- temat nie jest abstrakcyjny, lecz konkretny, oparty na bezpośrednim doświadczeniu (wykorzystuje się autentyczne obiekty, stwarzające małym badaczom okazję do posłużenia się nimi)
- temat odwołuje się w sposób naturalny do wcześniejszych doświadczeń dzieci
- w pobliżu znajdują się łatwo dostępne miejsca związane z tematem, które mali badacze mogą bez kłopotu odwiedzać w trakcie realizacji projektu
- temat daje małym badaczom okazję do prowadzenia badań przy minimalnej pomocy dorosłych
- stwarza okazję do przedstawienia swojej wiedzy za pomocą umiejętności i technik dostosowanych do ich wieku
- odwołuje się do oficjalnie zatwierdzonych planów programowo – dydaktycznych, ma wówczas większą szansę na zdobycie poparcia rodziców i kierownictwa placówki
- tematy związane są z istotnymi uwarunkowaniami kulturowymi występującymi w ich środowisku
Helm J. H., Katz L. G., Mali badacze. Metoda projektu w edukacji elementarnej, Warszawa 2003, CODN
kasik_77