Sprawozdanie 1.docx

(4170 KB) Pobierz

 

Zakład Energoelektroniki i Sterowania

Programowanie mikroprocesorów

Nazwisko i imię:

 

Jędrzej Kozerawski

Semestr:

4

Wydział:

BMiZ

Kierunek:

Mechatronika

Grupa dziek./lab:

2/1

Temat ćwiczenia:

Ćwiczenia laboratoryjne nr 1

             

Data wykonania ćwiczenia:

23.02.2012r.

Data i  podpis prowadzącego:

Ocena:

 

 

1.       Program 1 – dodawanie i odejmowanie w pętli

 

Stan 1 – wartość   i=0  (value)

 

Krok następny – wartość   i=1 (value), wartości rosną kolejno

 

Ostatni etap pierwszej pętli for – wartość  i=15 (value0F zapis szesnastkowy liczby 15)

 

Rozpoczęła się kolejna pętla for. Wartości zaczynają maleć w kierunku 1

(i=14 , 0E szesnastkowo to 14)

 

 

 

 

2.       Program 2 – zmiana stanów wysokich na porcie

 

 

 

 

Stan 1  - stan wysoki na najmłodszym bicie (i=1)

 

 

Stan 2 – stan wysoki na drugim wyjściu (i=4)

 

 

 

 

Stan ostatni pierwszej pętli for i jednocześnie początkowy drugiej. (i=128)

Stan wysoki na najstarszym bicie. Rozpoczyna się „powrót” stanów wysokich aż do najmłodszego bitu.

 

Stan ostatnio drugiej pętli for i jednocześnie początkowy kolejnej.

Stan wysoki na najmłodszym bicie. Następuje przejście do kolejnej pętli for (i=1)

 

3.       Wnioski

Przy użyciu bardzo prostych, nieskomplikowanych i dosyć logicznie uzasadnionych operacji matematycznych możemy precyzyjnie sterować w żądany przez nas sposób pracą mikrokontrolera i jego portów. Odpowiednio zastosowane operacje dodawania, odejmowania oraz mnożenia i dzielenia przez 2 (z racji systemu dwójkowego) mogą spowodować płynną pracę mikrokontrolera i prawidłowy efekt na wyjściu (sekwencja zapalania diod w żądanej kolejności i przez określony czas). Sprawia to, iż całe środowisko jest dosyć intuicyjne i wymaga od użytkownika oprócz znajomości składni języka również logicznego myślenia, które poprzez zastosowanie odpowiednich działań może znacznie przyspieszyć większość operacji wykonywanych przez mikrokontroler.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin