MUZYKA_PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA - NAUCZANIA ZINTEGROWANEGO - FAJNY.doc

(69 KB) Pobierz
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA

 

PRZEDMIOTOWY   SYSTEM   OCENIANIA

KSZTAŁCENIA   ZINTEGROWANEGO

 

                                                                                                                        

                                         „Starajcie się , aby dziecko zawsze miało okazję do jakiegoś sukcesu”

                                                                                                                                      C. Freinet

 

Funkcje oceny w kształceniu zintegrowanym:

 

-          informacyjna – ukazująca, co uczeń poznał, opanował, nauczył się, jakie zdobył  umiejętności, co już potrafi, jaki          

                                      był wkład jego pracy;

-          korekcyjna -     wskazująca na to, co trzeba doskonalić, co zmienić w pracy z  dzieckiem, aby uzyskać lepsze efekty;

-          motywująca –   zachęcająca do podejmowania dalszego wysiłku, wskazująca możliwość osiągnięcia sukcesu oraz 

                                dająca dziecku wiarę we własne  siły.

 

Ocenianie uwzględnia:

 

-          indywidualne predyspozycje i możliwości dziecka w opanowaniu wymagań  edukacyjnych,

-          stopień opanowania wymagań,

-          stopień zaangażowania i wkład własnej pracy w procesie zdobywania wiadomości  i umiejętności,

-          umiejętność stosowania zdobytych wiadomości i umiejętności w sytuacjach typowych i nowych,

-          postępy dziecka w rozwoju społeczno – moralnym.

 

Sposoby oceniania:

 

1.      Ocenianie bieżące – odbywa się każdego dnia w trakcie zajęć szkolnych, polega na stałym  informowaniu ucznia

     o jego zachowaniu i postępach. Jest to słowna lub pisemna ocena    motywująca do aktywności i wysiłku, wyraźnie    

    wskazująca osiągnięcia i to, co należy    jeszcze wykonać, usprawnić.

 

    2.  W obrębie zajęć edukacyjnych  nauczyciel ocenia  i zapisuje w dzienniku lekcyjnym    (skrótem literowym),

         w zeszytach przedmiotowych oraz w ćwiczeniach stopień   opanowania   konkretnych wiadomości i umiejętności za 

         pomocą ocen cząstkowych w   skali przyjętej  przez zespół przedmiotowy i zaakceptowany przez rodziców.  

 

·         Stopień osiągnięć w kształceniu zintegrowanym:

W – wzorowo 

B – bardzo dobrze

     D – dobrze

S – słabo

N – nie opanował

 

 

EDUKACJA MUZYCZNA

 

 

KLASA I

 

 

STOPIEŃ OPANOWANIA UMIEJĘTNOŚCI

 

WYMAGANIA EDUKACYJNE

 

 

MUZYCZNE

 

WZOROWO

(W)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- bezbłędnie odtwarza słowa i melodię poznanych piosenek

- bezbłędnie wykonuje ćwiczenia rytmiczne

- zna i określa wartości poznanych nut

- zna nazwy solmizacyjne poznanych nut, odczytuje je, potrafi umieścić je na pięciolinii

- bezbłędnie rozpoznaje brzmienie poznanych instrumentów i rodzaje głosów ludzkich

- układa melodię do krótkich zdań

- gra na prostych instrumentach perkusyjnych w oparciu o partyturę

- potrafi taktować w metrum na 2 i na 3

- tańczy, rozróżniając rytm, określone kroki i figury      

- wykazuje uzdolnienia muzyczne

- uczestniczy w szkolnych i pozaszkolnych formach działalności muzycznej

- reprezentuje szkołę w konkursach muzycznych

 

 

BARDZO DOBRZE

(B)

 

 

 

 

 

 

 

 

- śpiewa poznane piosenki popełniając niewielkie błędy intonacyjne i rytmiczne        

- poprawnie wykonuje ćwiczenia rytmiczne

- zna wartości poznanych nut

- zna nazwy solmizacyjne poznanych nut

- rozpoznaje brzmienie poznanych instrumentów i rodzaje głosów ludzkich

- improwizuje melodię do krótkich zdań

- gra na prostych instrumentach perkusyjnych stosując zasady dynamiki ( akcent na raz)

- potrafi taktować w metrum na 2 i na 3

- realizuje ruchem przebieg piosenek i utworów instrumentalnych

 

 

 

DOBRZE

(D)

 

 

- śpiewa poznane piosenki

- powtarza w formie echa krótkie tematy rytmiczne

- popełnia nieliczne pomyłki w rozpoznawaniu  wartości poznanych nut

- popełnia nieliczne pomyłki w rozpoznawaniu nazw solmizacyjnych poznanych nut

- rozpoznaje z małymi pomyłkami rodzaje poznanych głosów ludzkich oraz brzmienie poznanych instrumentów muzycznych

- improwizuje melodię do wyrazów wielosylabowych

- wykorzystuje instrumenty perkusyjne do akompaniamentu

- potrafi taktować w metrum na 2

- uczestniczy w zabawach rytmiczno- tanecznych  uwzględniając tempo

 

SŁABO

(S)

 

- korzysta z pomocy nauczyciela przy: odtwarzaniu słów i melodii poznanych piosenek, odtwarzaniu rytmu,

  taktowaniu w poznanym metrum

- myli nazwy solmizacyjne poznanych nut

- popełnia liczne błędy w rozpoznawaniu wartości poznanych nut

- popełnia liczne błędy w rozpoznawaniu rodzajów głosów ludzkich oraz w rozpoznawaniu brzmienia poznanych instrumentów muzycznych

- uczestniczy w zabawach rytmiczno- tanecznych nie uwzględniając tempa i rytmu

 

 

 

 

 

 

 

NIE OPANOWAŁ

(N)

 

 

- nie opanował podstawowych wiadomości i umiejętności przewidzianych programem

 

Głównym kryterium oceniania z edukacji muzycznej jest:

- postawa ucznia,

- jego osobiste zaangażowanie,

- indywidualny wysiłek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   KLASA II

 

 

STOPIEŃ OPANOWANIA UMIEJĘTNOŚCI

 

WYMAGANIA EDUKACYJNE

 

 

- bezbłędnie odtwarza słowa i melodię poznanych piosenek

-   bezbłędnie wykonuje ćwiczenia rytmiczne

-   zna i określa wartości poznanych nut

-   zna nazwy solmizacyjne i literowe poznanych nut, odczytuje je i potrafi umieścić na pięciolinii

-   bezbłędnie rozpoznaje rodzaje poznanych głosów ludzkich oraz brzmienie poznanych instrumentów muzycznych

-   układa melodię do podanych krótkich tekstów

-   gra krótkie melodie na prostych instrumentach muzycznych (dzwonkach lub flecie) w oparciu o partyturę

-   określa metrum tematów rytmicznych oraz taktuje na 2,3,4

-   tańczy , uwzględniając rytm, określone kroki i figury

-   wykazuje uzdolnienia muzyczne

-   uczestniczy w szkolnych i poza szkolnych formach działalności muzycznej

-   reprezentuje szkołę w konkursach muzycznych

 

 

WZOROWO

(W)

 

BARDZO DOBRZE

(B)

 

 

- śpiewa poznane piosenki, popełniając niewielkie błędy intonacyjne i rytmiczne

- poprawnie wykonuje ćwiczenia rytmiczne

- zna wartości poznanych nut

- zna nazwy solmizacyjne poznanych nut, odczytuje je

- rozpoznaje rodzaje poznanych głosów ludzkich oraz brzmienie poznanych instrumentów

- improwizuje melodie do krótkich zdań i rymowanek

- gra na instrumentach perkusyjnych w oparciu o partyturę

- taktuje na 2,3,4

- realizuje ruchem przebieg piosenek i utworów  instrumentalnych

 

 

DOBRZE

(D)

 

 

 

- śpiewa poznane piosenki

- powtarza w formie echa, krótkie tematy  rytmiczne

- popełnia nieliczne pomyłki w rozpoznawaniu wartości poznanych nut oraz nazwach  solmizacyjnych

- rozpoznaje, z małymi pomyłkami, rodzaje  poznanych głosów ludzkich oraz brzmienie  poznanych instrumentów muzycznych

- improwizuje melodie do krótkich zdań

- wykorzystuje instrumenty perkusyjne do akompaniamentu

- popełnia nieliczne błędy w taktowaniu na  2, 3, 4

- uczestniczy w zabawach rytmiczno- tanecznych, uwzględniając tempo

 

 

SŁABO

(S)

 

- korzysta z pomocy nauczyciela przy:

odtwarzaniu melodii, rytmu i słów piosenek, taktowaniu w poznanym metrum,

- popełnia liczne błędy w rozpoznawaniu  rodzajów głosów ludzkich oraz brzmienia

  poznanych instrumentów muzycznych

- popełnia liczne błędy w rozpoznawaniu wartości nut

- myli nazwy solmizacyjne poznanych nut

- uczestnicząc w zabawach rytmiczno-tanecznych nie uwzględnia tempa i rytmu

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin