QuarkXPress 4 1 cwiczenia praktyczne cwqu41.pdf
(
1391 KB
)
Pobierz
C:\Andrzej\PDF\QuarkXPress 4.1. Æwiczenia praktyczne\1 strona.cdr
IDZ DO
PRZYK£ADO
WY ROZDZIA£
QuarkXPress 4.1.
Æwiczenia praktyczne
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
Autor:
ISBN: 83-7197-712-3
Format: B5, stron: 132
Marek Kostera-Kosterzewski
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
QuarkXPress najlepszy wród najprostszych i najbardziej skomplikowanych zarazem
programów do sk³adu. Bezkonkurencyjny, profesjonalny -- stosowany w najwiêkszych
agencjach reklamowych i wydawnictwach na ca³ym wiecie. Lektura, kolejnej ksi¹¿eczki
z serii Æwiczenia praktyczne, u³atwi poznanie podstaw pracy z tym pakietem DTP.
Autor nie pomija tak¿e zagadnieñ, z pozoru o skomplikowanej naturze, jak np. u¿ywanie
modu³ów rozszerzaj¹cych mo¿liwoci programu. Czytelnik pozna m.in.
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
"
"
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
tajniki eskportowania plików do HTML-a,
tworzenie PDF-ów itd.
ZAMÓW CENNIK
Najcenniejsz¹ zalet¹ bêd¹ jednak praktyczne projekty: tworzenie wizytówki, ulotki
i wielu innych.
Sk³ad komputerowy stanie nieskomplikowany, a QuarkXPress oka¿e siê
najprzyjemniejszym z programów po wykonaniu wszystkich zaproponowanych przez
autora æwiczeñ. Proponujemy naukê obs³ugi wersji dla systemu operacyjnego Windows,
lecz zestaw æwiczeñ bez wiêkszego wysi³ku wykonaæ mo¿na tak¿e na stacjach
z systemem Mac OS.
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Wstp......................................................................................................................................................9
Słów kilka o DTP .........................................................................................................................9
Budowa programu ......................................................................................................................10
Ustawienia opcji preferencji programu ..................................................................................11
Definiowanie nowego dokumentu..........................................................................................12
Sterowanie podgl"dem widoku projektu ................................................................................13
Rozdział 1. Podstawowe elementy graficzne i tekstowe...................................................................15
Ramki i jeszcze raz ramki ..........................................................................................................15
Rysowanie ramek i zastosowanie narz(dzi Item oraz Content...............................................16
Item i Content — do odpowiedniego zadania, odpowiednie narz(dzie .................................16
Wprowadzanie i formatowanie tekstu w ramce .....................................................................17
Usuwanie zb(dnych elementów .............................................................................................19
Ramki typu None .......................................................................................................................19
Skład prostej wizytówki i praca z podstawowymi kolorami..................................................20
Paleta Colors (kolory) ................................................................................................................21
Definiowanie dodatkowych kolorów .....................................................................................23
Modele kolorystyczne ................................................................................................................24
U7ycie w projekcie kolorów Pantone.....................................................................................24
Krzywe Beziera cz(9: 1 .............................................................................................................28
Podstawy pracy z krzywymi...................................................................................................28
Wyrównywanie obiektów mi(dzy sob"..................................................................................30
Opcje wyrównywania obiektów .............................................................................................30
Zapis dokumentu ....................................................................................................................32
Rozdział 2. Skład grafiki i tekstu.................................................................................................................... 33
Oblewanie tekstem .....................................................................................................................33
Opcja Runaround....................................................................................................................33
Edycja ramek graficznych narz(dziem Content.............................................................................35
Pozycjonowanie ilustracji wewn"trz ramki............................................................................35
?cie7ki odcinania........................................................................................................................36
Edycja 9cie7ek odcinania........................................................................................................36
Wykorzystanie opcji Non-White Areas..................................................................................37
6
QuarkXPress 4.1. wiczenia praktyczne
Zaawansowane opcje oblewania grafiki tekstem .......................................................................38
Dopasowanie oblewania tekstu do 9cie7ki .............................................................................38
Wstawianie ilustracji w tekst..................................................................................................39
Kolorowanie zdj(:......................................................................................................................40
Praca ze stosami i grupami.........................................................................................................40
Rozdział 3. Zaawansowane elementy graficzne.....................................................................................43
Krzywe Beziera cz(9: 2 .............................................................................................................43
Zaawansowane rysowanie i edycja krzywych........................................................................43
Kopiowanie wielokrotne ............................................................................................................46
Edycja wygl"du ramek ...............................................................................................................47
Zmiana kształtów ramek.........................................................................................................47
Przekształcenia zawarto9ci ramek graficznych ......................................................................49
Tekst mo7e by: ramk"! ..........................................................................................................51
Obiekty zło7one — praca z filtrami 9cie7ek wektorowych.........................................................53
Obramowania ramek ..............................................................................................................55
Tekst na 9cie7ce — czyli piszemy po łuku ....................................................................................57
Własna biblioteka elementów gotowych....................................................................................59
Tworzenie własnej palety kolorów przy pomocy biblioteki elementów................................59
Zastosowanie przej9: tonalnych.................................................................................................60
Linie przerywane........................................................................................................................63
No7yczki.....................................................................................................................................66
Rozdział 4. Edycja wygl&du tekstu.................................................................................................................67
Importowanie tekstu do ramki....................................................................................................67
Formatowanie tekstu ..................................................................................................................69
Układanie tekstu w kolumnach ..............................................................................................69
Praca z tekstem w akapicie — formatowanie.........................................................................69
Formatowanie akapitu — wci(cia, inicjały i odst(py.............................................................70
Formatowanie akapitu — interlinia i linie..............................................................................73
Formatowanie akapitu — tabulatory i tabele. Praca z tabelami .............................................74
Znaczniki tabulacji i znaki wiod"ce .......................................................................................79
Z ramki do ramki — ł"czenie ramek tekstowych...................................................................79
Formatowanie akapitu — style...............................................................................................81
Ustalanie odst(pów mi(dzy akapitami ...................................................................................84
Formatowanie akapitu — Hyphenation & Justification.........................................................85
Rozdział 5. Dokumenty wielostronicowe..................................................................................................89
Strony wzorcowe........................................................................................................................90
Praca z długimi dokumentami....................................................................................................95
Przemieszczanie stron w dokumencie ....................................................................................95
Składamy ksi"7k( — paleta Book..........................................................................................96
Tworzenie spisu tre9ci ............................................................................................................98
Ustawienie rozkładówki dla pierwszych stron dokumentu — opcja Section .............................99
Graficzne efekty specjalne przy pomocy gradientów ..............................................................102
Ozdobne ramki .....................................................................................................................102
Ozdobny napis tytułowy.......................................................................................................104
Edycja bitmap — negatywowy obraz ......................................................................................105
Kadrowanie ilustracji ...............................................................................................................107
Spis treci
7
Rozdział 6. Tworzenie plików wyj-ciowych...........................................................................................109
Drukowanie dokumentów ........................................................................................................109
Okre9lenie spadu ..................................................................................................................109
U7ywanie palety Usage oraz polecenia Collect for Output.......................................................110
Drukowanie do pliku PostScriptowego ................................................................................111
Tworzenie plików EPS i PDF ..................................................................................................112
Zapis do pliku EPS ...............................................................................................................112
Tworzenie plików PDF.........................................................................................................113
Rozdział 7. Powikszanie mo0liwo-ci programu.................................................................................115
Rozszerzenia.............................................................................................................................115
Praca z palet" Xtension Manager .........................................................................................115
Sk"d wzi": XTensions?........................................................................................................116
Funkcjonowanie przykładowych rozszerzeK............................................................................116
Xpert Pilot ............................................................................................................................116
Badia Full Color ...................................................................................................................117
Quark HTML Text Export Filter 1.2....................................................................................119
QX-Character .......................................................................................................................119
QX-Layers ............................................................................................................................122
QX-Object ............................................................................................................................124
Table 2000 ............................................................................................................................126
Zako1czenie...................................................................................................................................130
Dodatek A Przydatne skróty klawiaturowe............................................................................................131
Ogólnie rzecz ujmujc to w Quarku nic nie dzieje si bez ramek. Cokolwiek bdziesz chciał
utworzy w tym programie (poza małymi wyjtkami), bdzie musiało zosta umieszczone
w specjalnej ramce. Na pocztku pracy mo%e to wyda si dosy skomplikowane, ale w rze-
czywisto'ci jest to bardzo wygodny sposób w ustalaniu poszczególnych elementów na stronie.
Wyró%niamy trzy rodzaje ramek. Ramki tekstowe (
Text
), które przeznaczone s do
przechowywania tekstu. Je'li bdziesz chciał cokolwiek wpisa lub importowa tekst, to
najpierw konieczne bdzie narysowanie ramki tekstowej.
Rysunek 1.1.
Kolekcja rónych
ramek tekstowych
Kolejnym typem ramek s ramki graficzne (
Picture
). W tych ramkach bd umieszczane
rysunki i zdjcia z innych programów graficznych.
Rysunek 1.2.
Kolekcja rónych
ramek graficznych
Ostatnim typem ramek s ramki typu
None
. Jest to specjalny rodzaj ramki ozdobnej nie
zawierajcej ani grafiki, ani tekstu. Mog one natomiast mie ró%ny kształt i kolor. Otrzy-
mujemy je poprzez narysowanie kształtu dowolnym narzdziem do tworzenia ramek (tek-
stowych lub graficznych) i zmian jej wła'ciwo'ci.
Plik z chomika:
aysamal
Inne pliki z tego folderu:
Windows Server 2008 PL Biblia ws28bi.pdf
(1242 KB)
Windows Server 2008 Infrastruktura klucza publicznego PKI ws28in.pdf
(984 KB)
Windows Server 2003 Ksiega eksperta ws23ke.pdf
(622 KB)
Windows Server 2003 Bezpieczenstwo sieci ws23be.pdf
(610 KB)
Windows Server 2003 Bezpieczenstwo Biblia w23beb.pdf
(3059 KB)
Inne foldery tego chomika:
►NIGHT CALLS
★★ Angry Birds ★★
Angielski szybki kurs mówienia
APLIKACJE ANDROID
Biblia profesjonalisty
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin