Broń Dominatu Ebionitów vol.1.pdf

(190 KB) Pobierz
Bron Dominatu Ebionitow vol.1
nieoficjalny dodatek do gry Klanarchia
http://klanarchia.pl/pl/
Broń Dominatu Ebionitów
"Sotnik"
Kusza pneumatyczna, która nie potrzebuje gazoplujów, ebionicka wersja popularnej kuszy pneumatycznej "Syk" powietrze sprężane
jest ręcznie przez odciągnięcie wajchy, umocowanej z boku, wzdłuż lufy kuszy. Znajduje się na wyposażeniu wielu jednostek
żołnierzy Dominatu.
Typ: strzelecka [dwuręczna]
Zasięg daleki
Obrażenia +2
Szybkostrzelność 1/rundę [ładowanie jedna runda, strzał w drugiej rundzie]
Magazynek 2 [kusza ma dwie komory, dzięki czemu w warunkach bojowych nawet w wypadku zgubienia zasobnika z pociskami
zawsze jeden zapasowy pocisk jest gotowy do użycia bo znajduje się już w broni; niestety nie przekłada się to na szybkostrzelność
gdyż tak czy siak przed każdym strzałem trzeba ręcznie sprężyć powietrze]
Zawodność 2
Cena 45 den
"Dublet"
Kusza pneumatyczna [nie potrzebuje gazoplujów, ulepszona wersja kuszy "Sotnik"].
Tego typu kusze widzę jako coś co dopiero wypiera kusze "Sotnik", a zatem znajduje się na wyposażeniu jednostek elitarnych
i specjalnych [nie mam tu na myśli "sotni" rezydentów, bo ich żołnierze, jak wynika z podręcznika mają zwykłe kusze z łuczyskami,
zapewne ze względu na to iż nie są wszak godni zaufania, bo "sotnie" mają charakter kompanii karnych, no i dlatego, że zwykłe kusze
są prostsze, a tym samym łatwiejsze w naprawie w warunkach bojowych biorąc pod uwagę w jakich to warunkach operują oddziały
rezydentów tego typu prosta broń wydaje się optymalna].
Typ: strzelecka [dwuręczna]
Zasięg daleki
Obrażenia +2
Szybkostrzelność 3/rundę [ładowanie 2 rundy, strzał w trzeciej i czwartej rundzie, albo dwa strzały w trzeciej]
Magazynek 2 [kusza ma dwie lufy ułożone jedna nad drugą, ale jeden wspólny zasobnik sprężonego powietrza, sprężając powietrze za
pomocą ręcznej dźwigni przygotowujemy jednocześnie obie lufy do strzału od użytkownika zależy czy odda potem dwa strzały pod
rząd, czyli w jednej rundzie, czy też będzie strzelał pojedynczo]
Zawodność 3
Cena 60 den
"Ognista lanca"
Specyficzna odmiana miotacza ognia jednorazowego użytku. Broń ta to cienka, mocna, metalowa rura, długości ok.1,5 m, w 2/3
wydrążona w środku, zaopatrzona w prostą, równoległą do niej dźwignię spustową, uruchamiającą wbudowane w nią, blisko jej końca,
urządzenie działające na zasadzie krzesacza. Lanca "nabijana" jest sprężoną, gęstą mieszanką łatwopalną [zmieszaną ze stężonym
kwasem] po uruchomieniu, poprzez nacisk na dźwignię spustową, zapłonu mieszanka zajmując się ogniem, dzięki swemu
specyficznemu składowi i odpowiedniemu sprężeniu, jest "wystrzeliwana" w postaci skoncentrowanej strugi lepkiej, płonącej i przy
okazji żrącej cieczy. Struga nie tyle obejmuje cel ogniem, ile wypala w nim otwór o średnicy 2 3 razy większej od "kalibru" lancy,
przy czym sama mieszanka płonie jeszcze przez pewien czas. Naturalnie nie można jej ugasić wodą... Produkowane w manufakturach
zbrojeniowych "Ogniste lance", jako broń bardzo prosta w obsłudze, a jednocześnie całkiem skuteczna, trafiają na wyposażenie
ebionickich strażnic pogranicznych i oddziałów wypadowych. Mankamentem jest problematyczne nabijanie wykorzystanej już broni
potrzeba do tego wyposażonego warsztatu, w którym pod ciśnieniem wtłacza się do lancy porcję odpowiednio spreparowanej
mieszanki. W praktyce używający lancy żołnierze posiadają po 3 5 egzemplarzy tej broni, nosząc ją w futerałach na plecach,
a wykorzystane po prostu porzucają.
Typ: strzelecka [dwuręczna]
Zasięg średni
Obrażenia +4 w pierwszej rundzie, 2 w drugiej [nie +2, tylko 2]
Szybkostrzelność 1/rundę
Magazynek 1 [jednokrotnego użytku]
Zawodność 3
Cena 25 den
Zasady specjalne:
Jeżeli przeciwnik posiada pancerz, użycie tej broni powoduje utratę 2 Ochrony mieszanka ma właściwości silnie żrące. Przed
działaniem tej broni chroni skutecznie tylko kombinezon lub filtrak, analogicznie jak w przypadku miotacza ognia czy toksyn.
1
651483683.021.png 651483683.022.png 651483683.023.png 651483683.024.png
nieoficjalny dodatek do gry Klanarchia
http://klanarchia.pl/pl/
"Quadrus" kusza pneumatyczna [zasobnikowa]
Kusza "pistoletowa", oficerska, noszona w sztywnej, drewnianej kaburze, składająca się z czterech luf [w układzie 22], osadzonych na
łożu wyposażonym w "pistoletowy" uchwyt i dostawną, trójkątną, blaszaną "kolbę", będącą wymiennym zasobnikiem ze sprężonym
powietrzem. Zasobnik starcza tylko na oddanie 4 strzałów, po czym należy nie tylko załadować nowe pociski strzałki, ale i dokręcić
kolejny zasobnik kolbowy [w komplecie jest zawsze jeden zapasowy noszony przy pasie i przez osoby niezorientowane mylony
z oficerską manierką]. Napełnienie sprężonym powietrzem zużytych zasobników możliwe jest tylko w wyspecjalizowanych
warsztatach wojskowych.
Typ: strzelecka [jedno/dwuręczna]
Zasięg średni
Obrażenia +2 [zasięg bliski]/+1 [zasięg średni]
Szybkostrzelność 4/rundę [ładowanie 4 rundy. wymiana zasobnika 3 rundy]
Magazynek 4 [cztery lufy w układzie 22]
Zawodność 3
Cena 95 den [cena zapasowego zasobnika kolbowego 10 Den]
Zasady specjalne:
Broń może być używana jako jednoręczna [w takim wypadku strzelając na zasięg średni na czas testu odejmuje się 2 od Strzelectwa],
lub dwuręczna [w takim wypadku dzięki wykorzystaniu kolby i odpowiedniemu podparciu broni ujemny modyfikator nie obowiązuje].
Kolba zasobnik wystarcza na oddanie tylko 4 strzałów. Jeżeli niezorientowany wróg uzna zapasowy zasobnik kolbowy za
specyficznego kształtu blaszaną manierkę i zechce ją "otworzyć", to tego typu manipulacje grożą rozerwaniem zasobnika w takim
wypadku eksplozja zadaje obrażenia 3.
"Szarpacz"
Używany przez wybranych, ebionickich żołnierzy specyficzny miecz o zębatej klindze, wykuwany w tajemnej kuźnicy w jednym
z interiorów z metalu nasączanego esencją Bezmiaru. Ranni nie tylko ciało, lecz i duszę, zabierając moc nieszczęsnym ofiarom
i zadając bolesne, jątrzące się i niestety skalane rany... Ze względu na kształt klingi miecze tego typu noszone są w bardzo szerokich,
mocowanych na plecach pochwach.
Typ: broń ręczna
Cechy: Wściekły atak +2, Utrzymanie pozycji +2, Błyskawiczna riposta 1
Obrażenia: +3
Zasady specjalne:
Po udanym zranieniu przeciwnika [czyli zadaniu mu przynajmniej 1 obrażenia] traci on 3 kości w kolejnej rundzie walki [na skutek
rozdzierającego bólu spowodowanego ostrymi "zębami" klingi, które rozszarpują ciało], chyba że uda mu się zdać Trudny test
Zaklinania ciała. Jeżeli przeciwnik osoby posługującej się mieczem posiada pancerz każde udane trafienie dodatkowo niszczy
mu 1 Ochrony. Rany zadane tą bronią to rany skalane [podręcznik str.63], pozostawiające przy okazji szpetne blizny [po zadaniu rany
gracz prowadzący zranioną postać wykonuje rzut k10 sukces oznacza, że rana zabliźni się normalnie, oczywiście gdy tylko zostanie
oczyszczona ze skalania, brak sukcesu oznacza że po ranie pozostanie poszarpana, szpecąca blizna].
2
651483683.001.png 651483683.002.png 651483683.003.png 651483683.004.png 651483683.005.png
nieoficjalny dodatek do gry Klanarchia
http://klanarchia.pl/pl/
Pocałunek Nakaheda
Ta broń używana jest przez oddziały wojsk dywersyjnych Dominatu, podczas ataków na siedziby klanów, które posiadają silną ochronę
okultystów. Ostrza te stworzone zostały ze stali, do której dodano jad demona. Najczęściej broń ma postać małego żółtego dysku,
którym miota się z ukrycia w stronę celu. Osoba zraniona takim ostrzem, odczuwa przez chwilę palący ból i doświadcza wizji
okropieństw czających się w Mroku. Musi się im oprzeć, inaczej jad demona zaczyna krążyć w jej żyłach, czyniąc ją podatniejszą na
ataki potworów czających się w Bezmiarze.
Typ: jednoręczna/ miotana
Obrażenia: +1
Cena: broń zakazana w Omamie, cena nieznana
Zasady specjalne:
osoba, która otrzyma obrażenie, musi zdać Trudny test Dominowania Ducha przegrany sprawia, że zaczyna ona odczuwać silny strach
przed jakimikolwiek działaniami własnymi, związanymi z okultyzmem nie będzie chciała odprawić egzorcyzmu, stawić czoła
Nemezis, będzie wzdragać się nawet przed uruchomieniem modułu.
Żeby zmusić się do takiej czynności, musi zdać test Zimnej Krwi:
Wymagający dla modułu
Trudny dla egzorcyzmu
Bardzo Trudny dla Ścieżki oraz Nemezis
lub zapłacić 2 pkt Mocy za każde działanie
Powyższa zasada działa do czasu usunięcia skażenia przez rytuał Konsyliarza lub odpowiedni moduł technomancji.
Pazur Arymana
To proste czarne ostrze wykonywane jest ze stali, połączonej z jadem demona Arymana. Rękojeść broni wykonana jest z tego samego
materiału co ostrze, opleciona rzemieniem wykonanym z ludzkiej skóry. Osoba zraniona nim odczuwa silny ból, który przełamuje jej
bariery mentalne, pozwalając posiadaczowi broni poznać w momencie zadania rany Imię zranionego człowieka.
Typ: jednoręczna
Cena: broń zakazana w Omamie, cena nieznana
Cechy Utrzymanie pozycji +1 / Rozważny atak +1
Obrażenia: +1
Zasady specjalne:
Osoba zraniona tym ostrzem musi zdać Trudny test Dominowania Ducha, niezdany sprawia, iż atakujący poznaje prawdziwe Imię celu.
Miotacz Kriogeniczny Zmrażacz
Żercy Rytualistów słyną z mistrzowskiego użycia srebrnej broni. Technoklany, które zdają sobie sprawę, że nie są w stanie dorównać
innym rodzinom w sztuce walki wręcz, wyposażyły swoich Żerców w nowy rodzaj miotaczy. Zmrażacze działają doskonale przeciwko
Ifrytom i wszystkim innym demonom ognia. Po naciśnięciu spustu aktywuje się gazopluj, który wypycha z lufy obłok lodowych
odłamków i strugę arktycznie zimnego powietrza. W zasobniku znajduje się ciekły azot, który jest uwalniany w dwóch strzałach z tej
broni. Technoklany nie potrafiły się pozbyć jednej z wad: ogromnej niestabilności tej broni. W chwili kiedy ta broń zawodzi, operator
[lub przynajmniej jego ręce] zmieniają się w zamarzniętą bryłę. Broń oparta na zasadzie ulepszonej pompy cieplnej, której plany
odnalazły Technoklany na jednym z cmentarzysk. Podobno kiedyś takie pompy były używane do konserwowania i chłodzenia
żywności. Nastały inne czasy, więc użycie wynalazków także się zmienia.
Broń tę można znaleźć na wyposażeniu wojsk Dominatu jej plany zostały skradzione podczas jednej z misji agentów Cesarza.
Typ: strzelecka/dwuręczna
Cena: 130 den [zasobnik: 10 den]
Zasięg: średni
Szybkostrzelność: 1/rundę
Obrażenia: +4 [chłód/lód]
Magazynek: 2 [wymiana: 6 rund]
Zawodność: 4
Zasady specjalne:
Używa gazoplujów: jeden gazopluj wystarcza na 10 strzałów z tej broni, a jego wymiana zajmuje 2 rundy.
Zamrożenie: atak tą bronią obniża wartość Kondycji ofiary o połowę zadanych obrażeń [zaokrąglając w dół] na 13 rundy [zależnie od
panującej temperatury]. Ilość przebić uzyskana w Trudnym teście Zaklinania Ciała pozwala ograniczyć działanie zamrożenia.
Podatność na gorąco: jeżeli dookoła panuje wysoka temperatura [powyżej 40st.C.] zawodność rośnie o 2,
Niestabilna: jeżeli broń się zatnie eksploduje, a jej lodowata zawartość pokrywa operatora broni zadając obrażenia 4 i zamrażając go na
5 rund.
3
651483683.006.png 651483683.007.png 651483683.008.png 651483683.009.png 651483683.010.png
nieoficjalny dodatek do gry Klanarchia
http://klanarchia.pl/pl/
Flammand
Technoklany twierdzą, że działanie tej broni związane jest ze spalaniem jakiejś mieszanki, którą pokryte jest ostrze. Rytualiści sądzą, że
w mieczu zaklęty jest jakiś pomniejszy ifryt, który płonie wściekłością, przenosząc swój gniew na ostrze. Hanzyci są przekonani, że to
tylko jedna z iluzji Dominatu i taka broń nie istnieje. Kompanie nie widzą innego wyjaśnienia od działającej tam jakiejś wyższej potęgi,
której nie pojmie nikt ze śmiertelnych. Wszyscy po części mają rację.
Miecz jest wykonany ze zwykłego metalu, na którym wypisane zostały imiona upiorów najczęściej Flammanda. Następnie naniesiono
na niego śluz z jaj larw Ifryta substancja ta rozgrzewa ostrze do bardzo wysokich temperatur, nie topiąc go, lecz także nie zapalając.
Płomień dookoła miecza jest iluzją, która jest wywołana ciągłym
i bezpośrednim oddziaływaniem Pomroku na przedmiot. Broń jednak nie służy tylko do walki. Jest także przekaźnikiem energii
Bezmiaru do naszego świata. Dzięki temu, podczas uderzenia w istotę żyjącą, któryś z duchów może przejąć kontrolę nad ciałem ofiary
ataku. Ogniste miecze, które dzierżą w dłoniach niektórzy z wojowników Dominatu, mają wzbudzać strach. I sprawdzają się świetnie
w tej roli. Miecz wzbudza furię w posiadaczu, która nie pozwala mu się bronić.
Oprócz tego posiadacz rzadko kiedy odda tak potężną broń komuś innemu. Ostrze kryje w sobie wielką siłę, nie próbuj jednak
podnosić tej broni z rąk martwego wojownika. Demony, które kłębią się dookoła niej mogą zrobić z Ciebie marionetkę szybciej niż
myślisz...
Typ: jednoręczna/dwuręczna
Cena: nie do kupienia na terenach Unii
Cechy:
jednoręczna: Rozważne natacie +1, Wściekły atak +2
dwuręczna: Wściekły atak +4, Rozważne natarcie 2
Obrażenia: 3+/5+
Zasady specjalne:
Przywiązanie posiadacz musi zdać test Dominowania ducha o PT równym rzutowi k10 i wydać 2 punkty Mocy, jeżeli chce
się zmusić do oddania broni.
Furia aby przyjąć postawę obronną należy zdać test Dominowania ducha o PT równym rzutowi k10, zależnie od potęgi
ducha, który akurat nawiedził broń.
Nawiedzenie podczas pierwszego dotknięcia tej broni lub po udanym ataku cel musi zdać test Dominowania ducha o PT
równym k10. Jeżeli test nie zostanie zdany ofiarę opętuje demon o = PT testu.
Zaklęta nie może być zniszczona tak jak zwykłe bronie oraz jest widoczna przez wszystkie istoty wyczulone na magię.
Wędrówka w pomroku broń przenosi się do Pomroku razem z posiadaczem, nawet gdy inne przedmioty pozostają w świecie
materialnym i może być tam używana.
Ostrze Upiora
Posiadanie tej broni to zaszczyt. Jej istnienie jest tajemnicą cesarskich Asasynów i mało kto zdaje sobie sprawę z tego, jak bardzo jest
potężna. Każda z ofiar tej broni miała tylko jedną wąską ranę i wypalone wnętrze ciała. Jeden z Asasynów jednak zawiódł. Podczas
ataku na Inkwizytora Azraela z klanu Oświeconych, został zdemaskowany i pojmany, a jego broń skonfiskowano. Wtedy też odkryto
jej właściwości. Ostrze Upiora składa się z trzech części: rękojeści, wydrążonego ostrza wypełnionego stężonym kwasem i malutkiego
gazopluja. Po wbiciu ostrza w ciało Asasyn naciska przycisk na głowicy rękojeści, która odłącza się od reszty sztyletu i uruchamia
gazopluj rozsadzający samo ostrze. Kwas rozlewa się wewnątrz ciała ofiary i wypala wnętrzności oraz przy okazji niszczy ostrze.
Praktycznie nic, poza drobnymi szczątkami, nie pozostaje po tej broni. Sama jej nazwa wzięła się od upiornego krzyku wydawanego
przez ludzi, którzy stali się ofiarami tej zabójczej broni...
Typ: jednoręczna
Cena: ???
Obrażenia: +6
Cechy: akcje 2
Zawodność: 4
Zasady specjalne:
Uraz jeżeli ofiara otrzyma obrażenia otrzymuje Uraz. Jeżeli chce się przed tym uchronić, musi zdać Fuks w teście Zaklinania Ciała.
Kruche ostrze jeżeli test ataku się nie powiedzie, MG ma prawo zarządzić test zawodności zwiększając ją do 6. Jeżeli broń zawiedzie
ostrze pęka wylewając swoją zawartość, a trzymająca ją osoba otrzymuje 2 obrażeń ręki.
Jeżeli test jest zdany, można ponownie wykonać atak [i znowu niezdany skutkuje testem zawodności o stopniu 6] testy ponawiane są
po każdym nieudanym ataku jeżeli atak dosięgnął celu ostrze pęka wylewając swoją zawartość , zadając obrażenia celowi, a broń staje
się bezużyteczna.
Mini gazopluj cena jak normalny gazopluj. Zużywa się po udanym ataku, lub niezdanym teście zawodności.
4
651483683.011.png 651483683.012.png 651483683.013.png 651483683.014.png 651483683.015.png 651483683.016.png
nieoficjalny dodatek do gry Klanarchia
http://klanarchia.pl/pl/
Pieczęczyciel
Agenci Dominatu chętnie werbują sługi pośród członków Omamu. Jednym ze sposobów jest sprowadzanie na takiego osobnika Znaku
Demona. Osoba oznakowana w ten sposób przyciąga upiory, co sprawia, że śnią się jej koszmary i co jakiś czas słyszy złowrogie szepty
w głowie Dodatkowo, wszyscy przebywający w jego okolicy zaczynają odczuwać po jakimś czasie podświadomie, kto ponosi za to
winę. A to prosta droga do bycia wyobcowanym, odrzuconym. Gdy do tego dochodzi, Agent Cesarza pojawia się, przynosząc
wybawienie w zamian za współpracę...
Pieczęczyciel to kawałek lodu uformowany w kształt małego noża. Woda zmieszana została z krwią jednego z demonów, który
zaczyna nawiedzać ofiarę. Broń musi być przechowywane w specjalnej, pokrytej okultystycznymi runami zapisanymi w gnozie,
pochwie, która utrzymuje ostrze w stanie stałym. Wyjęte rozpuszcza się po 5 rundach, chyba że wcześniej trafi ponownie do pochwy.
Typ: jednoręczna
Obrażenia: +1
Cena: broń zakazana w Omamie, cena nieznana
Zasady specjalne:
po trafieniu cel musi wykonać Trudny test Dominowania Ducha, inaczej przez miesiąc ofiara wywołuje w otoczeniu analogiczne
skutki, jak w przypadku przekleństwa Demoniczne Znamię, przez okres jednego miesiąca [po tym czasie krew demona zostaje
wydalona z organizmu i przekleństwo przestaje działać].
Jad Kamaka
Żółta, kleista ciecz, która nanoszona jest na ostrza wojowników Dominatu. Wielu z nich chętnie wsmarowuje ją sobie w dziąsła tuż
przed walką, dla dodania sobie odwagi i bezwzględności. Osoby zranione takim ostrzem nie od razu orientują się, że do ich organizmu
została wprowadzona trucizna, która powoli zaczyna krążyć w ich żyłach, po jakimś czasie rany jednak zaczynają się jątrzyć, ropieć nie
chcą się goić, ciało zaczyna gnić. Bez rytuału Konsyliarza, modułu lub dużych dawek medykamentów takich ran nie da się wyleczyć.
Cena: zakazana w Omamie, cena nieznana
Zasady specjalne:
Osoba zraniona taką bronią musi po najbliższym odpoczynku wykonać Trudny test Dominowania Ducha niezdany sprawia, iż k2 rany
które zostały zadane tą bronią są Skalane.
Śluz Jekona
Biała, kleista ciecz, która nanoszona jest na ostrza wojowników Dominatu. Osoby zranione takim ostrzem nie od razu orientują się, że
do ich organizmu została wprowadzona trucizna, która powoli zaczyna krążyć w ich żyłach. Ofiara zaczyna powoli wątpić w sens życia,
staje się apatyczna, cicha, unika towarzystwa, zamyka się w sobie...
Cena: zakazana w Omamie, cena nieznana
Zasady specjalne:
Osoba zraniona taką bronią musi po najbliższym odpoczynku wykonać Trudny test Dominowania Ducha niezdany sprawia, iż
otrzymuje modyfikator 3 do Kultu Przodków oraz 3 do Pasji, do czasu oczyszczenia organizmu rytuał Konsyliarza, moduł, silne
medykamenty.
Tomasz M
Sotnik
Dublet
Ognista lanca
Quadrus
Szarpacz
Sidson
Miotacz Kriogeniczny "Zmrażacz"
Ostrze Upiora
Flammand
quba
Pocałunek Nakaheda
Pazur Arymana
Pieczęczyciel
Jad Kamaka
Śluz Jekona
5
651483683.017.png 651483683.018.png 651483683.019.png 651483683.020.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin