Biznesplan-Beata-99r.doc

(387 KB) Pobierz
Praca dyplomowa

2

  Mazowiecka Wyższa Szkoła

Humanistyczno Pedagogiczna

w Łowiczu

Wydział Marketing i Zarządzanie

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

biznes plan

cukiernia internetowa

 

 

 

 

 

 

 

 

autorka pracy:

 

Beata Flis

Rok II, GR II

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Łowicz, 20 grudnia 1999



3

Spis treści

 

wprowadzenie  Streszczenie                                          0                                                        03

 

1  Informacja o inwestorze 

1  Dane formalno-prawne                                                                                                  0              4

2  Struktura kapitałowa spółki                                                                      0              04

3  Misja spółki                                                                                                                              04

4  Cele spółki i sposoby ich osiągania                                                                      04

5  Zakres świadczenia usług                                                                                                  04

 

2  Charakterystyka przedsięwzięcia 

1  Uzasadnienie przedsięwzięcia                                                                                    05

2  Wymagania formalno-prawne                                                                                    0              5

3  Lokalizacja przedsięwzięcia                                                                                    05

4  Opis usług                                                                                                                              06

5  Przewaga usług nad dotychczas oferowanymi                                                        07

6  Maksymalne możliwości sprzedaży usług                                                                      07

7  Perspektywy rozwoju                                                                                                  0              8

 

3  Technologia, personel i koszty 

1  Stosowane technologie                                                                                                  9

2  Kwalifikacje inwestorów                                                                                                  9

3  Koszty rozpoczęcia działalności                                                                                    10

4  Źródła finansowania przedsięwzięcia                                                                      10

5  Organizacja pracy                                                                                                                11

6  Zaopatrzenie                                                                                                                              11

 

4  Otoczenie przedsięwzięcia

1  Rynek lokalny i jego segmentacja                                                                                    12

2  Charakterystyka konkurencji                                                                                    13

3  Strategia promocji i reklamy                                                                                    14

4  Strategia cen                                                                                                                              15

5  Prognoza sprzedaży usług                                                                                                  15

6  analiza SWOT                                                                                                                              16

 

5  Analiza finansowa przedsięwzięcia 

1  Rachunek zysków i strat                                                                                                  18

2  Zestawienie kosztów według rodzaju                                                                      19

3  Amortyzacja                                                                                                                              20

4  Wskaźnik zyskowności kapitałów własnych                                                        20

                                         

6  Załączniki 

1  Cennik usług i produktów spółki                                                                     

2  Programy komputerowe i osprzęt komputerowy do użytku klientów                           

3  Zestawienie spłat kredytów                                         


wprowadzenie

 

Streszczenie

 

Niniejszy plan opisuje działania związane ze stworzeniem i prowadzeniem cukierni internetowej w miejscowości Siedlce - województwo mazowieckie. Stanowić ma ona w zamierzeniach inwestorów połączenie zwykłego klubu komputerowego (którego usługi rozszerzone będą o możliwość pracy w sieci INTERNET, możliwość korzystania przez klienta z drukarek, skanerów i innych peryferii komputerowych oraz możliwość konsumpcji wyrobów cukierniczych
w trakcie pracy z komputerem) i małej cukierni z konsumpcją na miejscu. Ofertę kawiarenki uzupełniać ma punkt usług komputerowych, gdzie realizowane będą indywidualne zlecenia klientów dotyczące między innymi: opracowywania
i druku publikacji o charakterze tekstowym i graficznym (plakaty, foldery informacyjno-reklamowe, gazety szkolne itp.), projektowania i wdrażania lokalnych sieci komputerowych czy tworzenia witryn internetowych.

Inwestorami przedsięwzięcia są: Zenobia Ciasteczko i Alojzy Skaner, którzy
w tym celu stworzyli spółkę cywilną PLUM PLUM, posiadając w niej po 50% udziałów. Posiadają oni niezbędną wiedzę do prowadzenia tego typu działalności.

Pomysł na takie przedsięwzięcie zrodził się w czasie pobytu inwestorów
w Warszawie i w Białej Podlaskiej, gdzie mogli oni obserwować działalność tego typu organizacji. Mimo dużej rozbieżności między wyżej wymienionymi miastami, zauważono duże zainteresowanie ze strony lokalnych rynków oferowanymi tam usługami. Inwestorzy liczą na podobne zainteresowanie proponowaną usługą na rynku siedleckim.

Atutem przedsięwzięcia jest zastosowanie najnowszych technologii teleinformatycznych oraz nowych usług lokalnego operatora telefonii stacjonarnej – Telekomunikacji Polskiej S.A – Zakładu Telekomunikacji
w Siedlcach.

Argumentem przemawiającym za lokalizacją inwestycji w miejscowości Siedlce jest brak takiej usługi na rynku lokalnym, istnienie małej konkurencji w usługach zbliżonych oraz potencjalnie duże zainteresowanie wynikające ze zwiększania poziomu wiedzy o komputerach, informatyce
i ogólnoświatowej sieci INTERNET. Zauważyć trzeba, że proponowana usługa będzie tańszym i milszym dla klienta odpowiednikiem posiadania łącza internetowego bezpośrednio u siebie w domu.

Optymistycznym dla przedsięwzięcia jest ciągły rozwój technologii komputerowych i innych z nimi bezpośrednio związanych (między innymi sieci INTERNET), co wpływa pobudzająco na rynek. Czynnikiem wzrostu zainteresowania proponowaną usługą jest również, w perspektywie kilku lat, wzrost zamożności społeczeństwa co, jak wykazały różnego typu badania, wpływa na zwiększenie ogólnego popytu rynkowego w ogóle

Przedsięwzięcie realizowane będzie w przystosowanym do prowadzenia działalności gastronomiczno-usługowej lokalu, znajdującym się przy ulicy Pułaskiego. Lokal będzie wynajmowany od Urzędu Miasta Siedlce od 19.12.1999 roku na zasadach ogólnych.

Inwestycja finansowana będzie z funduszy własnych spółki PLUM PLUM (30.000 PLN) oraz 5-letnich kredytów preferencyjnych dla nowopowstałych przedsięwzięć pochodzących ze środków Krajowego Urzędu Pracy (30.000 PLN) oraz Europejskiej Fundacji Rozwoju Lokalnego (20.000 PLN).

Według naszych obliczeń w pierwszym roku działalności najbardziej prawdopodobne zyski netto spółki (po spłacie rocznej raty kredytu) będą wynosić według prognozy realnej 62440,64 PLN.

 


rozdział 1

 

Informacja o inwestorze

 

1  Dane formalno-prawne

PLUM PLUM Spółka Cywilna została wpisana do rejestru Wydziału Gospodarczego Sądu Rejonowego w Siedlcach w dniu 19.12.1999 roku. Uzyskała numer REGON 710064859 oraz NIP 821-006-87-99. Siedzibą spółki jest miasto Siedlce. Adresem spółki jest: 08-110 Siedlce, ul. Pułaskiego 15. Jako zakres działalności spółki określono: usługi komputerowe, szkolenia, projektowanie
i tworzenie sieci komputerowych oraz mała gastronomia. Spółka posiada rachunek bankowy w PKO Bank Państwowy I Oddział w Siedlcach o numerze 10214478-696969-270-41. Obszar działalności spółki obejmuje miasto Siedlce
i region środkowo-wschodniej Polski.

 

 

2  Struktura kapitałowa spółki

Kapitał założycielki spółki wynosi na dzień 20 grudnia 30.000 zł, w tym:

15.000 PLN              Zenobia Ciasteczko             

15.000 PLN              Alojzy Skaner

Na podstawie zawartej umowy udziałowcy posiadają równy udział w zyskach

i stratach spółki.

 

 

3  Misja spółki

Misją spółki jest zaspokajanie popytu na najwyższej jakości usługi związane z technologiami komputerowymi w sposób jak najbardziej profesjonalny i komfortowy dla konsumenta oraz zapewniający możliwość rozwoju i odpowiednie zyski dla wspólników.             

 

 

4  Cele spółki

Podstawowym celem spółki jest zapełnienie dostrzeżonych na terenie miasta Siedlce luk rynkowych w zakresie usług komputerowych (cukiernia internetowa) i gastronomicznych (cukiernia z możliwością konsumpcji na miejscu)
i osiągnięcie dzięki temu odpowiednio wysokiego zysku w perspektywie 4 lat.
W tym celu spółka zamierza skupić szczególna uwagę na promocji swojego znaku handlowego, promocji przedsięwzięcia oraz minimalizacji kosztów działalności poprzez zastosowanie najnowszych technologii teleinformatycznych.

Można przypuszczać, że w ślad za naszą firmą powstaną p...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin