25.02.08-Scenariusz zajęć dla grupy 5-6 latków-W świecie litery S.doc

(44 KB) Pobierz
Scenariusz zajęć dla grupy 5-6 latków

Scenariusz zajęć dla grupy 5-6 latków

 

Data: 25.02.2008

Prowadzący: Liszka Katarzyna

 

W świecie litery S,s

TEMAT DNIA:

I.                    „Marsz dzieci”- dzieci bawią się wspólnie, uczą się słów nowej zabawy i rytmicznie maszerują. Rozmowa na temat atrybutów karnawału i przeżyć dzieci z nim związanych.

II.                 1) Wypowiadanie i pisanie litery S,s. Dziecko wie jak wygląda litera S,s (duża, mała, pisana i drukowana). Opowiadanie treści obrazka. Czytanie tekstu zamieszczonego pod ilustracją.

2)Zajęcia ruchowe- usprawnienie chwytności dziecka

 

CELE OPERACYJNE:

Dziecko zna:

·         atrybuty karnawału

·         wie czym jest bal karnawałowy

·         wie jak wygląda model litery S,s (dużej, małej, pisanej i drukowanej)

Dziecko potrafi:

·         bawić się wspólnie i zgodnie

·         reagować na rytm melodii

·         przedstawić treść obrazka

·         odczytać tekst zamieszczony pod ilustracją

·         sylabować i głoskować wyrazy

·         wskazywać miejsce litery „s” w wyrazie

 

METODY:

·         słowna: pogadanka, opowiadanie, praca z książką

·         oglądowa: pokaz

·         praktyczno-ćwiczeniowa

 

FORMY ORGANIZACYJNE:

·         indywidualna-jednolita

·         zbiorowa

·         grupowa

 

POMOCE:

·         obrazek sera

·         model wyrazu „ser”

·         podręcznik

·         piłeczki

 

 

 

 

 

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1.      Czynności organizacyjne (sprawdzenie obecności)

2.      Zabawa ze śpiewem „Marsz dzieci”

Dzieci dobierają się w pary i śpiewają. Następnie pary się rozdzielają i dzieci chodzą osobno w dwóch rzędach. Łączą się w koło i maszerują na zmianę w prawo i w lewo.

3.      Rozmowa na temat karnawału

·         Skojarzenia z karnawałem

·         Co dzieci wiedzą o karnawale?

·         Czy brały udział  balu karnawałowym?

·         Za co były przebrane?

·         Jakie są atrybuty balu/karnawału?

4.      Zabawa ruchowa „Powódź”

Dzieci biegają w luźnej gromadzie po sali. Na polecenie prowadzącego „powódź” wchodzą na ławeczki. Na polecenie „świeci słońce” „wkręcają” rączkami żarówki.

5.      Marsz po kole w rytm bębenka

6.      Wprowadzenie litery S,s

·         Przywieszenie modelu i obrazka „ser”

·         Sylabowanie i głoskowanie wyrazu ser

·         Kreślenie litery S,s na dywanie i w powietrzu

·         Ćwiczenia w pisaniu litery S,s (dużej, małej, pisanej i drukowanej)

·         Zaznaczanie sylab i głosek a także występowanie litery „s” w wyrazach

7.      Opisanie pełnymi zdaniami ilustracji z podręcznika

8. Kolorowanie obrazka „Pirat” wg oznaczeń

8.      Zajęcia ruchowe wg pomysłu prowadzącego

·         Luźny bieg po sali

·         Podrzucanie i łapanie piłeczki jedną ręką (prawa, lewa)

·         Ustawienie w parach- rzucanie piłeczki do partnera

·         Turlanie piłeczki nosem(dzieci znajdują się na czworakach)

·         Podawanie piłeczki z ręki do ręki po obwodzie koła (na wysokości brzucha)

·         Skręty w bok z piłeczką

·         Skiping C

·         Bieg po kole

·         Marsz po kole

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Słowa do zabawy „Marsz dzieci”

 

I. A więc śmiało maszerujmy raz, dwa, raz, dwa,

Przy tym sobie wyśpiewujmy raz, dwa, raz, dwa,

La, la, la...

II. Lewi w lewo, prawi w prawo, raz, dwa, raz, dwa,

Rozejdźmy się zgrabnie, żwawo, raz, dwa, raz, dwa

La, la, la...

III. Gdy nam tutaj tak wesoło raz, dwa, raz, dwa

Dłoń do dłoni, zróbmy koło raz, dwa, raz, dwa

La, la, la...

IV.W miłym kółku czas uleci raz, dwa, raz, dwa

Bawcie się więc grzecznie dzieci raz, dwa, raz, dwa

La, la, la...

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin