33 Halloween.pdf

(1316 KB) Pobierz
53659956 UNPDF
Scenariusze zabaw – Halloween
Halloween – święto, które przybyło do nas z USA – tradycją sięga pierwszych wieków naszej ery.
Obchodzone przez Celtów z terenów dzisiejszej Anglii, Szkocji i Walii, jako dzień, w którym duchy odwiedzają
ziemię, z czasem stało się okazją do zabawy z lekkim dreszczykiem. Pokazanie przedszkolakom zwyczajów
związanych z Halloween to doskonały sposób na zapoznanie dzieci ze świętami innych krajów.
Zabawy rozwijające sprawność manualną
Halloweenowe pająki
1. Cele: rozwijanie sprawności manualnej i motoryki małej, poznawanie zwyczajów in -
nych kultur;
2. Czas trwania: 20-30 minut;
3. Rekwizyty: taśma klejąca, czarny papier, kawałek sznurka lub grubej nitki, czarna
farba, kolorowe kółeczka z papieru, klej;
4. Opis: zabawę w przygotowywanie ozdób na Halloween warto rozpocząć od rozmo -
wy na temat tego święta. Nauczyciel pyta dzieci o to, z jakimi elementami Halloween
się spotkały, tłumaczy im skąd wzięło się to święto. Następnie rozdaje przedszkola -
kom kawałki czarnego papieru, pocięte nitki oraz zrobione dziurkaczem kolorowe
papierowe kółeczka i ogłasza konkurs na wykonanie najbardziej przerażającego
pająka. Prosi dzieci, żeby formując kulkę z czarnego papieru wykonały tułów pająka.
Aby zrobić pająkowi nogi wystarczy wziąć kawałki sznurka lub nitki i pomalować
je czarną farbą. Następnie nauczyciel prosi przedszkolaki, by przyłożyły sznurkowe
nogi do zrobionego wcześniej tułowia i całość owinęły taśmą klejącą. Teraz pająkowi
brakuje już tylko oczu – wystarczy więc wybrać dwa kolorowe kółeczka, przykleić je
i Halloweenowy pająk gotowy.
Uwagi: wykonanie ozdób może odbywać się również w kilkuosobowych grupach.
Wtedy zadaniem poszczególnych drużyn może być stworzenie największego pająka.
www.haribo.com
53659956.019.png 53659956.020.png 53659956.021.png 53659956.022.png 53659956.001.png 53659956.002.png 53659956.003.png
 
53659956.004.png 53659956.005.png 53659956.006.png 53659956.007.png
Latające nietoperze
1. Cele: rozwijanie sprawności manualnej i motoryki małej, nauka rozpoznawania
kolorów;
2.Czas trwania: 20-30 minut;
3. Rekwizyty: wycięte z papieru szablony nietoperzy z dziurkami wykonanymi przy
pomocy dziurkacza, kredki, sznurek;
4. Opis: nauczyciel rozdaje dzieciom po 5 –10 białych szablonów nietoperzy, sznurek
oraz kredki. Następnie mówi przedszkolakom, by wzięły pierwszy szablon i po -
malowały go na konkretny kolor np. zielony. Pokolorowanego nietoperza dzieci
nawlekają na nitkę. Podobnie postępują z kolejnymi szablonami. Po zakończeniu
malowania i nawlekania nietoperzy, nauczyciel prosi przedszkolaki, aby porówna -
ły swoje łańcuchy – czy szablony w poszczególnych kolorach znalazły się na nitce
w takiej samej kolejności jak u pozostałych dzieci. Łańcuchy przedszkolaków połą -
czone w jedną całość mogą posłużyć do udekorowania przedszkolnej sali.
Balonowe straszydła
1. Cele: rozwijanie sprawności manualnej i motoryki małej;
2. Czas trwania: 20 minut;
3. Rekwizyty: balony, różnokolorowa bibuła, flamastry, sznurek, klej;
4. Opis: każdy przedszkolak dostaje balonik, który próbuje samodzielnie nadmuchać.
Kiedy wszystkie baloniki napełnią się powietrzem nauczyciel prosi dzieci, aby owi -
nęły je wybranym kolorem bibuły, a następnie namalowały na niej flamastrami
straszne miny i dokleiły zrobione ze sznurków czupryny.
Rozwieszone po sali balonowe straszydła można poprzetykać lampkami choinkowy -
mi, dzięki czemu będą sprawiać wrażenie świecących lampionów.
www.haribo.com
53659956.008.png 53659956.009.png 53659956.010.png 53659956.011.png
Dyniowe witraże
1. Cele: rozwijanie sprawności manualnej i umiejętności współpracy w grupie;
2. Czas trwania: 40 minut;
3. Rekwizyty: czarny brystol, nożyczki, bibuła, klej;
4. Opis: przed rozpoczęciem zabawy nauczyciel pyta, dzieci czy wiedzą, czym są
witraże i co różni je od obrazu? Następnie dzieli przedszkolaki na trzyosobowe
grupy, każdej z nich rozdaje kartkę czarnego brystolu, nożyczki i różnokolorową
bibułę. Podczas gdy jedno z dzieci wycina w brystolu kształt dyni (najłatwiej jest
to zrobić zginając kartkę na pół), drugie przygotowuje wypełnienie z pomarań -
czowej bibuły. Z pozostałego brystolu trzecie dziecko przygotowuje oczy, brwi
i usta. Następnie cała grupa zajmuje się połączeniem wykonanych przez siebie
elementów, z których powstanie dyniowy witraż stanowiący doskonałą dekora -
cję przedszkolnych okien.
www.haribo.com
53659956.012.png 53659956.013.png 53659956.014.png
www.haribo.com
53659956.015.png 53659956.016.png
www.haribo.com
53659956.017.png 53659956.018.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin