Nauczyciel - wychowawcą, czyli niezbędnik na lekcje wychowawcze.doc

(116 KB) Pobierz
KODEKS ZACHOWANIA SIĘ W SZKOLE

 

K O N T R A K T

 

1.     Odnosimy się do kolegów, nauczycieli, osób starszych z życzliwością 

i szacunkiem.

2.     Jesteśmy otwarci, tolerancyjni (akceptujemy różnicę zdań).

3.     O nikim nie mówimy źle.

4.     Używamy zwrotów grzecznościowych. ,,proszę”, ,,przepraszam”, ,,dziękuję”.

5.     Nie używamy wulgaryzmów.

6.     Punktualnie przychodzimy na lekcje.

7.     Nie rozmawiamy na lekcjach.

8.     Systematycznie przygotowujemy się do lekcji, odrabiamy zadania domowe.

9.     Szanujemy (nie niszczymy) rzeczy szkolnych, swoich oraz należących

do innych uczniów.

10.Na przerwach przestrzegamy zasad bezpieczeństwa, nie biegamy.

11.Nie brudzimy ścian, ławek itd.

12.Śmieci wrzucamy do kosza.

13.Panujemy nad emocjami, nie zaczepiamy młodszych kolegów.

14.Pamiętamy o tym, że toaleta nie jest miejscem do zabawy.

15.Jesteśmy odpowiedzialni za to co robimy.

16.Pamiętamy, że nasze zachowanie świadczy o nas.

 

P L A N   P R A C Y

W Y C H O W A W C Z E J

KLASA  VI

 
 

 

 

 

ŚCIEŻKA

 

TEMAT I ZAGADNIENIA

METODY

I

ŚRODKI

REALIZACJI

OSIĄGNIĘCIA UCZNIA

 

Organizacja zespołu klasowego

Wychowanie patriotyczne i obywatelskie (WP)

 

1.      Wybór samorządu klasowego. Zawarcie kontraktu z uczniami.

Ustalenie planu pracy w klasie VI.

-                  zadania samorządu klasowego

-                  prawa i obowiązki ucznia.

 

2.      Realizacja zadań powierzonych przez Samorząd Uczniowski.

 

3.      Wspólnie odpowiadamy za nasze problemy w nauce i zachowaniu.

 

4.      Cmentarze, miejsca szczególnego szacunku.

-          pamięć o ludziach spoczywających na cmentarzach.

 

5.      Znaczenie symboli narodowych w obecnym życiu Polaków. Znaczenie świąt narodowych i państwowych w kulturze i tradycji Polaków.

-                               elementy symboliki narodowej: flaga, godło, hymn,

-                  święta, rocznice, dni okolicznościowe,

-                               uczestnictwo Polaków w obchodach świąt narodowych i państwowych.

 

6.      Patron szkoły. Patron ulicy, na której mieszkam.

-                 historie patronów ulic,

-                  patron szkoły.

prezentacja kandydatów,

wybory, elementy dyskusji, wnioski

 

 

 

 

 

 

 

 

dyskusja z wnioskami, samoocena

 

,,burza mózgów“, rozmowa nauczająca, elementy dyskusji

 

pogadanka, praca z kalendarzem, ilustracje, ,,burza mózgów“, rozmowa nauczająca, pytania-odpowiedzi

 

 

 

 

wywiady, poszukiwanie źródeł informacji, opowiadanie, albumy, książki

Uczeń:

-          zna i przestrzega Kodeks Ucznia

-          potrafi dobrze zachować się podczas uroczystości państwowych, regionalnych, okolicznościowych na terenie szkoły i w miejscach publicznych

 

 

 

 

 

 

 

 

-          potrafi okazać szacunek zmarłym, troszcząc się o groby, cmentarze, pomniki

 

 

-          zna historię i znaczenie podstawowych elementów symboliki narodowej w życiu Polaków dawniej i dziś

-          dostrzega rolę i znaczenie świąt narodowych i państwowych w kulturze i tradycjach Polaków

 

 

 

 

-          potrafi zbierać informacje o patronie

-          okazuje szacunek postaciom, instytucjom – patronom ulic

 

 

 

 

Uroczystości,  tradycje,  obrzędy,  życie towarzyskie

 

1.      Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego.

 

2.      Dzień Chłopca.

 

 

3.      Dzień Edukacji Narodowej.

 

 

4.      Odzyskanie Niepodległości.

 

 

5.      Andrzejki.

 

6.      Mikołajki.

 

7.      Wigilia klasowa. Święta Bożego Narodzenia w moim domu.

 

8.      Zabawa karnawałowa.

 

9.      Powitanie wiosny.

 

10.  Dzień Matki.

 

 

11.  Dzień Dziecka.

 

12.  Wycieczki klasowe, wyjścia do muzeum.

 

13.  Udział w szkolnych konkursach.

 

 

 

 

 

 

 

inauguracja nowego roku szkolnego

 

uroczystość klasowa

 

 

pogadanka z elementami dyskusji

 

pogadanka z elementami dyskusji (plan)

 

zabawa klasowa

 

uroczystość klasowa

 

pogadanka, opowiadanie

 

dyskoteka

 

 

 

uroczystość klasowa, inscenizacja

 

wspólne wyjście na lody

 

-          kształtowanie świadomosci i odpowiedzialności obywatelskiej

 

-          wspólne świętowanie, obdarowywanie chłopców prezentami

 

-          rola patrona szkoły

 

 

 

 

 

-          wspólne zabawy, wróżby

 

-          wspólne świętowanie, prezenty, zabawy, konkursy

 

-          śpiewanie kolęd

-          tradycje Bozego Narodzenia w naszych domach

 

-          wspólna zabawa

 

 

 

-          przygotowujemy inscenizację

 

 

-          integracja klasy

 

                         Edukacja  prozdrowotna (Z)

 

1.      Czystość a choroby skóry, brudnych rąk i nóg.

-                        higiena skóry

-                        estetyka włosów i paznokci

-                        środki czystości.

 

 

2.      Kultura języka, stroju, zachowania.

-        cechy człowieka kulturalnego

-                 poprawne zachowanie się w określonych miejscach.

 

 

3.      Dlaczego łatwiej żyć z planem dnia ?

                  zainteresowania uczniów

                  plan dnia i plan tygodnia

                  stawianie sobie wymagań.

 

 

4.      Zachowanie ostrożności w drodze do i ze szkoły.

-                   droga ucznia do i ze szkoły

-                   znaki ostrzegawcze

-                   niebezpieczne miejsca dla pieszych.

 

5.      Sport to zdrowie.

-                 dyscypliny sportu uprawianego przez ucznia

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin