PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS
NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
TERESA PUCHACZ
NAUCZYCIEL JĘZYKA POLSKIEGO
W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ŁUSZCZACZU
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2007r.
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Przewidywana data ukończenia stażu: maj 2010r.
Stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa: nauczyciel mianowany
Cel główny podejmowanego stażu: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego
Zatwierdzenie planu: 14 wrzesień 2007r
CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE
L.p.
ZADANIA ROZWOJOWE
FORMY REALIZACJI
TERMIN
DOWODY REALIZACJI
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju.
• wstępna analiza własnych umiejętności.
• zapoznanie się z aktualnymi przepisami
prawa oświatowego dotyczącymi awansu
zawodowego.
• złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
• sporządzenie planu rozwoju zawodowego.
• śledzenie zmian dokonywanych w Karcie
Nauczyciela.
• uzyskanie informacji na temat awansu za pomocą Internetu.
• założenie teczki „Awans zawodowy”
sierpień 2007
sierpień/wrzesień
2007
01 wrzesień 2007
wrzesień 2007
w okresie stażu
Autorefleksja-sprawozdanie z osiągnięć zawodowych dotychczasowych
Potwierdzenie dyrektora szkoły,
rejestr przyswojonych aktów prawa oświatowego
Wniosek o rozpoczęcie stażu
Plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez dyrektora szkoły
Wydruki z Internetu
Teczka stażu zawodowego
2.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
• gromadzenie dokumentacji
• praca nad spełnieniem wymagań na stopień nauczyciela dyplomowanego
• uzyskanie oceny dorobku zawodowego.
cały okres stażu
czerwiec 2010
Teczka „Awans zawodowy”
Ocena dorobku zawodowego dokonana przez dyrektora szkoły
3.
Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju.
• przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju.
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Przeprowadzenie analizy własnej pracy
• hospitacje zajęć przeprowadzone przez dyrektora szkoły, ewaluacja i samoocena przeprowadzonych zajęć
w ciągu stażu zgodnie z terminami
Konspekty lekcji, arkusze hospitacji
Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły
•udział w konferencjach, warsztatach i kursach
•udział we wszystkich wewnątrzszkolnych formach doskonalenia warsztatu i metod pracy
na bieżąco
Zaświadczenia, potwierdzenia uczestnictwa
Potwierdzenie dyrektora szkoły
Gromadzenie świadectw, potwierdzeń sprawozdań, zdjęć itp.
Zapoznanie się ze zmianami w dokumentach określających zasady funkcjonowania szkoły.
•analiza dokumentów obowiązujących w szkole
•aktywny udział w tworzeniu dokumentów szkolnych, tj. Planu Pracy Szkoły, Kalendarza Uroczystości Szkolnych, Programu Wychowawczego Szkoły i innych
Potwierdzenia dyrektora szkoły
4.
Aktywne rozwijanie zdolności językowych uczniów.
• prowadzenie koła zainteresowań języka polskiego dla uczniów szczególnie uzdolnionych, którego celem będzie przygotowanie młodzieży do udziału w międzyszkolnych/gminnych konkursach z języka polskiego
• prowadzenie zajęć dodatkowych dla
zainteresowanych uczniów celem lepszego przygotowania ich do sprawdzianu po szkole podstawowej
• zorganizowanie konkursów szkolnych z zakresu języka polskiego i literatury
• prowadzenie zajęć dla uczniów mających kłopoty w nauce z języka polskiego
Harmonogramy zajęć dodatkowych
dyplomy potwierdzające udział
w konkursach międzyszkolnych,
protokoły z przeprowadzonych konkursów szkolnych ,
dyplomy uznania, podziękowania,
5.
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej
•branie udziału...
kalka.nz