PLAN PRACY listopad.doc

(143 KB) Pobierz

 

PLAN PRACY

OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

 


http://www.puchatek.pl/img/galeria/tygrys/puchatek_kubus_tygrys7.gif

 

Grupa „ Tygryski”

 

 

 

LISTOPAD 2008r.

Grupa dzieci 4 i 5 letnich.

 

I.                         KOLOROWE LISTY.

II.                  ZIMNO,  CORAZ ZIMNIEJ.

III.           SZARUGA JESIENNA.

IV.                 NASZE ULUBIONE BAJKI.

 

                       

 

             

                      

 

 

 

 

Temat: KOLOROWE LISTY:

Termin realizacji: 3.11-7.11.2008r.

Cele kształcenia:

·         Rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się, słuchania.

·         Aktywizowanie myślenia i sprawności umysłowej.

·         Doskonalenie ogólnej sprawności ruchowej dzieci, przestrzeganie zasad BHP.

·         Poznanie funkcjonowania urzędu pocztowego.

·         Właściwie zachować się w miejscu publicznym.

„Na poczcie”- wypowiedzi dzieci w oparciu o ilustracje przedstawiające pocztę.

Cel operacyjny:

·         Wie, co można załatwić na poczcie.

·         Stosuje słowa: poczta, listonosz,

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzony met. zadaniową wg K. Wlaźnik.

Cel operacyjny:

·         Wykonuje ćw. zademonstrowane przez nauczycielkę, przestrzega zasad bezpieczeństwa.

 

Wędrówka listu- zapoznanie z etapami wędrówki listu na podstawie historyjki obrazkowej.

Cel operacyjny:

·         Zna, wędrówkę listu od nadawcy do adresata.

„Kartka pocztowa”- projektowanie

i wykonywanie kartek pocztowych.

Cel operacyjny:

·         Projektuje swoją pracę .

 

                                                                                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„O listach wróżki Lilki” – opowiadanie B. Lewandowskiej, utrwalenie znajomości swojego adresu (miejscowość, nazwa ulicy

Cel operacyjny:

·         Zna swój adres;

Kolorowe listy – składanie koperty z kolorowych kartek wg wzoru, wdrażanie do dokładnego wykonywania polecenia.

Cel operacyjny:

·         Wykonuje pracę zgodnie ze wzorem.

 

 

„List” -słuchanie wiersza H. Szayerowa rozmowa z dziećmi.

Cel operacyjny:

·         Słucha z uwagą wiersza czytanego przez nauczycielkę,

·         Wyciąga proste wnioski dotyczące tekstu.

„Chodzi listonosz” - Zabawy przy piosence.

Cel operacyjny:

·         Wesoło bawi się przy piosence, śpiewa z rówieśnikami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cele wychowawcze:

·         Szanowanie wspólnych zabawek i odkładanie ich na wyznaczone miejsce,

·         Wdrażanie do stosowania zwrotów grzecznościowych.

·         Nabywanie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów.

·         Potrafi właściwie zachować się w miejscu publicznym

 

 

Wycieczka do Urzędy Pocztowego- zapoznanie z instytucjami użyteczności społecznej. Obserwowanie pracy pracowników poczty, poznanie wyposażenia poczty, zwrócenie uwagi na godło państwowe i znak poczty.

Cele kształcenia:

·         stosuje słowa: poczta, listonosz, przesyłka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sprawdzanie kompetencji:

                                                 : ..............................................................

......................................................................................................................................................

..................................................................................................................................

 

Temat: ZIMNO,  CORAZ ZIMNIEJ.

Termin realizacji: 10.11-14.11.2008r.

Cele kształcenia:

·         Opanowywanie umiejętności dokonania wyboru odpowiedniego ubrania w zależności od pogody

·         Rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się, słuchania.

·         Doskonalenie sprawności manualnych, prawidłowe posługiwanie się nożyczkami

„Na jaką pogodę te buty?”- zab. dydakt. połączona ze słuchaniem wiersza D. Gellner „Złote kapcie”

Cele kształcenia:

·         Potrafi przyporządkować buty do pory roku oraz do pogody

„But” -  wykonanie z tektury buta do nauki wiązania sznurowadeł ,

Cele kształcenia:

·         Umie wyciąć z tektury i ozdobić but, umie nawlec sznurowadło

„Porównujemy szaliki”- zabawa dydakt- posługiwanie się pojęciami :długi, najdłuższy.

Cele kształcenia:

·         Używa słów: długi, krótki, umie wiązać szal

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przeprowadzony w formie toru przeszkód. Pomoce: ławeczki, obręcze, woreczki, piłki. 

Cele kształcenia:

·         Potrafią przejść przez całą długość ławki.

                                                                                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Jesienne zabawy na podwórku” układamy treść do ilustracji

Cele kształcenia:

·         Wie jak należy się ubrać gdy wychodzi zimną porą na dwór, umie ułożyć tytuł do historyjki.

„Listopadowa piosenka” osłuchanie i nauka piosenki

Cele kształcenia

·         Zapamiętuje słowa piosenki i melodię, potrafi określić tępo i charakter melodii.

„Ubieramy się odpowiednio do pogody”- utrwalenie znajomości nazw części garderoby oraz określanie sytuacji, w których ten ubiór jest wykorzystywany

Cele kształcenia:

·         Zna nazwy ubrań i wie w jakiej kolejności należy je wkładać

„W naszej szafie”- wycinanie i ozdabianie garderoby na chłodne dni.

Cele kształcenia

·         Wykonuje pracę zgodnie ze wzorem.

·          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cele wychowawcze:

·         Wspólne z nauczycielką porządkowanie zabawek w sali.

·         Ćwiczenie samodzielności w ubieraniu się.

·         Uczenie się używania zwrotów grzecznościowych w określonych sytuacjach.

·         Rozumienie, że inni mają takie same potrzeby .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sprawdzanie kompetencji:

Zna nazwy ubrań i wie w jakiej kolejności należy je wkłada:…………………………………………………

......................................................................................................................................................

 

 

 

 

 

Temat: SZARUGA JESIENNA

Termin realizacji: 17.11-.11.2008r.

Cele kształcenia:

·         Określenie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni: bardzo chłodno, często pada zimny deszcz, coraz dłuższe noce, coraz krótszy dzień.

·         Eksperymentowanie :obserwowanie siły i kierunku wiatru, oglądanie kropel deszczu.

·         Stwarzanie sytuacji zachęcających do swobodnych wypowiedzi przy dzieleniu się doświadczeniami i przeżyciami.

·         Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku.

·         Poznawanie zjawisk zachodzących w przyrodzie, obieg wody

„Dwie jesieni” – rozmowa inspirowana obrazkami przedst. park w dwóch etapach jesieni: złotej i szarudze.

Cele kształcenia:

·         Wymienia oznaki późnej jesieni

„Jesienna szaruga”- malowanie farbami plakatowymi techniką „mokre w mokrym” –

Cele kształcenia

·         Zna sposób malowania farbami na mokrym podkładzie kartki, umie ukazać jesienna szarugę.

„Piotruś i powietrze”- słuchanie wiersza L. J. Kerna połączone z oglądaniem obrazków.

Cele kształcenia

·         Wie w czym pomaga , a w czym przeszkadza wiatr.

„Wiatraczek”praca przestrzenna.

Cele kształcenia

·         Sporządzenie wiatraczka według podanego wzoru

                                                                                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Dzień i noc”- rozmowa na temat „ Czym różni się dzień od nocy?”

Cele kształcenia

·         Potrafi wskazać różnice, wie, gdzie jest o danej porze dnia, czym zajmuje się, jak zmienia się niebo i otoczenie,

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – prowadzony metodą opowieści ruchowej.

Cel kształcenia:

·         Wykonuje ćwiczenia zgodnie z BHP.

 

„ Kto się boi deszczu”?- rozmowa w oparciu o ilustrację, prowadzenie prostych doświadczeń z dziećmi.

Cele kształcenia

·         Interesuje się zjawiskami z zakresu przyrody, zna oznaki pogody późnojesiennej.

„Pada deszcz” nauka piosenki

Cele kształcenia:

·         zabawy ruchowe na tle piosenki,

·         rozwijanie poczucia rytmu

       i zamiłowania do śpiewu.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin