manual_przepustnica.pdf

(1548 KB) Pobierz
725860975 UNPDF
Wymiana uszczelek przepustnicy i uszczelnienie kolektora
dolotowego.
Silnik 1.4 oraz 1.6 16V
Nieszczelny układ dolotowy powoduje problemy z obrotami na biegu
jałowym. Obroty przez długi czas (do uzyskania pełnej temperatury cieczy
chłodzącej) utrzymują się na poziomie od 1500 – 2500 falując. Uwaga!!! jest to
typowy objaw dla tego modelu silnika a większość mechaników zaczyna od
wymianu silnika krokowego i czujnika temperatury powietrza narażając
użytkownika na koszty (oczywiście wymiana powyższego nie pomoże).
Narzędzia potrzebne do pracy
Do usunięcia wyżej wymienionej usterki potrzebne nam będą:
- uszczelki przepustnicy dwie sztuki (w ASO ok. 63,00 zł)
- nasadki torx E10 i E12(nasadkę E12 można zastąpić kluczem
rurkowym sześciokątnym nr 10)
- klucz rurkowy nr 10 i klucz oczkowy nr 10 (rys. 1)
- silikon odporny na wysokie temperatury
- bity torx do odkręcenia filtra powietrza (każdy powinien je posiadać jak
jeździ francuzem ;)
- klucz 8 do zdjęcia klem z akumulatora.
- rozpuszczalnik uniwersalny do odtłuszczenia powierzchni.
Rys.1 (klucz oczkowy wygięty nr 10)
725860975.002.png
Naprawa
Posiadacze osłony silnika (rys. 2) muszą ją ściągnąć. Zaczynamy od
Rys. 2 (Aluminiowa osłona silnika)
zdjęcia klemy z akumulatora. Zresetuje to komputer na tyle, że zgubi on
błędnie zapisaną mapę, której się uczył na nieszczelnym układzie dolotowym.
Akumulator pozostawiamy odłączony do końca operacji. Następnie odłączamy
przewody od czujników i cewek. Patrząc na rysunek (rys. 3) odłączmy wtyczki:
1,2,3,10 + wtyczki idące do cewek. Dodatkowo po prawej stronie kolektora
(patrząc od przodu auta) idzie wężyk podciśnieniowy do hamulca (rys. 4) a po
lewej będzie widoczny wężyk idący do obudowy silnika krokowego (rys. 5).
Jedno i drugie odłączamy.
725860975.003.png
Rys. 3 (położenie czujników – silnik 1.4 i 1.6 16V)
Rys. 4 (złączka wężyka hamulca)
725860975.004.png
Rys. 5 (wężyk idący do obudowy „krokowca”)
Następnie odkręcamy obudowę filtra powietrza i wyciągamy ją razem z filtrem
i tłumikiem szmerów. Trzeba będzie trochę tą obudową filtra manewrować bo
po dobroci nie wyjdzie :) (rys. 6)
Rys. 6 (ciemno szare elementy to tłumik szmerów i obudowa filtra, na
czerwono zaznaczone zostały śruby mocujące)
725860975.005.png
Jak już uda nam się zdemontować filtr i jego obudowę przystępujemy do
dalszej pracy. Najpierw zdejmujemy drugą część obudowy filtra (przykręcona
jest ona na 2 śrubki i widać je patrząc od góry (rys. 7) ) .Do odkręcenia tych
śrubek używamy nasadki torx E10. Następnie zsuwamy obudowę z
przepustnicy (nie próbujcie jej wyciągać – nie potrzeba wystarczy zsunąć w
tył).
Rys. 7 (druga część obudowy filtra – strzałki wskazują śruby mocujące)
W tym momencie mamy dostęp do śrub mocujących przepustnice. Są one pod
nią - 2 śruby na klucz nr 10 (rys.8). Do odkręcenia przyda nam się oczkowa
wygięta 10 taka jak była na rysunku 1. Nie zapomnijcie wypiąć linki gazu!
Rys. 8 (mocowanie przepustnicy)
725860975.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin