Przygody misia.doc

(30 KB) Pobierz
Przygody misia - zestaw zabaw stymulacyjno - terapeutycznych

Przygody misia - zestaw zabaw stymulacyjno - terapeutycznych

CELE:
- ćwiczenia narządów mowy,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej,
- rozwijanie pamięci słownej, koncentracji uwagi, spostrzegawczości,
- rozwijanie percepcji słuchowej z wykorzystaniem bodźców niewerbalnych i werbalnych,
- ćwiczenia słuchu fonematycznego (różnicowanie głosek s –ś, z – ź, c - ć w wyrazach dobrze i źle wypowiedzianych),
- ćwiczenie umiejętności liczenia.,
- ćwiczenie orientacji przestrzennej : lewa, prawa,
- rozpoznawanie i nazywanie kolorów.

POMOCE: karta pracy – labirynt, komplet kartoników z misiami, plansza z pociągiem, maskotki – zwierzątka, mały i duży miś (maskotki lub obrazki), zestaw obrazków z głoskami s, z, c, „Rysowane wierszyki” E. Skorek.

PRZEBIEG:

1. „Dzień dobry misiu” - zabawa fabularyzowana ćwicząca narządy mowy

Miś obudził się wcześnie rano – poprzeciągał się , poziewał.
Zrobił poranną gimnastykę – kilka podskoków (unoszenie języka na górny wałek dziąsłowy), kilka wymachów rąk (wypychanie językiem policzków) i pięć okrążeń (w prawo i w lewo) wokół stołu (ruchy okrężne języka w przedsionku jamy ustnej, usta zamknięte). Umył ząbki (oblizywanie czubkiem języka górnych i dolnych zębów po wewnętrznej stronie przy zamkniętych i otwartych ustach). Postanowił policzyć swoje ząbki (dotykanie czubkiem języka każdego zęba na dole i górze). Nagle poczuł wielki głód i usłyszał jak mu burczy w brzuchu (wibrowanie wargami bbb,bbb).To znak, że pora na śniadanie.

2. „Droga misia do miodu” – labirynt (kreślenie linii nieregularnych).

3. „Szukaj pary” – ustawianie w pary misiów mających wspólne cechy ( taki sam kolor, takie samo ubranie), liczenie (pokazywanie ilości misiów na palcach).

4. „Spacer misiów” – ćwiczenie rytmiczne

Idą misie parami,
tupią głośno nóżkami.
Prawą nóżką tup, tup, tup.
Lewą nóżką tup, tup, tup.

Prowadzący podaje kolejne rytmy, dziecko powtarza, np. 0 00, 00 0, 00 00

5. „Podróż pociągiem” - prowadzący wymienia zwierzęta jadące pociągiem, a dziecko układa na planszy. Ilość kolejnych elementów zwiększamy tylko wtedy, gdy dziecko dobrze zapamiętało poprzednie polecenie (liczbę i kolejność).

6. „Mały i duży miś” - misie opowiadają co widziały w czasie podróży. Prowadzący wypowiada wyrazy poprawnie i źle (pokazując obrazek). Dziecko, gdy usłyszy wyraz wypowiedziany prawidłowo wskazuje misia dużego, a gdy źle – małego.

Wyrazy – piaskownica, stół, zamek, słoń, skakanka, parasol, lis, sowa, smok, widelec, cebula, samolot, słońce.

7. „Miś” – rysowany wierszyk.

Główka kształt kółka ma,
na niej leżą uszka dwa.
Brzuszek piękny, okrąglutki,
taki sam jak mają nutki.
Łapki, nóżki, oczko jedno, drugie,
zaraz misiu do nas mrugnie.
Nosek, buzię ładną dam,
aby miodek mógł jeść sam.

8. „Misie” – pożegnanie piosenką.

Jadą, jadą misie
Trala, lala, la.
Śmieja im się pysie
Haha, haha,, ha

Przyjechały do lasu,
Narobiły hałasu.
Przyjechały do boru,
Narobiły rumoru.

Jadą, jadą misie
Trala, lala, la.
Śmieją im się pysie
Haha, haha, ha

A misiowa jak może
Prędko szuka w komorze,
Plaster miodu wynosi
Pięknie gości swych prosi

Jedzą, jedzą misie,
Trala, lala, la
Śmieją im się pysie
Haha, haha, ha

Zjadły wszystkich plastrów sześć
I wołają: dajcie jeść!
Zjadły wszystkich plastrów sześć
I wołają: dajcie jeść!

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin