Ø : Akceptuję siebie i jestem tolerancyjny wobec innych.
Ø CELE: uczeń potrafi: oceniać zachowanie innych (pozytywne i negatywne ),
Ø układać zdanie z rozsypanki wyrazowej,
Ø czytać cicho ze zrozumieniem,
Ø układać pytania do zadań tekstowych,
Ø zachowywać się fair –play podczas zawodów,
Ø uczeń rozumie definicję „ tolerancja”,
Ø uczeń potrafi wykonać pieska i kotka metodą origami.
Ø TEMAT SZCZEGÓŁOWY:
Czy chcę tolerować takie zachowanie? – ocena sytuacji, która dzieje się w komisie. Układanie definicji tolerancji z wyrazów – ćwiczenia w pisaniu. Ciche czytanie dialogu ze zrozumieniem – odgrywanie scenek. Utrwalenie dodawania i odejmowania w zakresie 20 – rozwiązywanie zadań tekstowych. Wykonanie techniką origami zabawki niespodzianki dla kolegi. Zabawy ruchowe – rywalizacja grup na torze przeszkód (zachowanie fair – play na boisku).
Ø TOK LEKCJI:
1. Obejrzenie komiksów w grupach, omówienie i ocena zachowania bohaterów.
( zał. nr. 1 ) Pytania N.
· Które zachowanie wam się podoba, a które nie? Uzasadnij odpowiedź.
· Podaj przykłady zachowań, które tolerujesz lub nie.
· Czy każde zachowanie można i warto tolerować?
2. Próba odpowiedzi na pytanie -co to jest tolerancja na podstawie tekstu „Pamiętnik”
( zał. nr. 2 ) Nauczyciel czyta głośno, wyraziście tekst. Rozmowa nt. tekstu ukierunkowana pytaniami:
· O kim opowiada Renia we fragmencie swojego pamiętnika?
· Co wydarzyło się w klasie podczas przerwy i z jakiego powodu?
· Co to znaczy, że ktoś jest nietolerancyjny?
· Co sądzisz o postępowaniu Mateusza, Wojtka, Rafała i Adama?
· Jak Ty byś się zachował (zachowała), gdyby w twojej klasie był chłopiec podobny do Nabula?
2. Układanie definicji słowa tolerancja z rozsypanki wyrazowej.
Praca w poziomach:
1. Wyrazy z numerami wskazującymi kolejność.
2. Wyrazy bez numerów. ( zał. nr. 3 )
4. Podział klasy na 3 grupy ( zabawa dydaktyczna puzzle ). Nauczyciel ma przygotowane trzy trójkolorowe, pocięte ilustracje przedstawiające zimowe zabawy dzieci na śniegu. Uczniowie losują po jednej części, po czym dobierają się w kolory i układają obrazek. Po wykonaniu zadania przez grupy N. omawia z uczniami ilustracje, zwraca uwagę na zgodną zabawę.
5. Przejście grup na salę gimnastyczną. Tor przeszkód połączony ze współzawodnictwem drużyn – zachowanie fair – play.
6. Rozwiązanie krzyżówki, zapis hasła.
I
Ę
Ć
G
O
D
Z
N
A
M
E
S
Ą
C
W
R
U
Ń
K
Ł
T
L
J
wiedym