Bibliografia_4 I-III(1).pdf

(55 KB) Pobierz
646941415 UNPDF
BIBILOGRAFIA
MODUŁ 4 — KLASY I—III
Literatura podstawowa
M. Bogdanowicz, Ryzyko dysleksji. Problem i diagnozowanie , Gdańsk 2008.
R. Czabaj, Przegląd metod terapii pedagogicznej , Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 1(3)/2009.
J. Dyrda, Style uczenia się dzieci dyslektycznych a wymagania poznawcze szkoły , Gdańsk 2004,
s. 18–30, 92–162.
J. Jastrząb, Nauczyciel współczesnej szkoły jako dydaktyk, wychowawca, diagnosta, terapeuta , „W y-
chowanie na co dzień” nr 9/2008.
J. Jastrząb, Szkolna pomoc psychologiczno-pedagogiczna alternatywą wobec poradnictwa zinstytucjo-
nalizowanego , Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 1(9)/2011.
I. Mańkowska, Kreowanie rozwoju dziecka , Gdynia 2005, s. 69–148.
Literatura zalecana
M. Bogdanowicz, Integracja percepcyjno-motoryczna. Teoria – diagnoza – terapia , Warszawa 1997.
M. Bogdanowicz, Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym , Warszawa 1991.
M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, Uczeń z dysleksją w szkole. Poradnik nie tylko dla polonistów , Gdynia 2005.
W. Brejnak, K.J. Zabłocki, Dysleksja w teorii i praktyce , Warszawa 1999.
I. Czajkowska, K. Herda, Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole , Warszawa 1996.
J. Jastrząb, Dostosowywanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej do specjalnych potrzeb uczniów
z dysleksją , „Wychowanie na co dzień” nr 9/2006.
J. Jastrząb (red.), Edukacja terapeutyczna , Toruń 2002.
J. Jastrząb, Profilaktyka w szkolnym programie wychowawczym , „Wychowanie na co dzień”
nr 10/2002.
J. Jastrząb, Rola i zadania nauczyciela terapeuty , Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 2(2)/2008.
J. Jastrząb, Terapia pedagogiczna jako metoda działania , Biuletyn PTD „Dysleksja” nr 1(3)/2009.
J. Jastrząb, Wyrównywanie szans edukacyjnych , „Wychowanie na co dzień” nr 7–8/2001.
G. Krasowicz, Język, czytanie i dysleksja , Lublin 1997.
M. Lipowska, Profil rozwoju kompetencji fonologicznej dzieci w wieku przedszkolnym , Kraków 2001.
E. Małek, Dziecięce Hip-Hop. Zabawy stymulujące psychomotoryczny rozwój dziecka , Kraków 2000.
B. Zakrzewska, Trudności w czytaniu i pisaniu. Modele ćwiczeń , Warszawa 1996
646941415.002.png 646941415.003.png 646941415.004.png 646941415.005.png 646941415.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin