KONSPEKT LEKCJI: Koszykówka
Klasa: V Liczba ćwiczących: 14 Czas trwania: 45‘ Miejsce: Sala gimnastyczna
Przybory: Materac, ławeczka, horągiewki, piłki koszykowe
Umiejętności (Zadania główne i dodatkowe: Tor przeszkód w lekcji piłki koszykowej
Motoryczność: Kształtowanie zwinności, szybkości, skoczności
Wiadomości: Samoocena
Tok Lekcyjny
Nazwa i opis ćwiczenia
Powt/Czas
Uwagi organizacyjo – metodyczne
Cz. I wstępna
Zab. ożywiająca
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji
„Berek parami”
2’
1’
XXXXXXXXX
N
Cz. II A
Ćw. RR
Ćw. NN
Ćw. T
Ćw. RR i NN
Ćw. mm brzucha
Ćw. mm grzbietu
Podskoki
- bieg dookoła sali
- naprzemienne krążenie RR w tył
- krążenie LR w przód PR w tył
- rozgrzewanie nadgarstków w biegu
- skip A
- skip C
- marsz w skłonie
- w marszu wymach LN do PR
- co trzeci krok skłon T w przód
- w półprzysiadzie RR na kolanach, zataczanie kółek do wew. i na zew.
- przysiad na LN i przenoszenie ciężaru ciała na PN i odwrotnie
- w siadzie rozkrocznym skłony do PN i LN
- naginanie RR w podporze
- „nożyce” pionowe i poziome
- „kołyska”
- podskoki kuczne
8x
10 sek.
10x
20 sek.
10 x
5x
Bieg dookoła sali
X X X X X X X X
X X
X N X
XXXXXXXXXX
Zwracam uwagę na poprawne wykonywanie ćwiczenia
N mobilizuje uczniów do wysiłku
Przejście do luźnej rozsypki
X X X X
X X X
X X X X X
W czasie rozgrzewki nie ćwiczący rozkładają tor przeszkód po wcześniejszej objaśnieniach przez N
Cz. II B
Tor przeszkód
Gra
N pokazuje jak powinien wyglądać prawidłowo wykonany slalom.
1.Start z linii końcowej, bieg między chorągiewkami (slalom)
2. Podniesienie piłki koszykowej z parkietu i slalom z kozłowaniem zakończony rzutem z dwutaktu
3. Bieg slalomem między chorągiewkami, zebranie piłki z parkietu i rzut z dwutaktu z lewej
strony
4. Bieg z pod kosza, przewrót w przód na materacu
5. Bieg po ławeczce
6.Zatrzymanie się na linii rzutów wolnych i wykonanie dwóch celnych rzutów z miejsca
Gra szkolna
5’
Każdy pokonuje tor dwa razy. Pierwszy raz, na próbę, drugi na czas. N zwraca uwagę na poprawne wykonanie dwutaktu z obu stron.
Sprzątnięcie toru przeszkód przez uczniów
Podział na zespoły
Cz. III Końcowa
Czynność O-P
- w marszu głębokie wdechy i wydechy
- Zbiórka, omówienie zajęć, pożegnanie
1x
Zbiórka
XXXXXXXX
mapmapek