Biznes Plan Firmy.doc

(39 KB) Pobierz
Biznes plan firmy „Dresspol” Magdalena Smolarska

Biznes plan firmy „Dresspol” Magdalena Smolarska.

 

„Dresspol” Magdalena Smolarska

ul. Zawiszy Czarnego 10/158

40-871 Katowice

 

1. Profil i zakres działania firmy.

 

„Dresspol” jest spółką jawną, założoną przez trzech współwłaścicieli:

- Magdalenę Smolarską

- Tomasza Mazura

- Grzegorza Smolarskiego,

którzy wnieśli po 10000 zł co dało 30000zł kapitału na rozpoczęcie działalności.

 

„Dresspol” jest firmą sektora odzieżowego, zajmującą się w szczególności produkcją odzieży dostosowanej do indywidualnych potrzeb klientów.

Firma głównie zamierza skoncentrować się na produkcji bluzek wykonanych z materiałów naturalnych przepuszczających powietrze, w kolorach i wzorach ukrywających mankamenty sylwetki, a przede wszystkim w dużych rozmiarach, na które zgłaszane jest zapotrzebowanie.

 

Firma dysponuje podstawowymi urządzeniami do produkcji odzieży, tj. 5 przemysłowych maszyn do szycia zakupionych z wniesionego przez wspólników kapitału za kwotę 5 x 800zl.

Produkcja na tych maszynach będzie odbywać się osiem godzin na dobę w dni robocze. W ciągu roku przeznacza się 10 dni roboczych na remonty maszyn.

 

2.Analiza rynku

 

Po przeanalizowaniu rynku stwierdzić można, że głównym atutem firmy „Dresspol” jest rodzaj oferowanego asortymentu, na który zgłaszane jest duże zapotrzebowanie. Ogólna sytuacja na rynku lokalnym, jak i wielkość zgłaszanego zapotrzebowania przyczynia się do stworzenia dogodnej pozycji rynkowej przedsiębiorstwa. Na rynku działania firmy „Dresspol” występuje niski stopień konkurencji, co powoduje, że nie wpływa ona na działalność firmy.

Analiza rynku dostarczyła nam również bogaty wachlarz informacji n.t. naszych potencjalnych klientów oraz ich zapotrzebowania. Głównymi nabywcami produktów naszej firmy będą:

- osoby w wieku średnim o „charakterystycznej” nadwadze

- osoby poszukujące indywidualnie dostosowanych do nich ubrań

- osoby oczekujące ubrań luźnych, wykonanych z materiałów tylko naturalnych, wzorach i krojach podążających za trendami mody.

 

3. Strategia marketingowa

 

Firma w celu zrealizowania swoich celów zamierza skorzystać z instrumentów marketingowych takich jak:

·         Dystrybucja: rozpoczęcie współpracy z hurtownikami, którzy przyczynią się do rozpowszechnienia naszej marki na rynku lokalnym oraz do pozyskania większej liczby potencjalnych klientów.

·         Reklama: firma planuje zamieścić reklamę swojego asortymentu w lokalnej telewizji i gazecie w celu bezpośredniego zdobycia klienta.

 

4. Plan sprzedaży

 

Do planu sprzedaży i produkcji „Dresspol” zamierza wprowadzić produkcję bluzek tylko w wysokości 500 sztuk na miesiąc, przez okres dwóch pierwszych miesięcy, związku z trudnością przewidzenia wielkości zbytu. Następnie po skonfrontowaniu wielkości popytu z wielkością sprzedaży planujemy w kolejnych miesiącach zatrudnić 5 kolejnych szwaczek pracujących na drugą zmianę, co umożliwi nam podwojenie wielkości produkcji.

 

Plan produkcji i sprzedaży jest następujący:

 

Wyroby

Okres

Ilość produkcji

Koszt jednostkowy

Koszty wytworzenia

Marża

Cena Zbytu

Zysk

Bluzki

1 i 2 miesiąc

500 szt.

55,60 zł

27780 zł

20%

33336

5556 zł

Bluzki

3 miesiąc i dłużej

1000 szt.

55,60 zł

55560 zł

20%

66672

11112 zł

                                                                     

5. Zarządzanie

 

Struktura organizacyjna firmy „Dresspol”:

 

 

 



·         Smolarska Magdalena- współwłaściciel, projektant, manager

·         Tomasz Mazur- współwłaściciel, kierownik produkcji

·         Grzegorz Smolarski- współwłaściciel, zarzadzanie kontrahentami

 



 



5 szwaczek (6 zł brutto za godzine)

 

 

 

6. Plan finansowy

 

Realizacja planu produkcyjnego przez okres 2 miesięcy umożliwi firmie „Dresspol” osiągnięcie przybliżonego zysku w wysokości 5556 zł. A w późniejszym okresie działalności zysk powinien wynieść: 11112 zł.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin