I. Poszukiwanie szczęścia i wspólnoty
Ocena dopuszczająca
Katechizowany: – wymienia nowe uwarunkowania w roku szkolnym; – wie, dlaczego plany są konieczne;– wskazuje osoby, które troszczą się o niego; – wymienia cechy człowieka szczęśliwego;– wyjaśnia, co jest wrogiem szczęścia człowieka; – określa, od kiedy rozpoczęła się jego przyjaźń z Jezusem; – wie, jaki jest największy znak przyjaźni Boga.
Ocena dostateczna
Katechizowany: – określa, jaki plan tworzy Bóg względem człowieka; – wylicza przymioty Boga; – wie, co to jest wspólnota; – wyjaśnia, kiedy tworzy się wspólnota eucharystyczna; – zna prawo przyjaźni nakreślone przez Jezusa; – dostrzega swoich przyjaciół; – rozpoznaje znaki sakramentalne; – potrafi rozpoznać wartość wspólnoty, szczęścia, przyjaźni.
Ocena dobra
Katechizowany: – podejmuje dobre postanowienia;– wyjaśnia terminy: szczęście, nieszczęście; – wylicza uwarunkowania wspólnoty; – określa biblijne warunki szczęścia; – wylicza cechy przyjaźni; – opowiada tekst Łk 24, 13-32; – oddaje szacunek znakom obecności Boga; – zna tekst J 3, 16-17; – tłumaczy, dlaczego Jezus jest największym znakiem przyjaźni Boga.
Ocena bardzo dobra
Katechizowany: – jest pilnym uczniem i dobrym kolegą; – zabiega o szczególną wspólnotę z Bogiem i ludźmi; – opowiada treść tekstu J 15, 12-17; – troszczy się o własną przyjaźń z Bogiem i ludźmi;– wie, dlaczego Kościół i sakramenty to szczególne znaki obecności Boga; – dziękuje za zbawienie; – okazuje szacunek Bogu, sobie i bliźnim.
KATECHEZA_DLA_DZIECI