Zakład Energoelektroniki i Sterowania
Programowanie mikroprocesorów
Nazwisko i imię:
Jędrzej Kozerawski
Semestr:
4
Wydział:
BMiZ
Kierunek:
Mechatronika
Grupa dziek./lab:
2/1
Temat ćwiczenia:
Ćwiczenia laboratoryjne nr 1
Data wykonania ćwiczenia:
23.02.2012r.
Data i podpis prowadzącego:
Ocena:
1. Program 1 – dodawanie i odejmowanie w pętli
Stan 1 – wartość i=0 (value)
Krok następny – wartość i=1 (value), wartości rosną kolejno
Ostatni etap pierwszej pętli for – wartość i=15 (value – 0F zapis szesnastkowy liczby 15)
Rozpoczęła się kolejna pętla for. Wartości zaczynają maleć w kierunku 1
(i=14 , 0E szesnastkowo to 14)
2. Program 2 – zmiana stanów wysokich na porcie
Stan 1 - stan wysoki na najmłodszym bicie (i=1)
Stan 2 – stan wysoki na drugim wyjściu (i=4)
Stan ostatni pierwszej pętli for i jednocześnie początkowy drugiej. (i=128)
Stan wysoki na najstarszym bicie. Rozpoczyna się „powrót” stanów wysokich aż do najmłodszego bitu.
Stan ostatnio drugiej pętli for i jednocześnie początkowy kolejnej.
Stan wysoki na najmłodszym bicie. Następuje przejście do kolejnej pętli for (i=1)
3. Wnioski
Przy użyciu bardzo prostych, nieskomplikowanych i dosyć logicznie uzasadnionych operacji matematycznych możemy precyzyjnie sterować w żądany przez nas sposób pracą mikrokontrolera i jego portów. Odpowiednio zastosowane operacje dodawania, odejmowania oraz mnożenia i dzielenia przez 2 (z racji systemu dwójkowego) mogą spowodować płynną pracę mikrokontrolera i prawidłowy efekt na wyjściu (sekwencja zapalania diod w żądanej kolejności i przez określony czas). Sprawia to, iż całe środowisko jest dosyć intuicyjne i wymaga od użytkownika oprócz znajomości składni języka również logicznego myślenia, które poprzez zastosowanie odpowiednich działań może znacznie przyspieszyć większość operacji wykonywanych przez mikrokontroler.
chesschempion