wybór tematu.doc

(20 KB) Pobierz
Projekt ma szansę powodzenia gdy:

Projekt ma szansę powodzenia gdy:

 

 

-         temat nie jest abstrakcyjny, lecz konkretny, oparty na bezpośrednim doświadczeniu (wykorzystuje się autentyczne obiekty, stwarzające małym badaczom okazję do posłużenia się nimi)

 

-         temat odwołuje się w sposób naturalny do wcześniejszych doświadczeń dzieci

 

-         w pobliżu znajdują się łatwo dostępne miejsca związane z tematem, które mali badacze mogą bez kłopotu odwiedzać w trakcie realizacji projektu

 

-         temat daje małym badaczom okazję do prowadzenia badań przy minimalnej pomocy dorosłych

 

-         stwarza okazję do przedstawienia swojej wiedzy za pomocą umiejętności
i technik dostosowanych do ich wieku

 

-         odwołuje się do oficjalnie zatwierdzonych planów programowo – dydaktycznych, ma wówczas większą szansę na zdobycie poparcia rodziców i kierownictwa placówki

 

-         tematy związane są z istotnymi uwarunkowaniami kulturowymi występującymi w ich środowisku

 

 

Helm  J. H., Katz L. G., Mali badacze. Metoda projektu w edukacji elementarnej, Warszawa 2003, CODN

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin