PLAN
METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Data: 6. IX.2000 r.
Klasa: I a LT
Zadanie główne ( temat lekcji ):
Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :
Sprawności motorycznej
- rozwinie koordynację ruchową RR, NN
- rozwinie zwinność i gibkość
- zwiększy orientację przestrzenno - ruchową
- wzmocni siłę mięśni nóg
- poprawi szybkość i moc
Umiejętności
- umie prawidłowo wykonać rozbieg i odbicie w skoku w dal
- potrafi wykonać skok w dal techniką naturalną
- potrafi współpracować ze współćwiczącym
Wiadomości
- wie co to jest koordynacja ruchowa
- zna zasady bezpiecznego poruszania na skoczni
- zna zasady doboru ćwiczeń
- zna przepisy skoków
Usamodzielniania
- wdraża się do kontroli i oceny współćwiczących :
· wskazuje współćwiczącemu błędy przy wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń
- wykazuje chęć do podnoszenia swojej sprawności fizycznej
- dba o bezpieczeństwo swoje i koleżanek
Opracowanie i prowadzenie
mgr Kamila Nobis
© by Kamila Nobis
docelowe
zadania
1
2
3
4
5
Część wstępna
Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji
- słucha informacji nauczyciela
-zapoznaje się z zadaniami lekcji
- poleca zbiórkę
- sprawdza gotowość ucznia do lekcji
- podaje temat lekcji
- wyjaśnia wpływ przygotowania organizmu na efektywność ćwiczeń
- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń
- pogadanka
Część główna A
Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku.
Poprawi koordynację ruchową RR i NN.
> wykona ćwiczenia rozgrzewające
- bieg truchtem
- ćwiczenia ramion i obręczy barkowej
- ćwiczenia nóg i pasa biodrowego
- ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie strzałkowej
- ćwiczenia szyi i głowy
- ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie czołowej
-ćwiczenia ramion i nóg łącznie
- ćwiczenia szybkościowe i skocznościowe ( przebieżka, przyspieszenie, wieloskoki )
- przygotuje uczniów do realizacji głównego zadania lekcji
- poleca i pokazuje ćwiczenia
- nadzoruje właściwe i dokładne wykonanie ćwiczeń
- naśladowcza ścisła
Doskonali rozbieg i odbicie w skoku w dal.
Wdroży się do kontroli i oceny współćwiczących.
Poprawi koordynację ruchową.
Mierzy skok współpartnera.
> wykonuje
- wskazuje współćwiczącym błędy przy wykonywaniu ćwiczeń
- odmierzanie pełnego rozbiegu (22 kroki) i oznaczenie go
- odbicie z progu z miejsca
- odbicie z progu jedną nogą z marszu, truchtu, biegu z dobrą pracą RR
- odbicie z progu z pełnego rozbiegu
- jw. z pracą RR
- pełną formę skoku w dal z prawidłowym rozbiegiem i odbiciem
- jw. z pomiarem skoku
- przypomni technikę skoku w dal techniką naturalną
- poleca ćwiczenia
- czuwa nad dokładnością i poprawnością wykonywanych ćwiczeń
- zadaniowa ścisła
Część końcowa
Uspokoi organizm po wysiłku.
Wykona ćwiczenia rozluźniające i oddechowe.
oceni poziom własnych umiejętności.
- wykona ćwiczenia oddechowe , uspokajające i rozciągające szczególnie mm NN w marszu i rozsypce
- pokaże i objaśni ćwiczenia oddechowe, uspokajające i rozciągające
- oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji
- poleca sprzątnięcie sprzętu
Dr.Rockit