Andrew Bradbury - NLP. Wpływ na siebie i innych - Onepress (wplyw) helion onepress free ebook darmowy ebook.pdf

(260 KB) Pobierz
NLP. Wpływ na siebie i innych
na siebie i innych
Autor: Andrew Bradbury
TĀumaczenie: Marta KĴcka
ISBN: 83-7361-615-2
Format: 121
Programowanie neurolingwistyczne (NLP) jest jednym z najpotķŃniejszych narzķdzi
w sztuce komunikacji. Dostarcza technik i strategii perswazji, wywierania wpĀywu na
siebie i innych. Aby skutecznie je stosowaě, konieczne jest dogĀķbne zrozumienie
rzeczywistych procesw zachodzĴcych podczas porozumiewania siķ. Dziķki NLP moŃna
maksymalnie zwiķkszyě korzyľci pĀynĴce z kontaktw interpersonalnych, i to nie tylko
na gruncie zawodowym.
KaŃdy, kto zrozumie zaĀoŃenia NLP, opanuje podstawowe techniki i nauczy siķ
wykorzystywaě te informacje w sposb efektywny, moŃe oczekiwaě znaczĴcej poprawy
zarwno w relacjach zawodowych, jak i prywatnych.
Ta ksiĴŃka, zawierajĴca wiele praktycznych przykĀadw i ěwiczeĺ, pomoŃe Ci osiĴgaě
lepsze rezultaty w pracy. Nauczysz siķ:
¤ definiowania wĀaľciwych celw i kierunkw dziaĀaĺ;
¤ budowania korzystnych relacji ze wspĀpracownikami i partnerami w interesach,
¤ modelowania sposobu myľlenia w taki sposb, aby osiĴgnĴě wiķkszĴ
samokontrolķ i kierowaě wĀasnymi zachowaniami.
JeŃeli dĴŃysz do doskonaĀoľci w procesie komunikacji, siķgnij po tķ ksiĴŃkķ. Znajdziesz
w niej omwienie technik NLP, ktre pomogĴ Ci w budowaniu relacji miķdzyludzkich.
O autorze:
Andrew Bradbury jest wysoko wykwalifikowanym psychologiem spoĀecznym i czĀonkiem
Association for NLP. Jest autorem ksiĴŃki Jak zorganizowaě prezentacjķ, opublikowanej
w Polsce przez Onepress.
NLP. WpĀyw
194, stron: 152
×
71765196.003.png 71765196.004.png 71765196.005.png 71765196.006.png 71765196.001.png 71765196.002.png
Spis treci
1. Mylc w kategoriach NLP 7
Uznane za odczytane........................................................................7
Presupozycje......................................................................................8
Modelowanie....................................................................................14
2. Wprowadzenie do NLP 17
Sposoby na zwycistwo...................................................................17
CBZTM — co bd z tego miał?....................................................18
Wywieranie wpływu w sposób uczciwy........................................19
Korzystanie z tej ksi,-ki.................................................................20
Rozwijanie umiejtno1ci NLP......................................................20
3. Punkty widzenia 25
Mapa nie jest terytorium...............................................................25
Gdyby mapy były prawdziwe,
wszyscy byliby1my gdzie indziej!...............................................27
4. Kultury, wartoci i przekonania 29
Mapa firmy czy rzeczywisto19 wirtualna?...................................29
Wszyscy za jednego i…?.................................................................30
Kwestia wyboru................................................................................31
D,-enie do doskonało1ci...............................................................32
5. Musisz wiedzie&, czego chcesz,
aby móc to zdoby& 33
Czego tak naprawd chcesz?...........................................................33
Siła dobrze sformułowanego celu................................................34
Patrz, słuchaj lub czuj .....................................................................35
4 NLP. W PŁYW NA SIEBIE I INNYCH
Jak wygl,da, brzmi i jaki jest w dotyku sukces?..........................37
D,sa9 si, czy si nie d,sa9 — oto jest pytanie............................38
Przejmowanie kontroli..................................................................39
6. Budowanie relacji 41
Niezbdna wi?................................................................................41
Nie jestem numerem…...................................................................41
Jestem wolnym człowiekiem!........................................................42
Zawrócenie fali................................................................................43
Czas i miejsce...................................................................................44
7. Porozmawiajmy j-zykiem ciała 47
Pod,-aj za prowadz,cym...............................................................47
Ton i tempo.....................................................................................48
Znajome tempo...............................................................................48
Jest co1 w twoim sposobie poruszania si....................................49
Prosz patrze9 na moje dłonie......................................................50
8. Id1 za prowadzcym 53
Tdy droga........................................................................................53
Prowadzenie do zwycistwa...........................................................54
Krzyczysz na mnie? ........................................................................54
9. Zmiana etykiety 57
U-yj kotwicy!...................................................................................57
Im wy-ej, tym mniej.......................................................................57
Ró-a pod innym imieniem...........................................................58
Niezamierzona hipnoza................................................................59
Nie my1l o niebieskim słoniu.......................................................60
10. Jeli ujmujesz to w ten sposób 61
Liczy si sposób, w jaki to mówisz.................................................61
Co inni usłysz, w twoich słowach? ..............................................62
Na osłod..........................................................................................63
Z drugiej strony…..........................................................................64
Problemem jest stan umysłu......................................................... 65
11. Chłodna kalkulacja czy przeczucie? 67
Sznurki do poci,gania...................................................................67
Percepcja, my1li i emocje...............................................................67
Tylko my1l to sprawia....................................................................68
S PIS TRECI
5
12. Przekazywanie informacji ma sens 71
Istota rzeczy i widok z lotu ptaka..................................................71
Id,c w gór schodami w dół..........................................................72
Plus minus dwa...............................................................................73
Wybór wła1ciwego poziomu.........................................................73
Dlaczego mened-erowie 1redniego szczebla s, wa-ni?..............75
13. Unikanie oporu 77
Pozwól, -e opowiem ci pewn, histori........................................77
Sedno sprawy...................................................................................78
Wojna to piekło ..............................................................................78
14. Kierowanie własnym działaniem 81
Czy masz na my1li to, co mówisz?.................................................81
Warto1ci i przekonania..................................................................82
Suma cz1ci......................................................................................83
Rozmowa z cz1ciami....................................................................83
Zarz,dzanie metod, „Je1li musisz wiedzie9”.............................84
15. U9ywanie preferowanych systemów reprezentacji 87
Medium jest komunikatem...........................................................87
Osoby o wzrokowym systemie reprezentacji..............................88
Osoby o słuchowym systemie reprezentacji...............................90
Osoby o kinestetycznym systemie reprezentacji........................93
Wszyscy si zmieniamy!.................................................................95
16. Prezentacje 97
Do kogo mówisz?............................................................................97
17. Dyscyplina 101
X, Y i NLP........................................................................................101
Problemy i cele.............................................................................. 102
Szukanie problemów.................................................................... 102
Cele, które pomagaj, osi,gn,9 rezultat......................................103
Ukryte polecenia............................................................................105
Lk przed spadaniem ....................................................................105
18. Oceny 107
Jaki to ma cel?................................................................................ 107
Percepcja i oczekiwania................................................................ 107
Do przodu i w gór....................................................................... 108
6 NLP. W PŁYW NA SIEBIE I INNYCH
19. Motywacja 111
Tam, gdzie jest sposób...................................................................111
Łagodna perswazja.........................................................................117
Operatory modalne.......................................................................117
Firmowe metaprogramy...............................................................118
20. Negocjacje 119
Dokładnie po1rodku.....................................................................119
Przygotowania............................................................................... 120
W cudzej skórze ............................................................................ 120
Idealne dopasowanie celów......................................................... 120
Spójno19 i inne sposoby na przedstawienie argumentów........121
Metafory......................................................................................... 122
Wyja1nianie przez wyszczególnianie......................................... 122
21. Sprzeda9 127
Liczy si sposób, w jaki to robisz................................................ 127
Powiedzie9, czy nie powiedzie9................................................... 128
Cechy i korzy1ci............................................................................ 128
Klienci o dominuj,cym wzrokowym systemie reprezentacji....129
Klienci o dominuj,cym słuchowym systemie reprezentacji...130
Klienci o dominuj,cym kinestetycznym
systemie reprezentacji.....................................................................130
Sprzedawanie grupom ..................................................................131
22. Spotkania 133
Po co tu jeste1my?..........................................................................133
Kwestionuj, by pod,-a9 za tematem...........................................135
23. Uczciwo& 137
Uczciwo19 to w dalszym ci,gu najlepsza strategia....................137
Szok kulturowy..............................................................................137
Kto musi wiedzie9?........................................................................138
Prawda to ulica dwukierunkowa.................................................139
Zmniejszanie luki w szczero1ci....................................................139
A Słowniczek podstawowych terminów NLP
u9ytych w ksi9ce
141
B Wybrana bibliografia
147
Zgłoś jeśli naruszono regulamin