Spotkanie z latem 2.doc

(52 KB) Pobierz
TEMAT TYGODNIA: Spotkanie z latem

TEMAT TYGODNIA: Spotkanie z latem

AUTOR: Bożena Forma

GRUPA WIEKOWA: dzieci 4-letnie

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

CELE OGÓLNE

CELE SZCZEGÓŁOWE

PONIEDZIAŁEK

W co ubieramy się latem - zabawa doskonaląca spostrzegawczość. Na tablicy nauczycielka umieszcza szablony odzieży na różne pory roku. Dzieci kolejno wybierają te, które są odpowiednie na lato.

- wzbogacanie wiedzy na temat otaczającego świata

- dziecko nazywa garderobę i obuwie

Słuchanie wiersza B. Forma: Lato.
Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych [015].

- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej na temat lata

- dziecko odpowiada na pytania dotyczące tekstu

Zabawy dowolne w przedszkolnym ogrodzie z wykorzystaniem skakanek i piłek.

- doskonalenie umiejętności chwytu i rzutu

- dziecko stara się chwytać piłkę i trafiać nią w ręce rówieśników

WTOREK

Jeżeli dopisze pogoda organizujemy przedszkolny piknik. Rozmowa na temat konieczności zakładania ochronnego nakrycia na głowę przed nadmiernym słońcem, smarowania się ochronnym kremem i noszeniem ochronnych okularów. Co mam na myśli. Nauczycielka podaje zdania, a dzieci odpowiadają, np.: ma puszysty ogon i mieszka w lesie - LIS; ten owoc jest soczysty, duży i czerwony - ARBUZ; wysyłamy go do mieszkających daleko znajomych - LIST; spoglądasz nim w różne strony - OKO; patrzę w nie i widzę siebie - LUSTRO.

- uświadomienie konieczności dbania o własne zdrowie
- kształcenie umiejętnosci kojarzenia

- dziecko rozumie dlaczego podczas upału należy nosić okrycie głowy
- dziecko ćwiczy swoją pamięć

Słuchanie śpiewu nauczycielki - słowa R. Wojdyłło, muzyka J. Niedźwiecki Bo co może mały człowiek. Rozmowa na temat tekstu, nawiązanie do tematu W jaki sposób dzieci lubią spędzać wolny czas. Nucenie melodii na głosce la, la, la. Zaznaczanie pierwszej miary taktu klaśnięciem. Gra na instrumentach perkusyjnych.

- wyrabianie wrażliwości muzycznej
- doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych

- dziecko zaznacza klaśnięciem pierwszą miarę taktu
- dziecko prawidłowo gra na bębenku, kastaniecie i tamburyno

Zabawy w przedszkolnym ogrodzie.

 

 

ŚRODA

Zabawy balonami - próby podrzucania, podbijania (palcami, całą dłonią). Taniec z balonami. Muzyka z płyty CD, dzieci tworzą pary. Między nimi balony przytrzymywane na wysokości brzucha.

- rozwijanie sprawności ruchowej
- kształcenie umiejętności zgodnego współdziałania w parach

- dziecko potrafi w różny sposób odbijać balon
- dziecko współpracuje z rówieśnikiem

Słuchanie opowiadania W. Chotomskiej: Trzymaj się Kamil w interpretacji prowadzącej, z wykorzystaniem ilustracji. Próby oceniania postępowania bohatera przez dzieci. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych.

- wyrabianie umiejętności słuchania dłuższych tekstów literackich

- dziecko odpowiada na pytania dotyczące tekstu

Zabawy manipulacyjno - konstrukcyjne dużymi plastikowymi klockami. Zwracanie uwagi na tworzenie dużych podstaw w celu zachowania stabilności budowli.

- doskonalenie umiejętności tworzenia budowli z klocków

- dziecko nabiera doświadczeń związanych z tworzeniem wysokich konstrukcji

CZWARTEK

Rozpoznaj jaki to przedmiot - zabawa doskonaląca zmysł dotyku. Dzieci siedzą na obwodzie koła. Przed nimi leżą przedmioty przykryte materiałem. Prowadząca wybiera dzieci, które poprzez dotyk (nie wolno podnosić przedmiotu) próbują je rozpoznać. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych [001].

- rozwijanie zmysłu dotyku

- dziecko rozpoznaje przedmioty przez dotyk

Wspólne urządzanie kącika tematycznego - wkrótce wakacje. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa, jakich należy przestrzegać podczas różnych sytuacji. Oglądanie ilustracji, umieszczanie ich w kąciku (gra w piłkę na ulicy, kąpiel w niedozwolonym miejscu, spacer nad urwiskiem). Praca plastyczna - piaskowy obraz. Do tego celu należy przygotować kilka pojemników z piaskiem, który zabarwiamy różnymi kolorami farb. Należy wykonać to wcześniej, bo piasek do pracy musi być suchy. Każde dziecko otrzymuje kartkę z narysowanym pociągiem. Część pociągu dzieci wyklejają wydzieranką z kolorowego papieru, pozostałe fragmenty kolorowym piaskiem.

- rozumienie znaczenia zachowania ostrożności i przestrzegania ustalonych zasad
- rozwijanie wyobraźni
- poznanie nowej techniki plastycznej

- dziecko wie dlaczego przedstawione sytuacje są niebezpieczne
- dziecko cierpliwie wykonuje pracę
- dziecko samodzielnie dobiera kolory

Zabawy w kącikach zabaw.

- wdrażanie do odkładania zabawek na ustalone miejsce

- dziecko wie co należy zrobić z zabawką po skończonej zabawie

PIĄTEK

Dzieci przynoszą wcześniej zdjęcia swoje (mogą być z rodzicami i rodzeństwem) z minionych wakacji. Nauczycielka każde prezentuje grupie, a właściciel zdjęcia określa miejsce i osoby znajdujące się na fotografii.

- rozwijanie mowy i umiejętności wypowiadania się na swój temat przed grupą

- dziecko wie kogo i co przedstawia zdjęcie, wypowiada się co do jego treści

Kolorowe kanapki. Prowadząca ustawia przed dziećmi kosz z produktami: rzodkiewki, pomidory, ogórki, szczypiorek, zielona sałata. Rozmawia z dziećmi na temat barw i wartości odżywczych zgromadzonych produktów. Wcześniej część z nich kroi na tackach. Dzieci wykonują "kolorowe kanapki", które degustują wspólnie z nauczycielką. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych.

- kształcenie wiedzy związanej z prawidłowym odżywianiem

- dziecko rozumie, że kanapka wyglądem powinna zachęcać do konsumpcji

Wyjście do przedszkolnego ogrodu. Rysowanie przy stolikach umieszczonych w cieniu. Zabawy dowolne.

- wdrażanie do przebywania na powietrzu

- dziecko wie, że w czasie upalnych dni najlepiej spędzać miło czas przebywając w cieniu

odwiedzin: 193415

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin