SCENARIUSZ(angielski).doc

(26 KB) Pobierz
SCENARIUSZ 1

SCENARIUSZ 1

Temat : Przedstawienie się po angielsku.

 

Cele :

- rozbudzanie zainteresowania językiem angielskim,

- zapoznanie dzieci ze zwrotami “Who are you ?” ,

  “I am ...” ,

- nauka piosenki “Good morning” .

 

1.Zajęcia rozpoczynam od przedstawiania się. Podchodzę do

każdego dziecka podając mu rękę, wymawiając bardzo

wyraźnie formułę “I am Barbara”.

Uczniowie starają się powtarzać z podanym przeze mnie

odpowiednikiem własnego imienia w języku angielskim.

 

2.Po wspólnym zapoznaniu się proponuję dzieciom naukę

piosenki “Good morning”.

Wspólnie witamy się z Kasią śpiewając :

               Good morning, good morning to Kate.

               Good morning, good morning to you.

Czynność tą powtarzamy witając się po kolei ze wszystkimi

dziećmi.

 

3.Gdy dzieci poznały swoje imiona zaczynam dyskusję :

-dlaczego uczymy się języka angielskiego,

- w jakich krajach język angielski jest językiem urzędowym.

Pomocą okazuje się mapa świata, na której z dziećmi

wymieniamy i pokazujemy nazwy państw, począwszy od

Wielkiej Brytanii, a kończąc na Wyspach Kokosowych.

 

4.Kolejny etap to utrwalenie zwrotów, które dzieci poznały

na zajęciach. Czynię to poprzez zabawę z piłką, wyciągając ją

z mojego “Magic box” (kolorowe duże pudło w którym

znajdują się różnego rodzaju rekwizyty, niezbędne do dalszych zajęć. Zawartość “Magic box” jest dla dzieci tajemnicą)

i rzucam do dziecka wykazującego w czasie zajęć

największą inicjatywę pytając :

                                                 “Who are you ?”

Dziecko odpowiada “I am Kate” i rzuca piłkę do wybranego

kolegi ponawiając moje pytanie “Who are you ?”

Pilnuję aby piłka trafiła do każdego dziecka.

 

5.Na zakończenie zajęć dzieci otrzymują zdania

do uzupełnienia na kartach pracy.

 

 

 

SCENARIUSZ  NR  6

 

Temat : Owoce - FRUITS .

 

Cele :

- zapoznanie dzieci z nazwami owoców w języku angielskim,

- nauka piosenki mruczanki “I like to eat” ,

- utrwalenie umiejętności poprawności posługiwania

  się nazwami kolorów.

 

1. Wprowadzenie w tematykę zajęć

    Rozwiązanie Krzyżówki

 

 







1. C Z E R W O N Y



2.    D Z I  E  W  I Ę Ć



3.    Z I  E  L  O N Y

4.                  C Z T E R Y



5.          S  Z  E Ś Ć

 

 

1. Red

2. Nine

3. Green

4. Fourth

5. Six

 

2. Rozmowa z dziećmi na temat owoców, które znają, podział

na te, które rosną u nas w kraju i te, które są sprowadzane

z zagranicy.

 

3. Prezentacja owoców i nazywanie ich po angielsku.

Dzieci powtarzają za mną.

          - This is an apple.

          - This is a banana.  (...)

 

4. Praca indywidualna polegająca na przyklejaniu

odpowiednich nazw owoców pod ich rysunkami.

 

5. Nauka piosenki mruczanki “I like to eat” . Wyjaśnienie

słów “like” i “eat”.

          I like to eat, eat, eat apples and bananas.

          I like to eat, eat, eat apples and bananas.

 

6. Zabawa sytuacyjna.

Zapisuję na tablicy nazwy poznanych owoców. Dzieci siadają

na krzesłach ustawionych w ten sposób, że tworzą koło.

Biorę udział w zabawie, stoję na środku koła.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin