Biznesplan(1).doc

(26 KB) Pobierz
Celem biznes planu jest przedstawienie przyszłego kształtu przedsiębiorstwa

Celem biznes planu jest przedstawienie przyszłego kształtu przedsiębiorstwa. Biznes plan:

·         Ułatwia uzyskanie odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące Twojej przyszłej firmy oraz kontrolę realizacji planów. Opracowując go na papierze doskonalisz umiejętności w zarządzaniu firmą oraz masz możliwość regularnego korygowania błędnych pomysłów. Biznes plan sprzyja realizmowi.

·         Ułatwia określenie wielkości środków finansowych potrzebnych do finansowania Twojej firmy.

·         Jest dokumentem umożliwiającym uzyskanie środków finansowych z banku lub od inwestorów.

·         Jest dokumentem informującym pracowników jak również instytucje zewnętrzne o zamierzeniach Twojej firmy.


Reguły biznes planu:

·         Określ dla kogo BP jest przygotowany i do jakiego celu ma służyć. Pozwoli to określić, którym częściom planu należy poświęcić najwięcej uwagi.

·         Materiały źródłowe służące do opracowania planu powinny być bogate i starannie przygotowane.

·         Zweryfikuj, dyskutując ze znajomymi, pierwsze wersje swoich pomysłów.

·         Nie kopiujcie innych planów zmieniając jedynie dane i liczby. BP powinien mieć specyficzną formę dla Twojego przedsięwzięcia gospodarczego.

·         Sprawdź czy opracowany plan nie zawiera sprzeczności lub powtórek.

·         Sprawdź realność swoich przewidywań, szczególnie w zakresie szacowanych dochodów i kosztów eksploatacji firmy.

·         Wykonaj, maksymalnie na 2 stronach i w formie przyciągającej ewentualnych partnerów czy inwestorów, podsumowanie swojego BP.


Budowa biznes planu

Nie ma ścisłych reguł określających strukturę biznes planu. Biznes plan powinien mieć formę podkreślającą atrakcyjność Twojego projektu, jak również uwzględniać wymagania adresata

 

Opis przedsięwzięcia
Pierwszą część biznes planu można podzielić na trzy części:

1.       opis ogólny

2.       prezentacja produktu lub usług

3.       uzasadnienie wyboru lokalizacji firmy.

Plan marketingowy
Działania marketingowe odgrywają znaczącą rolę w powodzeniu firmy na rynku. Kluczowym elementem sukcesu firmy jest dobra znajomość potrzeb klientów, ich upodobań oraz oczekiwań względem naszego produktu.
Znajomość potrzeb klientów jest niezbędna do opracowania trafnej strategii marketingowej.

Plan finansowy
Profesjonalne zarządzanie finansami firmy leży u podstaw jej rentowności. Jako szef powinieneś określić i wprowadzić politykę finansową, pozwalającą sprostać finansowym zobowiązaniom firmy.

Plan organizacyjny
Prowadzenie firmy to coś więcej niż tylko chęć bycia własnym szefem. Wymaga: poświęcenia, wytrwałości, umiejętności podejmowania decyzji oraz dobrego zarządzania pracownikami i finansami.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin