Imię i nazwisko:
Nazwa szkoły:
Adres szkoły:
Przedmiot: Język angielski
Stopień awansu zawodowego: nauczyciel stażysta
Opiekun stażu:
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2007
Data zakończenia stażu: 31.05.2008
Niniejsze sprawozdanie powstało w związku z zakończeniem przeze mnie przygotowań do awansu na stopień nauczyciela kontraktowego. Stanowi podsumowanie realizacji założonych w planie rozwoju celów i zadań.
W okresie stażu trwającego 9 miesięcy podejmowałam działania zmierzające do realizacji planu rozwoju zawodowego.
Z chwilą rozpoczęcia stażu zadbałam o jego właściwą organizację:
· zapoznałam się z procedurą awansu zawodowego;
podjęłam współpracę z opiekunem stażu mgr ………………….
· w porozumieniu z opiekunem przygotowałam plan rozwoju zawodowego, który został zatwierdzony przez dyrektora szkoły panią mgr …………………..
Z chwilą zakończenia stażu przygotowałam sprawozdanie z jego realizacji:
· zgromadziłam dokumentację potwierdzającą realizację założeń planu;
· dokonałam analizy i oceny własnych działań.
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły* (§ 6 ust.2 pkt 1 ).
Działanie potwierdzające spełnienie wymagań.
Dokumenty potwierdzające działanie.
Zapoznałam się z ustawami dotyczącymi awansu zawodowego, przedmiotowym systemem oceniania oraz aktami prawnymi regulującymi pracę szkoły.
Rozporządzenie MEN z 1 grudnia2004r., Karta Nauczyciela , WSO, Statut Szkoły, program wychowawczy, plan pracy szkoły, program profilaktyczny
Nawiązałam współpracę z opiekunem stażu, omówiłyśmy zasady współpracy oraz harmonogram spotkań i obserwacji zajęć lekcyjnych.
Zawarcie kontraktu, Plan Rozwoju Zawodowego
Prowadziłam zgodnie z przepisami prawa oświatowego dokumentację pracy edukacyjnej, zapoznałam się z tygodniowym planem zajęć oraz dyżurami i zastępstwami. Uczestniczyłam w szkoleniu BHP i posiedzeniach Rady Pedagogicznej, spotkaniach z pedagogiem
Dzienniki zajęć, zaświadczenie o udziale w kursie BHP
Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w których nauczyciel odbywał staż *(§ 6 ust.2 pkt 2).
W ramach doskonalenia multimedialnych technik pracy dokonałam publikacji w Internecie mojego planu rozwoju zawodowego oraz niniejszego sprawozdania (strona internetowa: www.45minut.pl) jak również przygotowałam dokumentację stażu w formie elektronicznej (płytka).
Płyta z zapisem elektronicznym
Aby doskonalić swój warsztat pracy brałam udział w następujących szkoleniach i warsztatach metodycznych, które pozwoliły mi na zastosowanie w praktyce wielu nowoczesnych metod nauczania języka angielskiego w zakresie rozwijania wszystkich funkcji językowych :
a) Warsztat metodyczny ‘ Oxford Teachers’ Academy’- zapoznanie z nową podstawą programową na przykładzie podręcznika ‘New Sparks’
b) Szkolenie ‘ Managing Change in Gimnazjum Teaching”
c) Konferencja metodyczna ‘ Assessment working undercover’
d) Warsztat metodyczny ‘Get out of the groove! On teaching culture in a non-stereotypical way’
e) Sesja metodyczna ‘Yo sup homes? On language change and language teaching’
f) Konferencja metodyczna ‘Act and learn’
g) Warsztat metodyczny ‘ Don’t drill to kill’
h) Sesja metodyczna ‘ Exam full, stress free’
i) Szkolenie ‘ Dokumentowanie dorobku zawodowego nauczyciela w świetle aktualnego rozporządzenia w sprawie awansu zawodowego nauczycieli’
j) Szkolenie ‘ Agresja i przemoc szkolna’
Pogłębiałam swoją wiedzę poprzez samodzielne studiowanie literatury
pedagogiczno-psychologicznej
Prowadziłam współpracę z biblioteką szkolną
Certyfikat uczestnictwa wydany przez Oxford University Press z dn. 07.12.2007 r.
Certyfikat uczestnictwa wydany przez Longman Teacher Training z dn. 16.02.2008 r.
Certyfikat uczestnictwa wydany przez Macmillan Polska z dn. 17.11.2007 r.
Certyfikat uczestnictwa wydany przez Macmillan Polska z dn. 15.03.2008 r.
Potwierdzenie uczestnictwa wydane przez Centrum Edukacji Nauczycieli z dn. 04.03.2008 r.
Notatka ze szkolenia z dn. 4.02.08 r.
ü R. Arends, ‘ Uczymy się nauczać’
ü H. Hamer’ Klucz do efektywności nauczania. Poradnik dla nauczycieli’
ü J. Bogucka, M. Kościelska ‘ Wychowanie i nauczanie integracyjne. Materiały dla nauczycieli i rodziców.’
ü J. Bogucka, M. Kościelska ‘ Wychowanie i nauczanie integracyjne. Nowe doświadczenia.’
Zaświadczenie współpracy przez bibliotekarza.
Przygotowywałam uczniów do konkursów oraz współorganizowałam jak również organizowałam samodzielnie konkursy i imprezy szkolne:
a) Andrzejki
b) Bal maskowy
c) Przedstawienie ‘ Czerwony Kapturek
( ‘Little Red Rindinghood”) z okazji Dnia Europejskiego
d) Konkurs wiedzy o krajach anglojęzycznych
e) Zasiadałam w komisjach konkursowych imprez szkolnych organizowanych przez innych nauczycieli.
Prowadziłam dodatkowe zajęcia z uczniami klas VI mające na celu lepsze przygotowanie uczniów do nauki w gimnazjum.
Scenariusze imprez szkolnych, notatki własne
Notatki własne, scenariusze imprez, potwierdzenie organizatora imprezy o uczestnictwie w komisji konkursowej.
Potwierdzenie kierownika szkoły w Niemyjach Nowych, lista i podpisy uczniów uczestniczących w dodatkowych zajęciach.
Uczęszczałam na zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu, jak również opiekun stażu obserwował prowadzone przeze mnie zajęcia. Po każdych zajęciach wspólnie omawiałyśmy przebieg zajęć lub ewentualnie wynikłe problemy. Ponadto Dyrekcja Szkoły uczestniczyła w zajęciach prowadzonych przeze mnie.
Arkusze obserwacyjne, notatki ze spotkań, konspekty lekcji
Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów *(§ 6 ust.2 pkt 3)
Efektywnie i pozytywnie układała mi się współpraca z rodzicami moich uczniów, którzy uczestniczyli we współorganizowaniu uroczystości ( ciasta, stroje).
Współpracowałam z wychowawcami i innymi nauczycielami w celu zapoznania się z sytuacją rodzinną moich uczniów. W razie potrzeby służyłam radą i pomocą uczniom i rodzicom. W tym celu konsultowałam się z pedagogiem szkolnym.
Notatki z rozmów z rodzicami.
Potwierdzenie pedagoga o współpracy dotyczącej problemów wychowawczych poszczególnych uczniów.
Spotykałam się z rodzicami uczniów w celu ukierunkowania rodziców na współpracę z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.
Stosowałam metody aktywizujące w pracy z uczniem zdolnym, rozwijałam ich zainteresowania poprzez pogłębianie ich wiedzy o krajach anglojęzycznych i kulturze. Pomagałam także uczniom słabszym poprzez organizowanie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych. Rozwijałam wśród uczniów umiejętności posługiwania się technikami multimedialnymi ( wyszukiwanie informacji w Internecie, tworzenie reklamy).
Przykładowe pomoce i środki wykorzystywane w pracy z uczniami.
Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć *( §6 ust.2 pkt 4)
W okresie stażu, starałam się, aby moja praca sprostała wymaganiom i potrzebom placówki. Swój warsztat pracy wzbogaciłam o nowe doświadczenia. Bieżący rok był dla mnie sprawdzianem mojej wiedzy i moich umiejętności, wielkim wyzwaniem i okresem wytężonej pracy. Cieszy mnie fakt, iż udało mi się nawiązać kontakt z moimi uczniami, zrozumieć ich potrzeby, oczekiwania jak również pomóc im w rozwiązywaniu problemów nie tylko tych związanych z nauką. Uważam, że podejmowałam działania, które pozwoliły mi na wypracowanie pozytywnych opinii rodziców, ufności i uśmiechu moich uczniów, co pozwoli mi wierzyć, że podejmowane działania są akceptowane, potrzebne i przynoszą pozytywne efekty. Moją słabą stroną, nad którą będę starała się pracować i poprawić jest zbyt mała umiejętność angażowania uczniów słabszych. Postaram się jeszcze bardziej ułatwić i wesprzeć ich w pracy, pokazać im, że są w stanie tak samo aktywnie, jeśli nie lepiej uczestniczyć w zajęciach. Spotkałam się ze zrozumieniem i wsparciem ze strony grona pedagogicznego. Mam poczucie dobrego wywiązania się z obowiązków, choć tak naprawdę to dopiero te doświadczenia, które udało mi się zdobyć w trakcie stażu pozwolą na pełniejszą pracę w latach następnych. Wszystkie zaplanowane przeze mnie działania doprowadziłam do końca. Po zakończeni stażu zamierzam w dalszym ciągu doskonalić warsztat własnej pracy i podnosić kwalifikacje. Chciałabym, aby moje zajęcia i wszelkie działania stawały się z roku na rok coraz bardziej atrakcyjne. Zamierzam również nadal gromadzić literaturę przedmiotu, a także samodzielnie przygotowywać środki dydaktyczne takie jak: karty obrazkowe, kukiełki. Myślę również o większej aktywności w życiu szkoły, w którą mogłabym zaangażować siebie, pracowników i chętne do wszystkiego dzieci. Nauczyciel nie może spocząć na laurach, musi cały czas doskonalić swoją wiedzę i móc ją przekazać innym. Mam nadzieję, że w kolejnych latach uda mi się poświęcić więcej zajęć w sali komputerowej, bowiem ta metoda pracy jest bardzo pożyteczna i lubiana przez moich uczniów.
6
kotekk777