowicz,
Dzień powszedni dyslektycznego ucznia
, Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 2(4)/2009,
s. 54–57.
M. Bogdanowicz,
Integracja percepcyjno-motoryczna. Teoria, diagnoza, terapia
, Warszawa 1997.
M. Bogdanowicz,
Model diagnozowania dysleksji rozwojowej
, Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 1(1)/2008,
s. 7–12.
M. Bogdanowicz, R. Daruk, B. Ingielewicz,
Czytamy razem. Program doskonalenia czytania i rozwi-
jania myślenia
, Gdańsk 2009, s. 3–16.
T. Buzan,
Podręcznik szybkiego czytania
, Łódź 1999.
R. Czabaj,
Diagnoza pedagogiczna niepowodzeń szkolnych — przegląd metod diagnostycznych
,
Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 1(1)/2008, s. 13–18.
R. Czabaj,
Przegląd metod terapii pedagogicznej
, Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 1(3)/2009, s. 13–16.
E. Czaplewska,
Trudności w czytaniu a zaburzenia rozwoju mowy
, Biuletyn PTD „Dysleksja” nr
2(7)/2010, s. 7–11.
G. Dryden, J. Vos,
Rewolucja w uczeniu
, Poznań 2003.
A. Jurek,
Profilaktyka niepowodzeń w czytaniu i pisaniu na przykładzie wybranych metod
, Biuletyn
PTD „Dysleksja” nr 2/(2)/2008, s. 33–37.
E. Kramarczyk,
Bajki szczególne, bajki terapeutyczne
, „Życie Szkoły” nr 10/ 2007, s. 10–13.
G. Krasowicz-Kupis, I. Pietras,
W kierunku poprawy sytuacji diagnozowania dysleksji
, Biuletyn PTD
„Dysleksja” nr 1(1)/2008, s. 20–21.
BIBILOGRAFIA
MODUŁ 2 — KLASY I—III
C. Kupisiewicz,
Dydaktyka ogólna
, Warszawa 2002.
I. Mańkowska, M. Rożyńska,
Program ORTOGRAFFITI z Bratkiem kl. I
, Gdynia 2010, s. 19–20
(dostępny do pobrania po zalogowaniu ze strony:
www.ortograffiti.pl/nauczyciele/materialy_do_pobrania).
B. Połeć,
Czy dziecko z tego wyrośnie
…, „Życie Szkoły”, nr 9/2006, s. 24-28.
B. Rocławski,
Poradnik fonetyczny dla nauczycieli
, Warszawa 1986.
H. Spionek,
Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne
, Warszawa 1973.
E. Tryzno,
Diagnoza edukacyjna dzieci 6-, 7- letnich rozpoczynających naukę
, Gdańsk 2006.
W. Turewicz (red.),
Jak pomóc dziecku z dysortografią
, Zielona Góra 2000.
K. Wójcik,
Nauczanie polisensoryczne
, „Życie Szkoły” nr 9/2009, s. 40–41.
B. Zakrzewska,
Trudności w czytaniu i pisaniu. Modele ćwiczeń
, Warszawa 1996.
Metody, programy i zestawy ćwiczeń do pracy z uczniem ryzyka dysleksji
M. Bogdanowicz,
Metoda Dobrego Startu
, Warszawa 1999.
M. Bogdanowicz,
Przygotowanie do nauki pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne według Hany Tymi-
chovej
, Gdańsk 2000.
M. Bogdanowicz,
Przytulanki, czyli wierszyki na dziecięce masażyki
, Gdańsk 2003.
M. Bogdanowicz,
Trudne litery b, d, g, p
, Gdańsk 2000.
M. Bogdanowicz,
W co się bawić z dziećmi. Piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka
, Gdańsk
2000.
M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka,
Od piosenki do literki
, Gdańsk 2006.
M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka,
Piosenki do rysowania
, Gdańsk 2006.
M. Barańska, E. Jakacka,
Wiem jak to napisać. Ćwiczenia ortograficzne dla klas nauczania zintegro-
wanego
, Gdańsk 2000.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska,
Dni tygodnia, pory roku i miesiące. Zabawy i scenariusze zajęć roz-
wijających funkcje językowe
, Gdańsk 2004.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska,
Karty ortomagiczne
, Gdynia 2007.
M. Bogdanowicz., M. Rożyńska,
Lewa ręka rysuje i pisze
, Gdańsk 2004.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska,
Zeszyt z ukośnie ułożoną liniaturą dla uczniów leworęcznych
, Gdańsk
2003.
M. Bogdanowicz, M. Rożyńska,
Zeszyt z węższą liniaturą (zeszyt dla uczniów z dysleksją)
, Gdańsk
2005.
BIBILOGRAFIA
MODUŁ 2 — KLASY I—III
M. Bogdanowicz, D. Szlagowska,
Piosenki do rysowania
, Gdańsk 1996.
A. Eckert,
Zabawy rozwijające zmysły
, Kielce 2002.
M. Frostig, D. Horne,
Wzory i obrazki
, Warszawa 1987.
L. Furmaga.
Ortofrajda: gawęda i teoria. Przewodnik
, Wejherowo 2007.
K. Grabałowska, J, Jastrząb, J. Mickiewicz, M. Wojak,
Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu. Poradnik meto-
dyczny do terapii dzieci dyslektycznych
, Toruń 1995.
Z. Hanzel,
Dyktanda graficzne
, Gdańsk 2000.
R. A. Hływa,
311 szlaczków i zygzaczków. Ćwiczenia grafomotoryczne usprawniające rękę piszącą
,
Gdańsk 2004.
R. Janiec,
Ortofrajda. Nauka ortografii zupełnie inaczej
, „Biuletyn Oświatowy” nr 12/2002.
J. Jastrząb,
Terapia jako metoda działania
, Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 1(3)/2009, s. 7–12.
J. Jastrząb,
Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych u dzieci dyslektycznych
, Warszawa
2005.
V. Karaskova,
Zabawy ruchowe
, Gdańsk 2007.
G. Krasowicz-Kupis,
Trudne głoski s–c, sz–cz
, Gdańsk 2005.
J. Krzyżewska,
Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej
, Suwałki 2000,
E. Kujawa, M. Kurzyna,
Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur
wyrazowych
, Warszawa 1994.
M. Kurczyńska,
Jak przygotować dziecko do czytania i pisania i mieć przy tym sporo zabawy
, Biule-
tyn PTD „Dysleksja” nr 3(8)/2010, s. 56–58.
I. Mańkowska,
Kreowanie rozwoju dziecka
, Gdynia 2005.
I. Mańkowska,
Po prostu ćwicz! Ćwiczenia z wykorzystaniem integracji sensorycznej
, Biuletyn PTD
„Dysleksja” nr 2(2)/2008, s. 57–59.
I. Mańkowska, M. Rożyńska,
ORTOGRAFFITI z Bratkiem, klasa 1
, Gdynia 2010.
V. F. Maas,
Uczenie się przez zmysły
, Warszawa 1998.
A. Omiecińska, Z. Saduś,
Ortografia dla uczniów szkoły podstawowej
, Opole 2001.
Z. Orzechowska, I. Kurzejewska,
Coraz lepiej czytam i piszę. Ćwiczenia wspomagające naukę czyta-
nia i pisania w klasie 1
, Warszawa 2006.
K. Pankowska,
Edukacja przez dramę. Przewodnik metodyczny
, Warszawa 1997.
BIBILOGRAFIA
MODUŁ 2 — KLASY I—III
Z. Rejniak, D. Stryjewska,
Ćwiczenia graficzne ułatwiające pisanie liter
, Kielce 2002.
Strony internetowe
http://efektywnoscksztalcenia.aps.edu.pl/APS_Efektywnosc/article/115000001.id
http://www.ortograffiti.pl/nauczyciele/men_wprowadza_zmiany
http://bip.men.gov.pl/
index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=26&Itemid=49&limitstart=10
Plik z chomika:
ella551
Inne pliki z tego folderu:
AO_literatura(1).pdf
(55 KB)
artykul_1 I-III (1)(1).pdf
(966 KB)
PREZENTACJA_RYZYKO_DYSLEKSJI(1).pdf
(226 KB)
Uczen_z_dysleksja_w_domu(1).pdf
(1038 KB)
Uczen_z_dysleksja_w_szkole(1).pdf
(1326 KB)
Inne foldery tego chomika:
Badanie słuchu fonematycznego irena styczek
Ćw. grafomotoryczne wg H. Tymichovej
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin